  • 1. Data: 2014-10-02 15:40:36
    Temat: Kable do podłączenia dekodera?
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    Miesiąc temu pytałam na tej grupie o możliwość podłączenia
    dekodera do karty TV w komputerze.
    Zdecydowałam się spróbować.
    Jeśli wszystko zadziała będę miała możliwość oglądania
    telewizji cyfrowej na telewizorze oraz nagrywania
    programów w postaci analogowej przy pomocy karty TV
    na komputerze. Jeśli nie zadziała, pozostanie oglądanie
    telewizora cyfrowego.

    Obecnie sytuacja jest następująca:
    - telewizora ciągle nie mam, kupię dopiero za jakiś czas
    - ostatnio oglądam programy telewizyjne na ekranie komputera
    korzystając z podłączenia kabla TV kablowej do karty TV,
    mogę to jeszcze robić do końca umowy, którą wypowiedziałam
    (wyjście Audio karty TV jest połączone kabelkiem z kartą dźwiękową
    w komputerze, wszystko działa bez zarzutu)
    - właśnie pożyczyłam w Orange modem LiveBox 2.0 oraz
    dekoder Sagemcom UHD 88
    - modem podłączyłam, Internet działa
    - muszę połączyć (analogowo) w/w dekoder z kartą TV
    AVerMedia AverTV Studio 303 w komputerze
    - do dekodera dołączone są: przewód HDMI (przyda się
    w przyszłości gdy kupię telewizor) oraz przewód SCART
    (eurozłącze)
    - Karta AVerMedia AverTV Studio 303 ma m.in.gniazda:
    - S-VIDEO (czarne)
    - VIDEO (wystające, żółte)
    - wejście kabla TV kablowej (okrągłe z bolcem z dziurką w środku),
    obecnie z niego korzystam.

    Pytanie: jaki kabel lub przelotkę/łączówkę do posiadanych kabli
    dokupić żeby móc połączyć dekoder z kartą TV?

    Bardzo proszę o pomoc.

    Pozdrawiam
    Mania

  • 2. Data: 2014-10-02 16:26:44
    Temat: Re: Kable do podłączenia dekodera?
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mania pisze tak:

    > Pytanie: jaki kabel lub przelotkę/łączówkę do posiadanych kabli
    > dokupić żeby móc połączyć dekoder z kartą TV?

    np taki

    http://merlin.pl/Kabel-Audio-Video-SCART-Eurozlacze-
    SCART-meski-na-S-Video-Cinch-Jack-3-m,images_big,3,I
    CI-345231.jpg

    --
    Piter

  • 3. Data: 2014-10-02 16:27:35
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl>

    W dniu 02.10.2014 15:40, Mania pisze:
> [...]
    > telewizji cyfrowej na telewizorze oraz nagrywania
    > programów w postaci analogowej przy pomocy karty TV
    możesz "przechwytywać" to co jest na ekranie kompa - więc TV również

    > Obecnie sytuacja jest następująca:
    (...)
    > w przyszłości gdy kupię telewizor)
    przemyśl to 2 razy. W TV raczej nic ciekawego nie zobaczysz...
> [...]
    > obecnie z niego korzystam.
    >
    > Pytanie: jaki kabel lub przelotkę/łączówkę do posiadanych kabli
    > dokupić żeby móc połączyć dekoder z kartą TV?
    raczej euro(sagem) na chinch(aver)
    ale zastanów się nad TV z internetu. nie zeby jakiś full wypas był, ale
    przynajmniej coś się da pooglądać, a dwa czasem skorzystać z vod.
    Tak od ręki - ipla i dawna netvi, obecnie videostar.

    ToMasz

  • 4. Data: 2014-10-02 16:45:49
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > np taki
    >
    > http://merlin.pl/Kabel-Audio-Video-SCART-Eurozlacze-
    SCART-meski-na-S-Video-Cinch-Jack-3-m,images_big,3,I
    CI-345231.jpg

    Dzięki.
    Czy po stronie karty TV mam podłączyć obie końcówki Video?
    Chyba nie. Wobec tego który podłączyć S-Video czy Video
    i co z jackiem?

    Pozdrawiam
    Mania

  • 5. Data: 2014-10-02 17:32:54
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    Użytkownik "Mania" <...@n...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Czy po stronie karty TV mam podłączyć obie końcówki Video?
    > Chyba nie. Wobec tego który podłączyć S-Video czy Video

    I jeszcze sam kabel SCART (przedłużacz), żeby nie trzeba było
    dekodera stawiać za komputerem, musiałby być z jednej końca
    męski, a z drugiego żeński. (W dekoderze jest żeński).

    Pozdrawiam
    Mania

  • 6. Data: 2014-10-02 17:53:34
    Od: Adam Górski <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    W dniu 2014-10-02 15:40, Mania pisze:
> [...]
    > obecnie z niego korzystam.
    >
    > Pytanie: jaki kabel lub przelotkę/łączówkę do posiadanych kabli
    > dokupić żeby móc połączyć dekoder z kartą TV?

    Jest to bardzo dobry przykład jak można ładnie zadać pytanie.
    Najpierw opis sytuacji, później jasne pytanie. Brawo.

    Osoby które mają trudności z pisemną wypowiedzią mogą sobie ten przykład
    wydrukować i zawiesić nad łóżkiem.

    Chciałem zastąpić słowo "pisemną" innym żeby było bez polityki, ale tym
    sposobem wiadomo o kogo chodzi. :)

    Nie mogłem się oprzeć. :)

    Adam

  • 7. Data: 2014-10-02 19:24:17
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Mania pisze tak:

    > Czy po stronie karty TV mam podłączyć obie końcówki Video?
    > Chyba nie.

    Nie, tylko jedną a ktorą to już musisz esperymentować bo podłaczyć to
    jedno a uzyskać przechwytywanie tego wejscia to drugie.

    Prawdopodobnie połaczenie po żóltym chinch zaskoczy od pierwszego razu
    bez problemów ze strony kompa i softu.

    > i co z jackiem?

    jacek dostarcza dźwięk czyli do audio in

    > I jeszcze sam kabel SCART (przedłużacz), żeby nie trzeba było
    > dekodera stawiać za komputerem, musiałby być z jednej końca
    > męski, a z drugiego żeński. (W dekoderze jest żeński).

    lepiej kabla euro nie przedłuzać bo wtyczki euro nie są super jakości
    i moga nie łączyć lub wytworzyć niezamierzone połączenia cuda wianki,
    przydźwieki itp jeśli małe chińskie rączki nie trzymały sie standardu.

    w każdym razie najpierw testy bez przedłużacza a potem ja się uda to
    drążyć dalej przedłużacz.

    --
    Piter

  • 8. Data: 2014-10-02 22:45:28
    Od: JK <j...@i...pl>

    W dniu 2014-10-02 17:53, Adam Górski pisze:

> [...]
    > wydrukować i zawiesić nad łóżkiem.
    >
    > Chciałem zastąpić słowo "pisemną" innym żeby było bez polityki, ale tym

    Czyżbyś miał na myśli wujka stolarza? :-)

    JK

    P.S. Całkowicie zgadzam się z twoją opinią co do sposobu zadania pytania.

  • 9. Data: 2014-10-02 23:31:11
    Od: Jakub Rakus <s...@o...pl>

    On 02.10.2014 15:40, Mania wrote:

    > - muszę połączyć (analogowo) w/w dekoder z kartą TV

    Tylko po co tracić na jakości sygnału przesyłając go analogowo tandetnym
    z natury eurozłączem?
    http://sklepwideo.pl/karta_pci-e_hdmi_capture
    Do tego rozdzielacz HDMI i gotowe.

    Jakub Rakus

  • 10. Data: 2014-10-03 07:00:08
    Od: "Mania" <...@n...com.pl>

    > Tylko po co tracić na jakości sygnału przesyłając go analogowo tandetnym z
    > natury eurozłączem?
    > http://sklepwideo.pl/karta_pci-e_hdmi_capture
    > Do tego rozdzielacz HDMI i gotowe.

    To bardzo ciekawe rozwiązanie i zastąpiłoby moją obecną kartę TV.
    Docelowo chodzi mi o możliwość oglądania programów na ekranie
    nowego, cyfrowego telewizora i nagrywanie niektórych na komputer.
    Nagrywam dla celów prywatnych i do tej pory na jakości tych nagrań
    specjalnie mi nie zależało, ale gdyby mogły być lepsze to dlaczego nie.
    Domyślam się, że wspomniany przez Ciebie rozdzielacz HDMI
    dawałby możliwość rozdzielenia sygnału cyfrowego wychodzącego
    z jedynego portu HDMI dekodera na sygnał prowadzący do telewizora
    i na sygnał prowadzący do tej karty.
    Czy to powodowałoby jakieś ograniczenia, np. możliwość nagrywania
    tylko tego co w danym momencie jest na ekranie telewizora?

    Pozdrawiam
    Mania