-
Data: 2009-10-27 17:13:30
Temat: Re: KTM 300 EXC lub CRF 250/450 na pierwsze enduro ??
Od: robertbig <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On 27 Paź, 14:40, de Fresz <d...@n...o2.pl> wrote:
>>
> > Brzmi poważnie, ale to raptem z półtora
> >> litra oleju, sprawdzenie luzów zaworowych i czy jakaś istotna śrubk
> > a
> >> się nie odkręciła. Żywotoność jest różnoraka, w serwisó
> > wkach od 450
> >> można znaleźć zalecenia, że tłok powinien być wymieniony po o
> > k. 80-120
> >> motogodzinach, w praktyce, przy amatorskim latania i spokojnie daje się
> >> pociągnąć 200-300 mth.
Nie da się. Czasami amatorska jazda mocno obciąża układ korbowo-
tłokowy wyczynowego silnika . Jak ci wiadomo.
>
> > I co po tych 200- 300mth ( niezły rozrzut)
>
> Zupełnie jak i niezły rozrzut jest w sposobie użytkowania przez różnych ludzi.
Nie da sie porcztaj co napisałem o stanie cylindra po takim przebiegu.
To że sie tłok nie urwał ,nie jest sukcesem.
Tłumaczyłem to wszystkim znajomym z blizszej i dalszej oklolicy. Nikt
nie słuchał .
Teraz maja sieczke w silnikach. Wszystie sztuki ładnie smigały. W tym
2 nówki.
Wszyscy amatorzy. Niektórzy b.spokojni ludzie...
>
> > zostaje z silnika ?? Jak
> > norma to 100mth dla korby a dla tłoka połowę.
> > Troche da sie przeciągnąć.
>
> Zależy jak się lata. Dla amatora po tych 200-300 mth najczęściej do
> wymiany jest tłok, może korba (na wszelki wielki lub tylko łożyska) i w
> zależności od stanu łańcuch nierządu. No i z tytanowymi zaworami
> potrafią być już jaja, bo się wycierają. Praktyka jest taka, że latając
> weekendowo, do nowego sprzęta zagląda się dopiero po 2, 3 albo nawet i
> 4 latach. Podobnie jak z legendami o trwałości dwuciachów - jakiś czas
> temu spotkałem gościa, który w 200EXC ma nalatane ponad 300 mth na
> oryginalnym tłoku. Wedle mądrości ludowych się nie da, ale widać nikt
> jego motocyklowi o tym nie powiedział.
>
To pewnie jak w tym kawale o ruskich zegarkach :)
Cos nie tak ma z licznikiem lub baniakiem.
> > Ale po 300mth to z nowego cylindra i tłkoka
> > zostaja smieci.
>
> Czy Ty aby na pewno mówisz o nowych sprzętach, niezakatowanych przez
> (pseudo) zawodników i serwisowanych jak trzeba?
na pewno.
> > Na bide z z slekcji A skoczysz do D i to przy jajowatym cylku.
> > Powtarzam tez ,że o ile KTM -owi wychodzi to na niezdrowie tzn z
> > -5kpln.
>
> No pacz, znajomy w EXC450 z kapitalką zamknął się w 2,5k zł. W warsztacie.
No byc może zamknął sie w jakimś warsztacie z jakąś kapitalka i dwoma
i pół kpln.
Rózne sa zboczenia . I rózne imiona.
Ale na pewno nie wyremontował za to silka EXC 450 z robocizna.
Bo-
korba Prox 700 + 100 przekładka ,tłok Vertex 700 ,rozrzad tylko org
240 ,łozyska , uszczelniacze uszczelki lekko 1000 , zawory 2x120+
2x250 spężyny 4x85 + przekładka 200.
To juz +4kpln
Teraz mierzymy cylinder i jest po 300mth na 1tłoku 1950 pln do
wydania.
Pózniej przegladamy skrzynie ,sprzegło , głowicę , pompy a zawsze cos
sie znajdzie
Zajrzyjmy jeszcze do gaziora . A aa ....ta jebana blaszka !!!
Poprosze 550 pln.
Bo przeciez nikt nornalny jak wywala +4kpln nie robi głupich
oszczędności . Żeby mu inwestycja starczyła na 2 tygodnie? No nie ?
A jest jeszcze pare datali ,co nie prowadziłem wywodu na ich temat :)
Ja widze ,że wiele takich silników rozebrałes i wyremontowałeś .
Bo ja taki mistrz nie jestem żeby za 2.5 zrobić. I robie hobbystycznie
za grosze .
A czy wiesz ile
kasuja w F&F za robote przy remoncie + zestrojenie + te 4-6 kpln za
graty ? O ile nie zapodaja orginałów -korba 1500+ 2 łozyska na wał i
masz 2500 he,he ...itp, itd....
A propo ludowych mądrości.
Na temat LC4 ,walczyłem z nimi od jakichś 13 lat. Ach co to za znawcy
byli ...Jaki to szit te KTM . Niestety wielu zawodników tez miało
proste recepty na zycie japnia cacy -inne szit
Dziś wiekszość czci KTM .
Ale walcze z innymi "ludowyni mądrościami "
Pozwolisz że text EXC i 300mth zapodam w rubryce humor na innym
forum ?
To by było na tyle z mojej strony.
Dziekuje za uwagę.
--
Big
Następne wpisy z tego wątku
- 27.10.09 17:24 robertbig
- 28.10.09 08:07 greg
- 28.10.09 09:15 Norbi
- 28.10.09 09:31 robertbig
- 28.10.09 10:04 greg
- 28.10.09 12:16 Kuczu
- 29.10.09 09:56 de Fresz
- 29.10.09 09:58 de Fresz
- 29.10.09 10:11 Zapek
- 29.10.09 10:15 Norbi
- 29.10.09 10:38 Kuczu
- 29.10.09 10:55 de Fresz
- 29.10.09 11:01 de Fresz
- 29.10.09 11:05 de Fresz
- 29.10.09 12:48 Zefir
Najnowsze wątki z tej grupy
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- [ot] spec od renowacji/reperacji kurtek skorzanych
- Co to znaczy wer. eksportowa? Na przykładzie motoru Java 350 Perak
- 1902 Clement Gerrard
- Dzień dobry - pozdrowienia w roku 2024
- Co to jest "sikaczu"?
- Re: (PDF) Helminth Infections and their Impact on Global Public Health by Bruschi
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Re: (bardzo długie) jak stracic pieniądze i nie miec motocykla...
- Kask po wypadku
- Re: konstrukcje stalowe
- Re: konstrukcje stalowe
- nie działają kierunkowskazy w motorowerze Junak 805 2T
- Czy ten precel jeszcze działa?
Najnowsze wątki
- 2024-11-17 7. Raport Totaliztyczny: Sprawa Qt Group wer. 424
- 2024-11-18 Gdynia => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-11-18 Białystok => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <
- 2024-11-18 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-11-18 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-11-18 Kraków => Network Systems Administrator (IT Expert) <=
- 2024-11-18 Kraków => Administrator Systemów Sieciowych (Ekspert IT) <=
- 2024-11-18 Zdunowo => Senior PHP Symfony Developer <=
- 2024-11-18 Łódź => QA Inżynier <=
- 2024-11-18 Lublin => Senior PHP Developer <=
- 2024-11-18 Gliwice => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-18 Gdynia => Front-End Developer (React/Three.js) <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-18 Gdańsk => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=