  • 21. Data: 2011-11-15 13:17:14
    Temat: Re: Kabel sieciowy
    Od: "Artur" <n...@s...pls>

    "Andre" <a...@a...pl> wrote in message news:j9s2hb$8lg$1@news.onet.pl...
    > Witam.
    >
    > Musze sobie okablowac mieszkanie :)
    >
    > Docelowo siec ma wykorzystywac 1000 mbit.
    > Zatem czy warto dokladac do kabla 6e, czy spokojnie mozna pozostac czy 5e?
    > Czy warto dokladac do kabla FTP, czy wystarczy UTP?
    >
    > Kable prowadzone w scianie, w odleglosci ok 10cm od 3-fazy.
    > Max dlugosc kabla to ok 30m.

    Okablowalem sobie mieszkanie i z moich doswiadczen wyglada to tak:
    Nie ma sensu sie pchac w kat. 6, 5e calkowicie wystarcza. Siec obejmuje dwa
    pietra, ma 24 zakonczenia, najdluzszy odcinek ma niecale 35m, najkrotszy
    okolo 11m. Zastosowalem przewod Tyco UTP kat. 5e. Gniazda i patchpanel AMP.
    Po instalacji, calosc zostala pomierzona miernikiem Fluke dla 10/100/1000
    Mbps. Od ponad dwoch lat wszystko pracuje poprawnie. Z czystym sumieniem
    moge polecic.

  • 22. Data: 2011-11-15 14:28:36
    Od: Osadnik <o...@w...pl>

    W dniu 2011-11-15 13:04, Jerzy Dombczak pisze:

    > O qrwa ale oszczednosc ! I dziwic sie ze autostrady rozpadaja sie po 3
    > latach jak takie spece z koziej dupy biora sie za to o czym nie maja
    > pojecia.

    Po pierwsze, to mój dom nie biuro/firma/zakład produkcyjny (tam na
    kablach nie szczędzę bo płaci klient)
    Po drugie, 3/4 tych przewodów leży w ścianie nie używana. Być może nigdy
    nie będzie użyta.
    Po trzecie, cały czas mamy jakiś postęp technologiczny, technologie
    bezprzewodowe na coraz większym polu są tanie i dostępne.
    Po czwarte, inwestycja jest na 15 lat, po tym czasie możliwe ze nie będę
    tu mieszkał a nowy właściciel zburzy dom i postawi coś nowego zamiast
    bawić się w remonty lub w ogóle nie będzie korzystał z tego okablowania.

  • 23. Data: 2011-11-15 15:25:19
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "_ąćęłńóśżź." napisał w wiadomości grup
    A za 10 lat to pewnie będa głownie światłowody, więc peszel z pilotem jak
    znalazł :-)

    Nie będzie, bo światłowodu tak nie zegniesz jak miedzi.

  • 24. Data: 2011-11-16 09:36:25
    Od: "Artur\(m\)" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Jerzy Dombczak" <n...@d...net> napisał w
    wiadomości news:j9tj5i$e5h$2@news.onet.pl...

    > I nastepny przyglup !
    Ja się z takimi nie szapie nie obrażam
    Słucham tylko jego dgłosu
    PLUMMM...

    Artur(m)

  • 25. Data: 2011-11-16 12:31:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-15 11:57, januszek pisze:
    > _ąćęłńóśżź. napisa?(a):

    > Switche w puszce ;P
    >
    > j.

    Uwazasz, ze to smieszne?
    Zerknij tutaj, tak na szybko znalezione:
    http://h10010.www1.hp.com/wwpc/uk/en/sm/WF05a/12883-
    12883-1137927-4172284-4172284-4273525.html

  • 26. Data: 2011-11-16 12:36:51
    Od: Tom <l...@U...onet.pl>

    W dniu 2011-11-15 10:51, Osadnik pisze:

    > A teraz ciekawostka:
    > Zmierzyłem miernikiem opór na każdej z żył kabla made in china.
    > Efekt? pary "typowe" (pomarańczowa i zielona) maja bardzo dobre
    > parametry jak na chińska tandetę jednak.. para niebieska ma gorsze a
    > para brązowa - lepiej nie mówić. Stad pewnie do 1Gbit się nie nadaje ten
    > kabel ale różnicy w oporze miedzy madex-em a made in china na parach
    > 100Mbit - nie było.

    Oporność przewodu raczej nie ma większego wpływu na "jakość" kabla
    bardziej chyba liczy się impedancja.

    T.

  • 27. Data: 2011-11-16 14:49:25
    Od: "_ąćęłńóśżź." <j...@g...pl>

    A skąd wiesz, jakie za 10 lat będą światłowody?

    -----

  • 28. Data: 2011-11-16 14:58:57
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    qwerty napisa?(a):

    > Już to widzę jak ktoś w domu spawa światłowód.

    Za 10 lat beda zaciskowe ;P

    j.

    --
    http://www.predkosczabija.pl/
    "Prędkość zabija. Włącz myślenie!"

  • 29. Data: 2011-11-16 15:05:56
    Od: Rafal <r...@l...pl>

    On 2011-11-16 15:49, _ąćęłńóśżź. wrote:
    > A skąd wiesz, jakie za 10 lat będą światłowody?

    Światłowody w domu nie są wygodne (są b. wrażliwe, problemy z
    łączeniem), ale w komunikacji w większej skali na 100% będą, wystarczy
    jeden nietechniczny argument. Budowanie infrastruktury (kable
    podmorskie, podziemne etc) to ogromny wydatek. Czy ktos bylby na tyle
    szalony by to zmieniac od tak, nawet jeżeli wynajdzie się czarodziejskie
    medium, które będzie 10x szybsze, to przez długi czas nie zlikwiduje
    istniejących mediów (chociazby miedź... od ilu to lat jest? ;))

  • 30. Data: 2011-11-16 15:30:03
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>