  • Data: 2010-12-30 15:21:35
    Temat: Re: Kalendarz bardzo rozebrany
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-12-30 00:38, Marcin [3M] pisze:

    >[...]
    > Z drugiej strony wyobraź sobie bieg promieni - a zatem i ich źródło -
    > przy takich obiektach, jak samolot.
    > Autobus - widać ludzi, ale nie ma bloku silnika... Prześwietlenie bloku
    > zabiłoby większość pasażerów.

    Z tym zabiciem to być może lekka przesada - człowiek naprawdę sporo
    zniesie - ale niewątpliwie naraziło by ich na znaczny uszczerbek na
    zdrowiu. Ale - nie ma obaw - w pzrypadku dawki która pzreświetliłaby
    gruby blok metalu szkielet człowieka stanowiłby na zdjęciu ledwo
    widoczny, niemal nieodróżnialny od czarnego tła cień. Tłumienie
    promieniowania rtg przez kości ludzkie jest znacznie słabsze niż przez
    metal.

    > zanim skończyłem to pisać, znalazłem artykuł:
    > http://www.wired.com/culture/art/magazine/16-09/ff_x
    ray?currentPage=1
    > i co? jajco, trochę fotoszopa, ale WSZYSTKO było prześwietlane. Ruskim
    > akceleratorem.
    > Czyżby jego głównym modelem był Litwinienko?

    Przeczytałem i nie był to Litwinienko a fantom używany do szkolenia
    radiologów (jeden fantom wyginany w różne pozycje, prześwietlany a
    następnie wielokrotnie wklejany w programie graficznym do zdjęcia).
    Fakt, ze o użyciu takiego fantomu nie pomyśłałem. Autor twierdzi, ze
    używał też ludzkich zwłok darowanych na potrzeby nauki - ale tu nadal
    wydaje mi się, że nieco koloryzuje - zwłaszcza, ze pisze, iż ze względu
    na stężenie pośmiertne do wykorzystania w jego pracach nadają się tylko
    przez 8 godzin od momentu zgonu.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)