  • Data: 2013-01-05 12:25:52
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 05 Jan 2013 09:10:25 +0100, Shrek napisał(a):
    > Niewiele - 1,5mm2 na kilometr ma coś koło 8 omów OIDP. Ale ten rząd
    > wielkości. - kable 2,5 m - 5 m w obie strony - 0,04 oma.
    > 12V/0,04=300A (bez rezystancji drut-krokodyl, krokodyl klema) w praktyce
    > pewnie 1/4 albo i mniej tego.
    > Z drugiej strony mój rozrusznik OIDP ma coś koło 1 kW czyli... jakieś
    > niecałe 100A.
    > IMHO od grubości kabli większe znaczenie krokodyle i połączenie
    > kabel-krokodyle.

    To nie tak.
    Nie wiem co masz za auto, ale jakos tak do wiekszych okazuje ze mniejszy
    akumulator, co to ma tylko 360A w/g DIN jest za maly.
    Wiec powiedzmy ze 200A poplynie ... na aku dawcy napiecie spadnie do 10V,
    na kablach zniknie kolejne 8, i u biorcy zostana 2V. Nie zapali.

    Co innego jak kable beda 16mm, spadek napiecia bedzie 0.7V, wtedy mozna
    sobie pozwolic i na 3m kable, i na pare kiepskich zlacz.

    Bo praktyka jest taka ze na cienkich kablach nie zapala, a na grubych
    zapala. A krokodyle sa te same - uciete z cienkich :-)

    J.