    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Date: Wed, 18 Jul 2018 15:06:30 +0200

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    pl...
    W dniu 2018-07-18 o 13:35, WS pisze:
> [...]

    Maksymalnego pradu sie nie podaje, tylko znamionowy.

    >Nieważne. Jak wartość prądu przekroczy 10A to jebnie bezpiecznik.

    Bezpieczniki maja swoje charakterystyki. Przy niewielkim przekroczeniu
    moze minac godzina zanim rozlaczy.

    >A jak nie ma regulacji to tutaj ważna jest wiedza, jaki akumulator
    >można podłączyć do takiego prostownika. Jesli użyjemy aku 100AH,
    >który spokojnie łyka 10A prądu ładowania to mu nic nie zrobimy przez
    >10H takim prądem.

    Chyba, ze juz mu tylko 50Ah zostalo ...

    >Chyba jednak sypnę wzorem na obliczanie spadku napięcia
    >transformatora 20V 10A przy obciążeniu rezystorem, równym rezystancji
    >wewnętrznej akumulatorów (różna przy różnych pojemnościach)

    Mozesz sypnac, ale to bezcelowe - akumulator to nie rezystor.

    >Jakoś nie widzę żeby ktoś tutaj "matematykował", jedynie opacznie
    >rozumieją prawo ohma :)
    >...chociaż to megaproste bo 50% z 20V i 10A daje nam 10V i 5A czyli
    >przy 12V będzie to 4A (40% obciążenia transformatora)

    I myslisz, ze taki bedzie prad znamionowy tego transformatora ?

    J.