    From: robertbig <r...@w...pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
    Date: Tue, 27 Oct 2009 10:13:30 -0700 (PDT)

    On 27 Paź, 14:40, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:

> [...]

    Nie da się. Czasami amatorska jazda mocno obciąża układ korbowo-
    tłokowy wyczynowego silnika . Jak ci wiadomo.

    > Zupełnie jak i niezły rozrzut jest w sposobie użytkowania przez różnych ludzi.

    Nie da sie porcztaj co napisałem o stanie cylindra po takim przebiegu.
    To że sie tłok nie urwał ,nie jest sukcesem.
    Tłumaczyłem to wszystkim znajomym z blizszej i dalszej oklolicy. Nikt
    nie słuchał .
    Teraz maja sieczke w silnikach. Wszystie sztuki ładnie smigały. W tym
    2 nówki.
    Wszyscy amatorzy. Niektórzy b.spokojni ludzie...

    > Zależy jak się lata. Dla amatora po tych 200-300 mth najczęściej do
    > wymiany jest tłok, może korba (na wszelki wielki lub tylko łożyska) i w
    > zależności od stanu łańcuch nierządu. No i z tytanowymi zaworami
    > potrafią być już jaja, bo się wycierają. Praktyka jest taka, że latając
    > weekendowo, do nowego sprzęta zagląda się dopiero po 2, 3 albo nawet i
    > 4 latach. Podobnie jak z legendami o trwałości dwuciachów - jakiś czas
    > temu spotkałem gościa, który w 200EXC ma nalatane ponad 300 mth na
    > oryginalnym tłoku. Wedle mądrości ludowych się nie da, ale widać nikt
> [...]
    To pewnie jak w tym kawale o ruskich zegarkach :)
    Cos nie tak ma z licznikiem lub baniakiem.

    > Czy Ty aby na pewno mówisz o nowych sprzętach, niezakatowanych przez
    > (pseudo) zawodników i serwisowanych jak trzeba?

    na pewno.

    > No pacz, znajomy w EXC450 z kapitalką zamknął się w 2,5k zł. W warsztacie.

    No byc może zamknął sie w jakimś warsztacie z jakąś kapitalka i dwoma
    i pół kpln.
    Rózne sa zboczenia . I rózne imiona.

    Ale na pewno nie wyremontował za to silka EXC 450 z robocizna.
    Bo-
    korba Prox 700 + 100 przekładka ,tłok Vertex 700 ,rozrzad tylko org
    240 ,łozyska , uszczelniacze uszczelki lekko 1000 , zawory 2x120+
    2x250 spężyny 4x85 + przekładka 200.

    To juz +4kpln

    Teraz mierzymy cylinder i jest po 300mth na 1tłoku 1950 pln do
    wydania.

    Pózniej przegladamy skrzynie ,sprzegło , głowicę , pompy a zawsze cos
    sie znajdzie
    Zajrzyjmy jeszcze do gaziora . A aa ....ta jebana blaszka !!!
    Poprosze 550 pln.

    Bo przeciez nikt nornalny jak wywala +4kpln nie robi głupich
    oszczędności . Żeby mu inwestycja starczyła na 2 tygodnie? No nie ?

    A jest jeszcze pare datali ,co nie prowadziłem wywodu na ich temat :)

    Ja widze ,że wiele takich silników rozebrałes i wyremontowałeś .
    Bo ja taki mistrz nie jestem żeby za 2.5 zrobić. I robie hobbystycznie
    za grosze .
    A czy wiesz ile
    kasuja w F&F za robote przy remoncie + zestrojenie + te 4-6 kpln za
    graty ? O ile nie zapodaja orginałów -korba 1500+ 2 łozyska na wał i
    masz 2500 he,he ...itp, itd....

    A propo ludowych mądrości.
    Na temat LC4 ,walczyłem z nimi od jakichś 13 lat. Ach co to za znawcy
    byli ...Jaki to szit te KTM . Niestety wielu zawodników tez miało
    proste recepty na zycie japnia cacy -inne szit
    Dziś wiekszość czci KTM .
    Ale walcze z innymi "ludowyni mądrościami "

    Pozwolisz że text EXC i 300mth zapodam w rubryce humor na innym
    forum ?

    To by było na tyle z mojej strony.
    Dziekuje za uwagę.
    --