  • 211. Data: 2010-06-18 10:57:55
    Temat: Re: [KTO MA RACJĘ POLICJA vs JA] Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-17 09:03, szerszen pisze:

    > 1. przewinienie do ktorego sie przyznajesz popelniles

    Tak jest.

    > 2. za linie zatrzymania wjechales na czerwonym swietle, pas do skretu w
    > lewo ma oddzielny sygnalizator

    Świecący synchro z tym po prawej.
    BTW - z przeciwnego kierunku jest to samo ... 2 identycznie
    podające "komendy" sygnalizatory. ALE ... w poprzecznych
    (zdobnicza i wałowicka), mimo, że te mają po jednym pasie -
    sygnalizatory również są podwójne :)

    > 3. zmieniales pas ruchu albo na przejsciu dla pieszych, albo przecinajac
    > za nim linie ciagla

    Na przejściu.

    6008

  • 212. Data: 2010-06-18 11:31:16
    Temat: Re: Skręt w prawo na zielonej strzałce
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości grup dyskusyjnych:hvfbmf$ais$...@n...onet.pl...

    > W trakcie omijania przeszkody?

    a od kiedy to samochod stojacy na czerwonym, przed przjesciem, jest
    przeszkoda ktora nalezy omijac

  • 213. Data: 2010-06-18 11:31:29
    Od: DoQ <p...@g...com>

    Cavallino pisze:

    > Kiedy?
    > W trakcie omijania przeszkody?
    > Chodnikiem miał ją omijać?

    Jesli lewy pas tez bylby blokowany przez stojacy na czerwonym samochod,
    to dlaczego by nie? Liczy sie to ze chcesz skrecic na zielonej strzalce,
    nie jakas glupia sygnalizacja czy znaki.

    Pozdrawiam
    Pawel

  • 214. Data: 2010-06-18 11:38:07
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-17 12:33, Kub@ pisze:

    > Ale o czym tu dyskutować? Strzałka warunkowego skrętu w prawo odnosi się do
    > tych, którzy mogą (potencjalnie) skręcać w prawo. Autor wątku nie mógł,

    Skoro skręciłem, to mogłem. Nieprawdaż ?

    > A co on zrobił:
    > 1. z pasa do skrętu w lewo, dla którego to kierunku był nadawany sygnał
    > czerwony wjechał za linię zatrzymania

    Bzdura.

    > 2. skręcił w prawo z pasa niezezwalającego na taki manewr
    > i słusznie zostało zaproponowane ukaranie za oba przewinienia.

    Zgodzę się.

    Teraz pytam - a dlaczego "za jazdę na czerwonym" skoro zielona
    strzałka świeciła ?

    6008

  • 215. Data: 2010-06-18 11:42:23
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-17 13:27, szerszen pisze:

    > bo, to co juz bylo tu napisane, z duzym prawdopodobienstwiem nie widzial
    > ani tego sygnalizatora, ani z cala pewnoscia, tego co sygnalizuje pojazd
    > po jego prawej

    Będąc za nim, widziałem, że niczego nie sygnalizuje. Swoim
    nieruchem sygnalizował, że stoi. Dostrzegłem, że zapaliła się
    zielona strzałka, wjechałem na lewy pas. Zatrzymałem się a
    następnie korzystając z zielonej strzałki skręciłem w prawo.
    Popełniłem przy tym jednak wykroczenie opisane w PORD i choćby
    aktualnym taryfikatorze. Ani pord nie mówi o zakazie skrętu na
    zielonej strzałce z pasa innego niż pas do skrętu w prawo.
    Taryfikator również nie przewiduje za takie wykroczenie kary.

    > ale sie nie zepsulo

    A skąd wiesz ? Napisałem tylko, że pojazd stał. Mógł stać z 2
    powodów - z powodu zapalonego czerwonego światła (zakładając, że
    chciał jechać na wprost), albo z powodu awarii (zakładając, że
    chciał pojechać gdziekolwiek).

    He he ... jak na razie w dyskusji dowiedziałem się, że na pustym
    przejściu na pewno były tabuny ludzi, w tym moje wnuki w
    przyszłości i że nie ma możliwości by pojazd przede mną był w
    stanie ulegania awarii :)

    6008

  • 216. Data: 2010-06-18 11:44:33
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-17 12:41, szerszen pisze:

    > Użytkownik "Tomek Glowka" <s...@o...pl> napisał w wiadomości grup
    1g2000yqa.googlegroups.com...
    > mozna by podciagnac pod art 26 . 3 . 3
    > :)

    Tu wzdłuż oznacza w poprzek :)

    6008

  • 217. Data: 2010-06-18 12:49:27
    Od: "Adam Kowalski" <x...@y...pl>

    > Pitu, pitu.

    A możesz jaśniej?

  • 218. Data: 2010-06-18 14:10:32
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-17 17:10, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Od linii zatrzymania do pasów jest ok 2m -- spokojnie można wyjrzeć czy
    > nikt nie idzie.

    Teoretycznie tak. Ale Ci co tak strasznie się śpieszą to nie zmarnują
    cennych sekund na coś tak "zbędnego". Zresztą autor wątku jest tego
    doskonałym przykładem.

    A.

  • 219. Data: 2010-06-18 14:12:59
    Od: "Arek (G)" <a...@b...pl>

    W dniu 2010-06-17 17:13, Sebastian Kaliszewski pisze:

    > Bzdura. Z tego pasa nie wolno skręcać w prawo.
    > Policja miała mu prawo dać za skręt z niewłaściwego pasa. A nie dodawać
    > sobie co się im wydawało

    Co nie zmienia faktu, że przejechał sygnalizator na czerwonym świetle
    (nie ważne co potem zrobił, gdzie skręcił, zatrzymał się czy zawrócił) a
    potem zmienił pas w miejscu niedozwolonym.
    A.

  • 220. Data: 2010-06-18 14:45:56
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2010-06-18 14:10, Arek (G) pisze:

    > Teoretycznie tak. Ale Ci co tak strasznie się śpieszą to nie zmarnują
    > cennych sekund na coś tak "zbędnego". Zresztą autor wątku jest tego
    > doskonałym przykładem.

    Zatrzymanie się jest doskonałym przykładem na nie zatrzymanie się ?

    6008