  • Data: 2010-09-10 21:41:43
    Temat: Re: Kablówka, a podłączenie komputera. Różnica potencjałów.
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Desoft napisał:

    > O ile coś wiem o przepisach, to w pokojach nie ma obowiązku inastalowania
    > gniazdek z bolcem. I tak mam "fabrycznie" w mieszkaniu. Więc jak mam sobie
    > podłączyć TV?

    A jest obowiązek instalowania TV w pokojach?

    > Gdzie idzie żółto-zielony przewód w TV jeżeli obudowę ma plastikową?

    Nie wiem. Ale spotkałem tez nieraz komputery w obudowie z plastiku.
    Też miały trójprzewodowe kable zasilające.

    > W swojej praktyce serwisowej RTV nie kojarzę żadnego TV CRT z bolcem.
    > Nie wiem jak współczesne, bo monitory (nie wszystkie) mają bolec.

    Ostatni telewizor jaki miałem, nazywał się "Libra". Tak, on miał płaską
    wtyczkę doprądową. I 50% szans, że na chassis (wewnętrznym na szczęście)
    wystąpi napięcie 220V.

    > Tylko, że to może wynikać z unifikacji kabli komputerowych i pracy
    > z komputerem.

    Z komputerami bym tego przyczynowo nie wiązał. Ale z unifikacją, to
    i owszem.

    --
    Jarek