  • Data: 2023-08-11 20:06:22
    Temat: Re: Kalkulator Mera 203
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 11 Aug 2023 18:16:07 +0200, Janusz wrote:

    > No i dużo prądu, LS ani CMOS jeszcze wtedy nie było.

    tych ferrytów z baterii nie zasilisz, to i tak było zasilanie
    sieciowe.

    > No kiedy że nie, po jednym na linię X,Y

    Chyba więcej, bo prąd w dwie strony musi plynać.

    I dekodery trzeba zrobic

    > i komparatory na odczyt, ale to
    > i tak mniej niż
    > na scalakach, poza tym ma tą zaletę że pamięta po wyłączeniu zasilania,
    > na scalakach musiałoby być jakieś podtrzymanie.

    Na 3 liczby podtrzymania raczej nie potrzebuje.

    > Nie wiem, mam jakąś starą z mery ale tam dużo nie zrobisz, te rdzenie to
    > ledwo widać, to takie większe kropki :)
    > Panie które to nawlekały nie dość że młode musiały być to i tak robiły
    > to przez specjalną lupę, jest film jak budują odrę z wrocławskiej mery.
    > Można popatrzeć :)

    Nawlec kilka dam chyba radę :-)

    > Układ zapis-odczyt chcesz robić sam? to nie takie trywialne i nie wiem
    > czy znajdziesz wiedzę jak to robić.

    No jak - po jednym tranzystorze na X i Y :-)

    sam - chce sie przekonac, czy w ogole dam rade bit odczytac.

    No ale oni potrafili, to i ja dam radę, to nie jest jakies nie wiadomo
    jakie cudo.

    J.