  • Data: 2011-04-28 12:49:05
    Temat: Re: Kalkulator ZEZA - nowa wersja, info
    Od: ptoki <s...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 28 Kwi, 12:05, Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>
    wrote:

    > Mnie to nie dziwi, rozumiem to tak, że sygnał 70% wystarcza żeby w
    > większości przypadków odbiór był bezbłędny lub korygowalny FEC-em, a
    > nawet jeśli raz na jakiś czas nie da się naprawić FEC-em, to pasek nie
    > zdąży tego pokazać.
    > PS. Bywa też tak, że mam poziom w granicach 25-50% i jakoś 0...

    Ja tam nie wiem jak wygladaja fanaberie konkretnych sprzetow ale
    poziom sygnalu to poprostu cos w rodzaju napiecia skutecznego.
    Natomiast jakosc to cos w rodzaju odstepu sygnalu od szumu. Taka
    troche barbarzynska interpretacja.
    Spowodowanie zeby sygnal byl silny to nie problem, wystarczy
    mocniejszy wzmacniacz albo wiecej szumow :)
    Natomiast zapewnienie jakosci czyli czytelnosci sygnalu uzytecznego
    jest trudniejsze. We wszystkich tunerach jakie mialem w lapach schemat
    byl wlasnie taki (wysoka sila ale slabsza jakosc).

    Nie wiem czy ta jakosc to "przed" czy "po" korekcji bledow. Sadze ze
    przed bo wtedy elegancko mowi o tym jaki sygnal leci z anteny. i jest
    niezalezne od FEC serwowanego przez nadawce.

    Jesli urzedujesz na slasku (polsl) to warunki masz podobne do moich z
    ta roznica ze ja nie mam niczego miedzy antena a niebem. Pogoda i
    klimat jest ten sam. Na antenie mi sie w zimie za wiele sniegu nie
    zbiera.
    Wiec jesli nic ci nie zawadza to dla pojedynczego hotbirda nie ma bata
    byle antena 65cm wystarczy.
    Ale jesli chcesz miec zeza na pare satelit to rzeczywiscie wieksza
    antena ci bedzie potrzebna.

    Do tego jak ustawiales antene na taki piszczyk z wskaznikiem
    wychylowym to moze byc zle ustawiona. U mnie ustawienie na piszczyk
    pozwolilo tylko z grubsza zlapac satelite. Reszte musialem robic na
    lornetke i wyniesiony na podworko telewizor :) A i tak mialem zle
    ustawiony pochyl konwertera.