  • 1. Data: 2010-05-26 20:20:34
    Temat: Kablówka i pakiet socjalny?
    Od: quasi <s...@s...spamem.pogania>

    Witam,
    Korzystam sobie z analogowej kablówki dokładniej z tzw. pakietu socjalnego.

    Z tego co słyszałem to operator wchodząc do danego bloku i likwidując
    instalację zbiorczą naziemną musi zapewnić w pakiecie socjalnym dostęp
    do wszystkich programów dostępnych naziemnie.

    W mojej okolicy naziemnie nadawany są: TVP1, TVP2, TVP Info, Polsat,
    TVN, Puls i TV 4 (ale bardzo słaby nadajnik).

    W swoim pakiecie mam TVP1, TVP2, TVP Info, Polsat, TV Polonia.

    Czy można na tę sieć nasłać jakiś urząd? Np. Steżyńską z Urzędu
    Komunikacji Elektronicznej czy jak to się nazywa? Czy oni takimi
    pierdołami się nie zajmują?

    Dodam że kablówka to Vectra, próbowałem u nich interweniować ale bez
    odzewu. Posiadam także kablówkę cyfrową od innego operatora z której
    korzystam na telewizorze w dużym pokoju, natomiast z tej Vectry
    korzystam na telewizorku w kuchni, najbardziej brakuje mi TVN.

    Pytanie moje brzmi: czy przerabialiście podobny temat i co ewentualnie
    moglibyście polecić w tej sprawie?

  • 2. Data: 2010-05-26 21:37:07
    Temat: Re: Kablówka i pakiet socjalny?
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    quasi pisze:

    > Z tego co słyszałem to operator wchodząc do danego bloku i likwidując
    > instalację zbiorczą naziemną musi zapewnić w pakiecie socjalnym dostęp
    > do wszystkich programów dostępnych naziemnie.

    coś mi się wydaje, że dotyczy to tylko programów publicznych. W każdym
    razie u mnie w "socjalu" są tylko trzy publiczne i lokalny operatora.
    Polsat wpakowali do droższych pakietów mimo, że naziemnie odbierany jest
    b. dobrze.

    > Czy można na tę sieć nasłać jakiś urząd? Np. Steżyńską z Urzędu
    > Komunikacji Elektronicznej czy jak to się nazywa? Czy oni takimi
    > pierdołami się nie zajmują?

    wysłać majla z zapytaniem nie zaszkodzi. Być może także warto zasięgnąć
    języka w UOKiK.
    Podobny problem jest ze świadczeniem internetu przez kabel. Operator
    uzależnia dostarczanie sieci od wykupienia pakietu TV - i to
    najdroższego. Na chłopski rozum jest to zabronione prawem wiązanie usług
    - vide nauczka, jaką dostała TPSA za wiązanie dostępu do Neostrady od
    wykupienia abonamentu telefonicznego. Być może jednak jest jakiś kruczek
    w przepisach, pozwalający kablówkom na stosowanie takich praktyk.

    --
    Bogdan

  • 3. Data: 2010-05-27 07:37:18
    Od: p...@...pl

    On Wed, 26 May 2010 22:20:34 +0200, quasi <s...@s...spamem.pogania>
    wrote:

> [...]
    >korzystam na telewizorku w kuchni, najbardziej brakuje mi TVN.
    >
    >Pytanie moje brzmi: czy przerabialiście podobny temat i co ewentualnie

    tak przerabialismy.

    Kablowka UPC - Sycow woj. Dolnoslaskie (ca 60 km od Wroclawia).

    Naziemnie jest dostepne: tvp/1/2/Info, Polsat, TV4 i TVN (dobre
    miejsce i dobra antena).

    w kablowce jest: tvp/1/2/Info, Polsat, TVP Polonia - brakuje TV4 i TVN

    Na pisemne zapytanie dlaczego we Wroclawiu w UPC za te same pieniadze
    maja wiecej kanalow, to dostalismy odpowiedz, ze taka maja oferte dla
    nas.

    Ludzie maja ich w d...... i maja w wiekszosci Cyfrowy Polsat, bo tam
    maja wszystkie podstawowe programy.

    ---
    rozwiazanie dla ciebie.

    jak jestes w zasiegu cyfrowej tv naziemnej (lubuskie, wielkopolska,
    mazowsze) - to sa tam rzeczy ktore tobie brakuje (tvn, tv4, puls).
    Tylko kwestia odbiornika do cyfrowej naziemnej. Za chwile ma ruszyc na
    wiekszym obszarze. Jezeli zalezy ci na tvn/tvn7, to kup sobie
    Telewizje na Karte i nastepnie nie doladuj karty to bedziesz mial
    tvp1/tvp2/tvn/tvn7 - przez rok od ostatniego rozladowania do zera. Ale
    sa tez karty (od ludzi), ktore sa aktywne do 2016 bez doladowania.
    Oczywiscie ja zaladujesz to masz full pakiet TNK (ale bez Polsatu).

    Jezeli smerfna wspolnota, to mozecie sobie postawic swoja wlasna
    mini-kablowke (w budynku). Ale pomyslcie o niej pod katem dostepu do
    telewizja cyfrowej naziemnej (dvb-t), bo jak nie, to ludziska beda
    mieli znowu antenki na balkonach.

  • 4. Data: 2010-05-27 08:00:48
    Od: a...@p...pl

    wrote:

    >Z tego co słyszałem to operator wchodząc do danego bloku i likwidując
    >instalację zbiorczą naziemną musi zapewnić w pakiecie socjalnym dostęp
    >do wszystkich programów dostępnych naziemnie.

    a co ma operator do likwidowania instalacje zbiorcza??? To jest
    szemrany biznes miedzy prezesem spoldzielni a operatorem. My
    (spoldzielnia) nie bedziemy musili konserwowac instalcji zbiorczej
    (czyli jej nie bedzie), a My (operator) bedziemy mieli monopol na tv w
    bloku (spoldzielni). I przy okazji nie pozwalamy innym operatorom (tv,
    telefonicznym, internetowym) wchodzic do budynku. Tak to dziala.

    Operatorowi kabla nie zalezy na pakiecie azart/mini bo to pare zlotych
    i dlatego nie daja wszystkich programow, zmuszajac do brania wyzszych
    pakietow (bo tam jest polsat, tvn, tvn7 )?>>>>

    --
    ThinkXtra

  • 5. Data: 2010-05-27 08:16:07
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    p...@...pl pisze:

    > Na pisemne zapytanie dlaczego we Wroclawiu w UPC za te same pieniadze
    > maja wiecej kanalow, to dostalismy odpowiedz, ze taka maja oferte dla
    > nas.

    bo jak dadzą wszystko, co dostępne jest "naziemnie", to wielu klientów
    (zwłaszcza starszych czy mniej wymagających, którym do szczęścia
    wystarczą polskie ogólnotematyczne) nie będzie droższych pakietów brało.

> [...]
    > mini-kablowke (w budynku). Ale pomyslcie o niej pod katem dostepu do
    > telewizja cyfrowej naziemnej (dvb-t), bo jak nie, to ludziska beda

    Z "upstrzeniem" budynków indywidualnymi antenami może być problem, bo
    możliwe, że po uruchomieniu DVB-T wielu klientów zacznie rezygnować z
    kablówek - bo po co płacić pięć dych za programy, których i tak się nie
    ogląda... A antena czy stb szybko się im zwróci... Chyba, że zmieni się
    filozofia operatorów i zaczną do socjalnych (czyt: najtańszych) planów
    wprowadzać darmowe kanały ogólnopolskie czy regionalne z oferty DVB-T.

    --
    Bogdan

  • 6. Data: 2010-05-27 08:21:36
    Od: a...@p...pl

    On Thu, 27 May 2010 10:16:07 +0200, BoDro <b...@l...pl> wrote:

> [...]
    >filozofia operatorów i zaczną do socjalnych (czyt: najtańszych) planów
    >wprowadzać darmowe kanały ogólnopolskie czy regionalne z oferty DVB-T.

    wg mnie sie nie zmieni, bo jaki interes ma operator kablowki w
    dolaczeniu np. 3 muxow naziemnych do pakietu mini w kablu.

    Poza tym w analogu sie to nie zmiesci, tylko w cyfrze, wiec potrzebny
    jest box i to tez za pare zlotych ???? Nie wierze. A sygnalu dvb-t do
    kabla to pewnie nie wpuszcza (choc technicznie mozliwe).

    Wiec ludziska wybudujcie sobie swoja instalacje pod dvb-t i nawet w
    analogu bedziecie mogli sobie tam wpuscic np. z satki (np. tv trwam).

    --
    ThinkXtra

  • 7. Data: 2010-05-27 08:40:48
    Od: BoDro <b...@l...pl>

    a...@p...pl pisze:

    > wg mnie sie nie zmieni, bo jaki interes ma operator kablowki w
    > dolaczeniu np. 3 muxow naziemnych do pakietu mini w kablu.

    ja nie myślałem nawet o wszystkich muxach czy kanałach w nich
    oferowanych, ale o tych obecnie "standardowych" darmowych, typu Polsat,
    TVN (ten kanał u mnie jest w najdroższym planie!) czy TV4. I nawet
    mógłby taki zestaw kanałów dla "niewymagających" być nieco droższy od
    "socjalu" - ale zdecydowanie nie kilkadziesiąt złotych...

    > Wiec ludziska wybudujcie sobie swoja instalacje pod dvb-t i nawet w
    > analogu bedziecie mogli sobie tam wpuscic np. z satki (np. tv trwam).

    być może skończy się na "rozmnożeniu" swoich indywidualnych czy
    mini-zbiorczych instalacjach pod DVB-T...

    --
    Bogdan

  • 8. Data: 2010-05-27 09:03:04
    Od: a...@p...pl

    On Wed, 26 May 2010 22:20:34 +0200, quasi <s...@s...spamem.pogania>
    wrote:

    a gdzie autor watku mieszka?

    --
    ThinkXtra

  • 9. Data: 2010-05-27 09:21:47
    Od: pawell32 <p...@n...pl>

    quasi pisze:
    > Z tego co słyszałem to operator wchodząc do danego bloku i likwidując
    > instalację zbiorczą naziemną musi zapewnić w pakiecie socjalnym dostęp
    > do wszystkich programów dostępnych naziemnie.

    nic nie musi. to na zarządcy budynku spoczywa obowiązek dostarczenia
    tv publicznej do każdego lokalu, a nie wszystkiego co naziemnie.
    a że nie opłaca się utrzymywać zbiorczej instalacji więc dogadują się
    z kablówką, a kablówki dają co chcą.
    u mnie jest tvp1, 2, tvp info, tvn i polsat - czyli 2 extra

    --
    pozdrawiam. pawell32
    Slackware 13 - power of linux

  • 10. Data: 2010-05-27 09:35:57
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "pawell32" <p...@n...pl> napisał w wiadomości news:

    > to na zarządcy budynku spoczywa obowiązek dostarczenia
    > tv publicznej do każdego lokalu, a nie wszystkiego co naziemnie.

    Jesteś pewien że tylko TVP?
    Podpórkę w przepisach jakąś masz?