  • Data: 2010-09-14 15:19:07
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Piotr Gałka napisał:

    > Wspomniałem poprzednio o zakłóceniach.
    > Jeśli mnie pamięć nie myli to bada się zakłócenia emitowane przez
    > urządzenie do każdej z linii sieci zasilającej względem ziemi.
    > Jeśli coś ma zasilacz impulsowy to można sobie wyobrazić, że
    > wejście zasilacza skutecznie wyfiltrujemy (między sobą bez uziemienia)
    > i między zaciskami wejściowymi nie ma nic zakłóceń. Gdyby zasilacz
    > był symetryczny i transformator idealnie symetryczny to takie zaciski
    > wejściowe względem masy też nie będą miały zakłóceń, ale idealnych
    > transformatorów nie ma. Możliwość zrobienia filtru w którym
> [...]

    Może być. Jeśli nie stosowania, to przynajmniej argumentowania. Wtyczka
    z uziemieniem pasuje do każdego gniazdka. Jak ktoś tak podłączy i sobie
    zrobi kuku, to można powiedzieć, że sam sobie winien. Ale jeśli powodem
    stosowania bolca jest zmniejszenie zakłóceń, to mogą od tego ucierpieć
    również inni. Czy nie należy tego (możliwości niepodłączenia trzeciego
    przewodu) uwzględniac przy badaniu urządzenia i dopuszczeniu go do
    użytkowania? A nade wszystko, czy nie można tak konstruowź układów, by
    nie siały ponad normę? Przypomnę, że chodzi tu o najzwyklejszy laptop
    i zasilacz do niego. Albo o telewizor.

    --
    Jarek