  • 31. Data: 2011-11-16 16:25:51
    Temat: Re: Kabel sieciowy
    Od: Radosław Sokół <r...@m...com.pl>

    W dniu 16.11.2011 16:30, qwerty pisze:
    > Już to widzę jak ktoś w domu spawa światłowód.

    Nie trzeba spawać. Wystarczy kupić odpowiednio długie patch-
    cordy, już zakończone, nawet w peszlu.

    Inna sprawa, że koszty oprzyrządowania łączy światłowodowych
    nie skłaniają raczej do inwestowania w takie okablowanie w
    domu :) Bo sam kabel światłowodowy nie jest nawet porażająco
    drogi.

    """""""|
    | | Politechnika Śląska |
    ......./

  • 32. Data: 2011-11-16 16:33:51
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Radosław Sokół" napisał w wiadomości grup
    > Inna sprawa, że koszty oprzyrządowania łączy światłowodowych
    > nie skłaniają raczej do inwestowania w takie okablowanie w
    > domu :) Bo sam kabel światłowodowy nie jest nawet porażająco
    > drogi.

    Jest tańszy od skrętki, ale masz rację - media konwerter kosztuje ok 100zł (100
    Mbps), ale trzeba pamiętać, że są światłowody jedno i wielomodowe, ale także
    trzeba dobrać do długości fali.

  • 33. Data: 2011-11-17 07:08:22
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-16 16:30, qwerty pisze:
    > Użytkownik "_ąćęłńóśżź." napisał w wiadomości grup
    >
    > Już to widzę jak ktoś w domu spawa światłowód.

    spawa? Po co? Po to wynaleziono światłowody plastikowe, tanie, proste w
    obróbce, wymagające posiadania minimum narzędzi - stripper do powłoki i
    nóź do cięcia na gorąco.

  • 34. Data: 2011-11-17 07:09:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2011-11-16 17:33, qwerty pisze:
> [...]
    > 100zł (100 Mbps), ale trzeba pamiętać, że są światłowody jedno i
    > wielomodowe, ale także trzeba dobrać do długości fali.

    W domu jednomody?

  • 35. Data: 2011-11-17 18:05:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 17 Nov 2011, Robson wrote:

    > W domu jednomody?

    Widać są i duże domy :|

    pzdr, Gotfryd

  • 36. Data: 2011-11-17 20:50:48
    Od: Andre <a...@a...pl>

    Dzieki serdeczne za wyczerpujaca dyspute :)

    To jeszcze mniej zwiazane z tematem pytanie - po co montuje sie
    rozdzielacze RJ45?

    np taki (nie moja aukcja):
    http://allegro.pl/rozdzielacz-rj45-8p8c-1gn-2gn-5szt
    -0099-i1935529962.html

    Czy nie jest tak, ze na jednym kablu moze byc podpiete tylko jedno
    urzadzenie?
    Jesli tak, to po co to jest?
    A moze da sie jakos przydzielic w ten sposob drugie IP?

    --
    Pozdrawiam,
    Andre

  • 37. Data: 2011-11-18 06:47:25
    Od: "William Bonawentura" <n...@i...pl>

    Użytkownik "Andre" napisał w wiadomości grup

    > To jeszcze mniej zwiazane z tematem pytanie - po co montuje sie
    > rozdzielacze RJ45?

    Okablowanie typu skrętka czteroparowa może służyć innym celom niż ethernet
    (np. HDMI, szyny sterowania budynku, CAN, RS482 itd.). W tych rozwiązaniach,
    które mają topologię magistrali (a nie gwiazdy jak Ethernet), taka złączka
    ma zastosowanie. Ja osobiście użyłem też kiedyś dwóch takich "rozdzielaczy",
    ale przerobionych. Tzn. po otwarciu (zatrzaski) pozbawiłem gniazda wyjściowe
    szpilek dla dwóch par w jednym z nich dodatkowo zmieniając ich miejsce. Tym
    samym dostałem "konwerter" dwóch, dwuparowych linii Ethernet 100Mb na
    wspólną skrętkę czteroparową.

  • 38. Data: 2011-11-18 10:52:25
    Od: jg <f...@f...pl>

    Dnia Thu, 17 Nov 2011 20:50:48 +0000 (UTC), Andre napisał(a):

    > Czy nie jest tak, ze na jednym kablu moze byc podpiete tylko jedno
    > urzadzenie?

    W praktyce moga byc dwa urzadzenia. 4 zyly na jeden ip. siec idzie 4ma
    zylami.

    --
    jg

  • 39. Data: 2011-11-18 12:27:45
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-11-15 16:25, qwerty pisze:
    > Użytkownik "_ąćęłńóśżź." napisał w wiadomości grup
    > A za 10 lat to pewnie będa głownie światłowody, więc peszel z pilotem jak
    > znalazł :-)
    >
    > Nie będzie, bo światłowodu tak nie zegniesz jak miedzi.
    Promień 2,5cm. Standardowe koryta.
    Tak mamy okablowane biuro od 10 lat.

    JD

  • 40. Data: 2011-11-18 12:30:07
    Od: JD <j...@g...com>

    W dniu 2011-11-16 16:30, qwerty pisze:
    > Użytkownik "_ąćęłńóśżź." napisał w wiadomości grup
    >
    > Już to widzę jak ktoś w domu spawa światłowód.
    Nie trzeba będzie spawać.
    Już ponad 10 lat temu 3M wymyśliło system wtyczek VF-45 do zarabiania
    światłowodu,
    jednak się nie przyjął i wycofali się z tego,
    ale za 10 lat może wrócą.

    JD