eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin3!goblin1!goblin.st
    u.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.
    neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Reply-To: m...@p...onet.pl
    Subject: Re: Kable. Regulator.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <X...@1...0.0.1>
    <5b33b37b$0$608$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b34031c$0$610$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3418bc$0$683$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b347e46$0$688$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b348f91$0$676$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3496a2$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b349da1$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b34ac01$0$618$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3aa7f8$0$606$65785112@news.neostrada.pl>
    <f...@g...com>
    <5b3b3499$0$674$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3b4723$0$613$65785112@news.neostrada.pl>
    <a...@g...com>
    <5b3b801b$0$591$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@g...com>
    <5b3baab7$0$673$65785112@news.neostrada.pl>
    <0...@g...com>
    <5b3be989$0$596$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3c0b86$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    <5b3c717d$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Organization: A.P.Z.
    Date: Thu, 5 Jul 2018 02:54:58 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:52.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/52.8.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <5b3c717d$0$670$65785112@news.neostrada.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 68
    Message-ID: <5b3d6c81$0$607$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 213.238.88.44
    X-Trace: 1530752129 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 607 213.238.88.44:11733
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2635278
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2018-07-04 o 09:03, Uzytkownik pisze:

    >>> Sytuacja się jednak zmienia, kiedy akumulator biorcy jest zajechany,
    >>> a akumulator dawcy jest w bardzo złej kondycji lub jest mocno
    >>> rozładowany.
    >>
    >> #Extreme II tutaj pojawia się kretyn #I :)
    >
    > Kogutek, który twierdzi, że jest to bezpieczne, bo nie da się uwalić
    > alternatora.
    > Opisałem mu swój przypadek, kiedy podczas takiego rozruchu uwaliłem
    > alternator w swoim aucie to twierdzi, że jest to nieprawda.

    Zapomniałeś jednak o innej rzeczy. Celowo tego wcześniej nie pisałem
    (wzmiankowałem tylko), czekając na podchwycenie tematu. Alternator można
    zajebać (regulator) właśnie z powodu bardzo kiepskiego akumulatora a nie
    przeciążenia.
    Sprawny akumulator czyni opcję filtru dla szeregu przepięć. Łyka
    wszelakie stany nieustalone, bo jak wiadomo, alternator jest wielofazowy
    i jest on producentem "kociokwiku" w sensie napięcia stałego.
    Charakterystyka jego pracy (są dostepne wykresy) jest wysoce dziwna z
    punktu rozkminiania...ale sprawny aku to łyka i wyrównuje... bo to
    potężna łykarka i stabilizator wszelkiego syfu, pochodzącego z
    alternatora i nie tylko. W benzynowcach łyka również stany wyzwalania
    obwodu zapłonu i eliminuje zakłócenia z całej elektryki, gdzie dochodzi
    do przepięć, nagłych spadków napięcia na skutek nagłego poboru
    mocy...itp. Jak aku jest słaby to coraz mniej potrafi wyfiltrować i
    własnie wtedy, na skutek przepięcia (nagłego, szybkiego) pojawi się
    impuls napięciowy, zdolny uszkodzić wrazliwy (zaznaczam wrażliwy)
    regulator napięcia. Znów prawo Ohma. Wrasta napięcie, wzrasta prąd.
    Wystarczy nanosekuda i po zawodach. Efekt najczęściej jest taki, że
    regulator odmawia pracy i nie podaje prądu wzbudzenia na alternator
    (upierdolona elektronika, zwarta dioda zenera, zabity tranzystor,
    cokolwiek) co skutkuje brakiem ładowania. Nigdy nie spotkałem się z tym,
    że regulator uległ uszkodzeniu, podając maksymalny prąd wzbudzenia i
    spowodował spalenie się elektroniki (radio/komputer), żarówek itd.
    łącznie z odparowaniem akumulatora. Stan ze zwartą diodą w obwodzie
    ładowania też może upalić kable i sam alternator na cewce stojana ale to
    wynik raczej sprawnego akumulatora, gdzie on jest dawcą prądu i
    napierdala sobie w alternator, bijąc się ze zmiennym napięciem
    pracującego alternatora ze zwartą diodą. Jak wiadomo, kij ma dwa końce i
    warto o tym pamiętać.

    >> Teraz mi pojedź po moich rodzicach i możesz się wykazać "wpojonym
    >> szacunkiem" do obcych osób :)
    >
    > No to przestań używać brzydkich imion w stosunku do ludzi, których nie
    > znasz i nie wiesz co sobą prezentują oraz jaką wiedzę posiadają.

    To niech się nią wykażą w dyskusji, zamiast mielić puste słowa, bez
    uzasadnienia.

    >Ja nigdy nikomu nie ubliżam bez potrzeby, a wiem, że "rodzice" to bardzo
    > czuły punkt chyba każdej osoby, dlatego zazwyczaj bardziej boli. :)

    Bzdura. Znam swoją wartość i wartość swoich rodziców. Jak ktoś próbuje
    mi pojechać, to czuję się jak obserwator w czołgu, gdzie napierdalajo
    mnie komary czy ktoś sypie żwirek na megapancerz, myśląc że mnie zajebie
    :D. Czysta beka z takiego oprawcy :D Jem czipsy i pierdzę przy sikaniu.

    > Za rodziców przepraszam, ale za resztę nie będę przepraszał, bo uważam,
    > że zasłużyłeś :)

    Skoro nie miałeś merytorycznych argumentów od poczatku, to zostałeś
    potraktowany jak dupotruj :)
    --
    LordBluzg(R)
    ?Sukces WOŚP klęską PiS?

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: