  • Data: 2012-04-10 14:11:59
    Temat: Re: Juz wiem czemu sie niektorym iPhone nie podoba...
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 7 Apr 2012 08:40:22 +0200, Andrzej Libiszewski napisał(a):
    > Time Machine ma zestaw własnych problemów, zwłaszcza przy dużych backupach.
    > Nie wchodząc szczegóły, bo nie mam chwilowo kogo o nie spytać.

    Każdy system, program itp. ma swój zestaw problemów. Tylko że w przypadku
    windows trzeba się jeszcze podoktoryzować z backupologii, a i tak nie
    pozwoli to na wszystkie rzeczy które daje TM. Np. kumplowi ostatnio zdechł
    macbook, na tymczasowo skleconym hackintoshu sobie odtworzył calutkie
    środowisko i po prostu normalnie działa. Owszem, jakieś problemy z licencją
    na zakupione wcześniej programy, ale to akurat wpływ hackintosha - gdyby to
    postawił na zwykłym macbooku to by po prostu normalnie działało.

    > Sprzęt Apple jest często przedstawiany jako nadający się do obróbki grafiki
    > i zdjęć. A to już duże ilości danych.

    I Air również jest przedstawiany jako sprzęt do grafiki? Respect...

    > Da większy zasięg niż da telefon czy modem na USB.
    > Nie każdy modem ma złącze do anteny przecież.

    I nie każdy wbudowany modem GSM ma lepszy zasięg niż modem USB. Ale o ile
    przy wbudowanym nie zmodyfikujesz sobie anteny (nie widziałem żadnego
    notebooka z wbudowaną kartą i zewnętrznym złączem anteny - a Ty?), o tyle
    modem USB sobie dobierzesz taki z antenką i będzie kosztował grosze.

    > Zarzynając w szybkim tempie baterię, niemniej rzeczywiście można :)

    Oczywiście że tylko przy desperackiej potrzebie zapewnienia netu dowolnym
    kosztem. Ale się da. Zresztą, o gniazdko elektryczne nietrudno a i telefon
    ładuje się szybko.

    > Przy czym często te złącza występują razem, co efektywnie obniża szansę, że
    > projektor z laptopem się nie dogada.

    Przy najnowszych modelach z HDMI pewnie tak, ale większość kilkuletnich
    projektorów ma tylko VGA+SCART/YPbPr (czy jak mu tam)...

    > Na VGA to chyba już nie pomoże prosta przejściówka, tylko cały konwerter
    > DA?

    Jakiś problem? Ważne że mieści się we wtyczce, np. tu:
    http://allegro.pl/adapter-mini-displayport-do-vga-ma
    cbook-imac-mini-i2236829688.html

    Patrząc po deklarowanych rozdzielczościach i częstotliwościach niczego mu
    nie brakuje.

    > Twoje prawo, tylko żaden problem dziś znaleźć zgrabny, lekki i długo
    > trzymający na baterii laptop z Windows. I nie będzie grzejnikiem.

    Zaproponuj coś porównywalnego z Air. Nawet pomińmy te nieszczęsne windows,
    które na poprzednim lapku traktowałem jako zło konieczne. Nie kupiłem Aira
    bo jestem wyznawcą który wyda każde pieniądze by tylko zadowolić swojego
    guru, kupiłem dlatego że:
    - jest lekki i zgrabny
    - ma mały i lekki zasilacz (wielu producentów robi leciutkie laptopy
    a do nich zasilacze-cegły z grubymi kablami, które ważą więcej niż komp)
    - choć ma błyszczący ekran - ma warstwy antyrefleksyjne znacznie lepsze niż
    DELL
    - ma nadającą się do użytku klawiaturę, w przeciwieństwie do koszmarnych
    wynalazków w wielu ultrabookach
    - ma bardzo wygodnego trackpada, przy którym wszystko co miałem do
    dyspozycji dotąd chowa się pod stół (dotąd nie miałem trackpadów/systemu
    obsługujących wielopalczaste gesty)
    - ma OSX, który jest dla mnie o niebo wygodniejszy i przyjaźniejszy niż Win7

    Nie jest ideałem - wkurza mnie brak możliwości całkowicie dowolnej
    modyfikacji działania niektórych klawiszy funkcyjnych, irytuje brak USB3
    (póki co tylko irytuje, nie mam urządzeń USB3 ;), brak możliwości rozbudowy
    RAMu czy taniej podmiany dysku na większy - ale takie są kompromisy przy
    sprzęcie mobilnym na które jestem w stanie pójść. I jakoś nie tęsknię za
    starym Dellem, nie mówiąc już o windows :)

    > Co dotyczy każdego systemu, oczywiście.

    Jak najbardziej - to nie ja podnosiłem temat "niewirusowości". Dla mnie
    windows też jest systemem bez wirusów, a znam osoby które się zarażą nawet
    pracując na debianie :) O Ubuntu litościwie nie wspomnę, bo to już samo z
    siebie się wywala niczym windows (a nawet skuteczniej ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944