eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKacik majsterkowicza - prostownikRe: Kacik majsterkowicza - prostownik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !2.eu.feeder.erje.net!newsfeed.xs4all.nl!newsfeed9.news.xs4all.nl!85.12.16.69.M
    ISMATCH!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer04.fr7!futter-mich.h
    ighwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <c...@g...com>
    <5b4e5f36$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
    <pilnq5$idj$1@node1.news.atman.pl>
    <5b4e6dbe$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <5b4eee6c$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4efced$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f0ec4$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f1d5e$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4f2274$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    In-Reply-To: <5b4f2274$0$590$65785112@news.neostrada.pl>
    Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Date: Wed, 18 Jul 2018 13:44:37 +0200
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Importance: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
    Lines: 81
    Message-ID: <5b4f2837$0$669$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.26.110.219
    X-Trace: 1531914295 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 669 83.26.110.219:57430
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4426
    X-Received-Body-CRC: 194210658
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636047
    [ ukryj nagłówki ]

    Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:5b4f2274$0$590$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 2018-07-18 o 12:58, J.F. pisze:
    >>>>> O jakim regulatorze piszesz? W tym obwodzie nie istnieje żaden
    >>>>> regulator. Zwyczajnie, masz transformator z którego wyłazi 20V i
    >>>>> 10A
    >>>> Zalezy jakim miernikiem mierzysz. U mnie jest srednio 12V.
    >>> Hmm w innym poscie piszesz że 19V więc się zdecyduj :>
    >> 19V szczytowe. Widoczne na oscyloskopie, lub po podlaczeniu
    >> kondensatora.
    >OK. 19V :)

    >> Po podlaczeniu akumulatora moze pokazac 14V.
    >A jak ma pokazać wincyj, skoro już mu akumulator obciążył?

    No widzisz, bluzgasz, a sie g* znasz.

    Jak w danym momencie na wtornym jest np 6V, to miernik do sredniej
    liczy 6V.
    A po podlaczeniu akumulatora - np 13V, bo tyle jest na zaciskach.
    Oczywiscie wtedy nie ma 19V w szczycie.

    A jak sie akumulator naladuje, to miernik pokazuje np 14V, bo tyle
    jest na zaciskach akumulatora, z drobnymi tetnieniami.

    >>>> Powyzej sie trafo przegrzeje i spali ... po wielu godzinach lub
    >>>> minutach.
    >>> Czyli nie uszkodzi akumulatora bo się spali...
    >
    >> Do uszkodzenia nie trzeba 20A. Wystarczy i 1A, byle dlugo.

    >Czyli jednak CZAS jest ważny ale wszyscy pierdolą że czas jest
    >nieważny.Grrr, jprdl :)

    1A przeładowania przez godzine akumulatora nie uszkodzi.
    Przez 10h tez nie.
    Pokazywales film z gazujacym akumulatorem - i co masa spadla w pare
    minut ?

    >>>> Ale potrafi dac wiecej i na poczatku ladowania rozladowanego aku
    >>>> wiecej poplynie.
    >
    >>> Wincyj niż 10A? Będziesz mu wiadrem donosił ten prąd?
    >
    >> Moj prostownik jest "5A". Przy zwarciu palil bezpiecznik.
    >> Teraz nie pali, bo wmontowalem automatyczny.

    >Nodobra. Teraz napisz to o co pytałem. Co z tym winkszym prondem?

    Pradu zwarciowego mu nie mierzylem, ale bezpiecznik wyskakuje szybko.
    Mysle, ze jakies 20A moze poplynac.

    Co akumulatora w zasadzie nie dotyczy, bo musialby byc rozladowany do
    zera, aby tyle zobaczyc.
    A wtedy akurat to ma duzy opor wewnetrzny i prad wcale nie jest taki
    duzy ...

    >>> ...Jak w zwykłym alternatorze, tyle że alternator nie ma
    >>> ograniczenia prądowego a napięciowe...ale potrafi oddać nagle i
    >>> 50A do akumulatora.
    >> Dokladnie.
    >> Tylko ze dzieki regulatorowi alternator nie przekracza ~14V, wiec
    >> naładowany akumulator pradu prawie nie bierze ...

    >Ale rozładowany bierze i bierze wincyj niż opisywany prostownik :]

    No i mu jakos nie przeszkadza.

    >>> Transformator tego prostownika nawet tego nie potrafi, bo ma
    >>> ograniczenie wynikłe z przekroju drutu na uzwojeniu wtórnym i nie
    >>> wyciśniesz wincyj niż 10A (prąd zwarcia) :]
    >
    >> A moj zwykly prostownik ma szczytowe napiecie 19V ...
    >A moja sąsiadka opala się bez stanika i sika w ogrodzie za krzakiem:)

    Wieczorem moge ci podac ile plynie w naladowanym aku przy napieciu
    14V, a ile po podlaczeniu "zwyklego prostownika".
    Takiego, co to ma 12V wedlug miernika :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: