eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKacik majsterkowicza - prostownikRe: Kacik majsterkowicza - prostownik
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!feeds.phibee-telecom.net!border2.nntp.ams1.giganews.com!nntp.giganews.com
    !newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada
    .pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <c...@g...com>
    <5b4e5f36$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
    <pilnq5$idj$1@node1.news.atman.pl>
    <5b4e6dbe$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@g...com>
    <5b4eee6c$0$619$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b4efced$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Wed, 18 Jul 2018 11:56:09 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.9.1
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b4efced$0$681$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 52
    Message-ID: <5b4f0ec4$0$605$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1531907780 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 605 213.238.88.44:2072
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636027
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-07-18 o 10:39, J.F. pisze:
    > Użytkownik "LordBluzg(R)"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:5b4eee6c$0$619$6...@n...neostrada.
    pl...
    > W dniu 2018-07-18 o 09:16, WS pisze:
    >> On Wednesday, July 18, 2018 at 12:29:20 AM UTC+2, LordBluzg(R) wrote:
    >>>> Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i
    >>>> prądzie MAKSYMALNYM 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd
    >>
    >>> tylko tak sie nie da, tzn sam napisales, ze jest
    >>> I=U/R (prawo Ohma)
    >>
    >>> wiec te 20V 10A jest praktycznie niewykonalne, tzn. regulator pradu
    >>> dajac 10A obnizy napiecie, ktore to mozna wyliczyc sobie znajac opor
    >>> i aktualne napiecie (SEM) akumulatora
    >
    >> O jakim regulatorze piszesz? W tym obwodzie nie istnieje żaden
    >> regulator. Zwyczajnie, masz transformator z którego wyłazi 20V i 10A
    >
    > Zalezy jakim miernikiem mierzysz. U mnie jest srednio 12V.

    Hmm w innym poscie piszesz że 19V więc się zdecyduj :>
    >
    >> (200W), po wyprostowaniu otrzymujesz prąd stały (diody w układzie
    >> Graetza) i dwa kable do podłączenia akumulatora.
    >>
    >>
    >> Hmm, spróbuj wyciągnąć więcej amper z transformatora, który ma
    >> przekrój drutu, pozwalający na przepływ TYLKO 10A :)
    >
    > To jest prad nominalny.

    Nie. MAKSYMALNY.

    > Powyzej sie trafo przegrzeje i spali ... po
    > wielu godzinach lub minutach.

    Czyli nie uszkodzi akumulatora bo się spali...ale jak go wychłodzisz to
    się nie spali.
    >
    > Ale potrafi dac wiecej i na poczatku ladowania rozladowanego aku wiecej
    > poplynie.

    Wincyj niż 10A? Będziesz mu wiadrem donosił ten prąd?

    ...Jak w zwykłym alternatorze, tyle że alternator nie ma ograniczenia
    prądowego a napięciowe...ale potrafi oddać nagle i 50A do akumulatora.
    Transformator tego prostownika nawet tego nie potrafi, bo ma
    ograniczenie wynikłe z przekroju drutu na uzwojeniu wtórnym i nie
    wyciśniesz wincyj niż 10A (prąd zwarcia) :]
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: