-
Data: 2018-07-18 11:03:19
Temat: Re: Kacik majsterkowicza - prostownik
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]Użytkownik "LordBluzg(R)" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:5b4e6dbe$0$674$6...@n...neostrada.
pl...
W dniu 2018-07-17 o 23:41, Janusz pisze:
>>>> To za wyskie napiecie powoduje ze na zaciskach akumulatora od
>>>> pewnego momentu ladowania wystepuje napiecie uszkadzajace
>>>> akumulator.
>>> No ładne brednie :D
>> No nie popisałeś się, Zenek ma rację, za wysokie napięcie powoduje
>> gazowanie
>Nie. PRĄD a nie napięcie powoduje gazowanie.
Napiecie. Jak napiecie jest za male, to prad nie poplynie i gazowania
nie bedzie.
Oczywiscie przy naladowanym aku.
>Akumulator o pojemności 100AH ładujesz prądem 10A przez 100 godzin.
>Jakie jest jego stan?
>Akumulator 100AH ładujesz prądem 1A przez 100 godzin.
>Napięcie ładowania przy obu jest mierzone bez obciążenia na
>prostowniku i wynosi 18V.
>Tutaj odpowiedz, która opcja uszkodzi akumulator, bo przecież
>napięcie w obu przypadkach jest takie samo.
Bez obciazenia prostownika.
Ale z ciekawosci mozesz przeprowadzic test - nowy, a przynajmniej
sprawny, 100Ah akumulator, rozladowany, podlacz do niego 18V, ale tak
zeby bylo 18V caly czas ... i zobacz czy gazuje ...
>> A proste prostowniki nie mają żadnego ogranicznika napięcia, wiem
>> bo sam taki mam, i trzeba pilnować aby napięcie nie przekroczyło
>> 14.5V
>Bredzisz. Mają ograniczenie, bo napięcie nie wzrasta do
>nieskończoności.
Jak sam piszesz - 20V.
>Może ono być wysokie ale sam prąd jest tutaj ograniczony i nie wynosi
>milion amper a najwyżej 4!...bo więcej nie może bo taki jest przekrój
>drutu na uzwojeniu wtórnym transformatora (trudne słowo dla Zenka:
>TOROIDALNEGO).
Ja tam mam EI ...
>Nie wiem dlaczego NIKT tutaj nie rozumie że akumulatory mają przede
>wszystkim skalę pojemności w amperogodzinach a nie amperowoltach i
>każdy
Ty przede wszystkim nie rozumiesz, ze po twojej pojemnosci to zostalo
wspomnienie.
A teraz to z tych 100Ah zostalo moze 80, moze 50, moze 20Ah ...
Dalej zdajesz sie celowo pomijac, ze malo kto laduje laboratoryjnym
zasilaczem, i ten prad sie tak zmienia, ze nie ma co mierzyc stoperem
ile godzin sie ladowal, skoro najpierw plynelo 6A, potem 5A, potem 4A,
potem 3A ...
>Wynika to tylko z niewiedzy i lenistwa. Jeśli akumulator ma pojemność
>100AH to trzeba mu te 100A podać ale kurwa nie więcej i to nie
>Niagarą ale kropelkami w postaci 10% jego znamionowej pojemności,
>czyli najlepiej 10A przez 10h.
To wyciagnij swoj akumulator z samochodu, rozladuj, podlacz pod
prostownik,
i zrob filmik po 5h, 8, 9, 10, 11 i 12 h ladowania.
11 i 12 mozesz sobie darowac, jesli uwazasz ze to niedobre.
> Jak podłączysz mu prostownik o napięciu 20V i prądzie MAKSYMALNYM
> 10A to mu nic nie zrobisz przez 10 godzin bo prąd jest ograniczony i
> CZAS też, dostanie 10 A przez 10h ale jak kurwa
Moj "zwykly" prostownik ma napiecie szczytowe 19V, co nie przeszkadza
mu na koniec w spadku pradu do ok 1A czy mniej.
Na na poczatku podaje ok 5A, ale nie jest to wcale jego prad
maksymalny, bo rozladowany aku potrafi pociagnac wiecej.
>odłączysz go po 2 dniach to go możesz wyjebać ten akumulator bo
>zostanie przeładowany.
Nic mu nie bedzie po 2 dniach.
Ale po 2 tygodniach ... moze juz masa splynac ..
>Wniosek. CZAS ŁADOWANIA JEST KURWA RÓWNIE WAŻNY JAK WYDAJNOŚĆ
>ŁADOWARKI.
Zalezy.
J.
Następne wpisy z tego wątku
- 18.07.18 11:04 T.
- 18.07.18 11:49 LordBluzg(R)
- 18.07.18 11:54 Janusz
- 18.07.18 11:54 J.F.
- 18.07.18 11:56 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:16 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:25 J.F.
- 18.07.18 12:27 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:50 LordBluzg(R)
- 18.07.18 12:58 J.F.
- 18.07.18 13:19 LordBluzg(R)
- 18.07.18 13:35 WS
- 18.07.18 13:41 T.
- 18.07.18 13:44 J.F.
- 18.07.18 14:05 Zenek Kapelinder
Najnowsze wątki z tej grupy
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
Najnowsze wątki
- 2024-12-21 Żerniki => Specjalista ds. Employer Brandingu <=
- 2024-12-21 jak tacy debile
- 2024-12-20 Precedensy politycznie motywowanego nie wydawania w UE
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Obrońcy
- 2024-12-20 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-20 czyste powietrze
- 2024-12-20 Katowice => Analyst in the Trade Development department (experience wi
- 2024-12-20 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-20 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-20 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2024-12-20 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-20 Ekstradycja
- 2024-12-20 Mikroskop 3D