-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin1!goblin.st
u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.
neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <c...@g...com>
<5b4e5f36$0$604$65785112@news.neostrada.pl>
<pilnq5$idj$1@node1.news.atman.pl>
<5b4e6dbe$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
In-Reply-To: <5b4e6dbe$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
Subject: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
Date: Wed, 18 Jul 2018 11:03:19 +0200
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
Importance: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 16.4.3528.331
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V16.4.3528.331
Lines: 93
Message-ID: <5b4f0269$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 83.26.110.219
X-Trace: 1531904617 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 608 83.26.110.219:54164
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2636015
[ ukryj nagłówki ]Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b4e6dbe$0$674$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-07-17 o 23:41, Janusz pisze:
>>>> To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach akumulatora od
>>>> pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace
>>>> akumulator.
>>> No ładne brednie :D
>> No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje
>> gazowanie
>Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.
Napiecie. Jak napiecie jest za male, to prad nie poplynie i gazowania
nie bedzie.
Oczywiscie przy naladowanym aku.
>Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
>Jakie jest jego stan?
>Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.
>Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na
>prostowniku i wynosi 18V.
>Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież
>napięcie w obu przypadkach jest takie samo.
Bez obciazenia prostownika.
Ale z ciekawosci mozesz przeprowadzic test - nowy, a przynajmniej
sprawny, 100Ah akumulator, rozladowany, podlacz do niego 18V, ale tak
zeby bylo 18V caly czas ... i zobacz czy gazuje ...
>> A proste prostowniki nie mają żadnego ogranicznika napięcia, wiem
>> bo sam taki mam, i trzeba pilnować aby napięcie nie przekroczyło
>> 14.5V
>Bredzisz. Mają ograniczenie, bo napięcie nie wzrasta do
>nieskończoności.
Jak sam piszesz - 20V.
>Może ono być wysokie ale sam prąd jest tutaj ograniczony i nie wynosi
>milion amper a najwyżej 4!...bo więcej nie może bo taki jest przekrój
>drutu na uzwojeniu wtórnym transformatora (trudne słowo dla Zenka:
>TOROIDALNEGO).
Ja tam mam EI ...
>Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
>wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i
>każdy
Ty przede wszystkim nie rozumiesz, ze po twojej pojemnosci to zostalo
wspomnienie.
A teraz to z tych 100Ah zostalo moze 80, moze 50, moze 20Ah ...
Dalej zdajesz sie celowo pomijac, ze malo kto laduje laboratoryjnym
zasilaczem, i ten prad sie tak zmienia, ze nie ma co mierzyc stoperem
ile godzin sie ladowal, skoro najpierw plynelo 6A, potem 5A, potem 4A,
potem 3A ...
>Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
>100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie
>Niagarą ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności,
>czyli najlepiej 10A przez 10h.
To wyciagnij swoj akumulator z samochodu, rozladuj, podlacz pod
prostownik,
i zrob filmik po 5h, 8, 9, 10, 11 i 12 h ladowania.
11 i 12 mozesz sobie darowac, jesli uwazasz ze to niedobre.
> Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i prądzie MAKSYMALNYM
> 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd jest ograniczony i
> CZAS też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa
Moj "zwykly" prostownik ma napiecie szczytowe 19V, co nie przeszkadza
mu na koniec w spadku pradu do ok 1A czy mniej.
Na na poczatku podaje ok 5A, ale nie jest to wcale jego prad
maksymalny, bo rozladowany aku potrafi pociagnac wiecej.
>odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo
>zostanie przeładowany.
Nic mu nie bedzie po 2 dniach.
Ale po 2 tygodniach ... moze juz masa splynac ..
>Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ
>ŁADOWARKI.
Zalezy.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 11:04 T.
- 18.07.18 11:49 LordBluzg(R)
- 18.07.18 11:54 Janusz
- 18.07.18 11:54 J.F.
- 18.07.18 11:56 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:16 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:25 J.F.
- 18.07.18 12:27 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:50 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:58 J.F.
- 18.07.18 13:19 LordBluzg(R)
- 18.07.18 13:35 WS
- 18.07.18 13:41 T.
- 18.07.18 13:44 J.F.
- 18.07.18 14:05 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pożar parkingu w Luton
- gov.pl - porównanie kosztów przejechania 100 km (II kwartał 2024)
- Suchoń z Czeciej Drogi twierdzi że nie będzie podatków od AUT SPALINOWYCH
- przyszłość wg Muska
- pedał gazu bez linki
- Kolejny EKOLOGICZNY samochód na widok którego Cavallino dostaje WHHURRRIII ;-)
- Zakaz wjazdu samochodami na parkingi wielopoziomowe?
- Ładowarka CAT 994H
- elektryczna Norwegia
- Podnieś rękę!
- KIA nas dyma
- miles per gallon
- Strefa czystego powietrza
- Prawdziwy ekologiczny samochód
- Stało się...
Najnowsze wątki
- 2024-10-19 Warszawa => Specjalista Helpdesk <=
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-18 Marsz niepodleglosci
- 2024-10-18 Pożar parkingu w Luton
- 2024-10-18 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-10-18 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-18 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-10-18 uwazajmy na haczyki w umowach
- 2024-10-18 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-10-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-10-18 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-10-18 Warszawa => Junior Rekruter <=
- 2024-10-18 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-10-18 Przeróbka na zgrzewarkę "równoległą"
- 2024-10-18 Ostrów Wielkopolski => Laravel PHP Developer <=