  • Data: 2013-01-04 23:15:59
    Temat: Re: Kable rozruchowe
    Od: R2r <b...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-01-04 22:52, J.F pisze:

    > Jak to w supermarkecie za 20 zl :-)

    No w sprzedaży to takiego cudeńka jeszcze nie widziałem. Raz tylko
    miałem w ręku czyjąś taką domową produkcję. Wykonawca i użytkownik
    zarazem przy pierwszej próbie przekonał się, że nie działają. :-)

    > To tylko w maluchu
    Że co?

    > ... i ciekaw jestem czemu :-)

    Jeżeli wartość prądu w każdym miejscu gałęzi obwodu jest stała a
    P=I^2*R to gdzie wydzieli się największa moc jak nie tam, gdzie R jest
    największe?
    A jak jeszcze trochę pokombinujesz z prawami Kirchhoffa i Ohma oraz
    przypomnisz sobie kilka właściwości przewodników to jasne stanie się
    wszystko: dlaczego przewód nie może być za cienki, dlaczego zaśniedziały
    styk przeszkadza w sprawnym przekazaniu mocy do odbiornika, dlaczego
    "gówniane" zaciski też, gdzie się pojawiają niepożądane spadki
    napięcia... itd. :-)

    --
    Pozdrawiam. Artur.
    __