eGospodarka.plGrupypl.misc.telefoniaJuż wiadomo, gdzie się można dodzwonić, dzwoniąc na 1819191 (przynajmniej w Heyah :-))Re: Już wiadomo, gdzie się można dodzwonić, dzwoniąc na 1819191 (przynajmniej w Heyah :-))
  • Data: 2011-03-10 18:07:08
    Temat: Re: Już wiadomo, gdzie się można dodzwonić, dzwoniąc na 1819191 (przynajmniej w Heyah :-))
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan Maciej Bebenek (news.onet.pl) napisał:

    > Absolutnie nie jestem zwolennikiem strefy numeracyjnej, tym bardziej, że
    > kilka lat temu postulowałem jej uśmiercenie :-) Natomiast proszę
    > pamiętać, że w tej chwili jest to jedyny podział kraju (mający podstawę
    > historyczną :-) zgodny ze zbudowaną infrastrukturą. I dopóki nie uda się
    > jej definitywnie uśmiercić, dopóty będzie gdzieś straszyła w tle. A opór
    > materii był i jest wielki.

    Definitywne uśmiercenie infrastruktury? Mnie już żaden pomysł nie zdziwi.

    > Natomiast podział na SN jest o wiele bardziej logiczny, niż stosowany
    > przez administrację państwową (w tym przez UKE) podział na miasta, gminy
    > czy powiaty. Obśmiałem się jak norka, czytając plany związane z
    > DVB-t,gdzie zasięg poszczególnych nadajników określano poprzez powiaty.
    > To samo jest z przetargami lokalnymi na częstotliwości, określone w
    > granicach powiatów.
    > Jak zapewne wszystkim wiadomo, fala radiowa zna podział administracyjny
    > kraju i bez zezwolenia granicy powiatu sama nie przekroczy :-P

    Nos dla tabakiery czy tabakiera dla nosa? Może i logiczny, ale czy
    sensowny? DVB-t to jednak co innego niż GSM. Telefon komórkowy da
    się zwykle zlokalizować z dokładnością lepszą niż sektor BTS.
    Jeśli jest jakiś sens w numerach AUS, to nie w ogólnopolskich,
    nie w przypisanych do strefy numeracyjnej, tylko takich, co łączą
    abonenta GSM z najbliższą tabakierą (dostawcą pizzy, taksówką, pomocą
    drogową, parafią itp.).

    --
    Jarek