  • 11. Data: 2007-12-18 21:21:42
    Temat: Re: Juz burdel a nie tylko bałagan w netii
    Od: Radosław HORODNICZY <r...@g...com>

    Użytkownik "Tomasz Śląski" <t...@k...org.pl> napisał w wiadomości
    news:fk8fsu$se9$1@opal.futuro.pl...

    > Właśnie kończę przygodę z Netią. Na własne życzenie będą musieli pozyskać 1000
    > klientów na swój internecik over BSA/LLU, żeby odzyskać utracony ze mnie
    > przychód.

    W tych firmach liczy sie tylko wykonanie planow sprzedazowych,
    a odsetek klientow odchodzacych to po prostu dla nich cyfra stala.

    Wg mnie dzialy sprzedazy sa za bardzo rozbudowane, a brak dzialow
    "utrzymania klienta". Klient dla nich jest ewentualnie wazny w momencie
    kiedy konczy sie mu lojalka.

    Beznadziejna rzeczywistosc :(

  • 12. Data: 2007-12-18 21:28:05
    Od: Rafal Franczak <franek@usun_to.kolorowe.krakow.pl>

    Radosław HORODNICZY napisał(a):

> [...]
    >
    > Wg mnie dzialy sprzedazy sa za bardzo rozbudowane, a brak dzialow
    > "utrzymania klienta". Klient dla nich jest ewentualnie wazny w momencie

    Bo klient jest bezwładny i raz pozyskany z lenistwa zostanie.
    Będzie wypisywał przekleństwa, żalił się ale zostanie,
    bo uwierzy, że wszędzie jest tak samo.
    Jak to szło? Gorsza usługa wypiera lepszą.

    Jest 3 operatorów komórkowych takich z własną siecią.

    Ilu jest dostawców łącz z własnymi łączami?
    5-6 ?

    Można sobie wybrać. :-)

    Rafał

  • 13. Data: 2007-12-20 21:18:38
    Od: "cze, skont stukash ?" <b...@a...chroni.przed.spamem.z.neostrady>

    Łukasz Grim pisze:
> [...]
    > pracowników netii i jak się okazało dopiero 14 grudnia przesłano ją do
    > realizacji ale to już niestety jest po 30 dniowym okresie jaki maja na
    > uruchomienie usługi. Widać dla netii klient to tylko zbędny balast i
    > lepiej niech się wynosi do konkurencji bo im tylko przeszkadza.
    >
    > Każdy kto chce z nimi podpisać umowę lepiej niech uważa bo w tej firmie
    > głupota kwitnie jeszcze bardziej niż w tp !!!
    >
    > Pozdrawiam
    > Łukasz
    >
    > PS. Zobaczymy jak do obsługi klienta podejdzie GTS ;)

    to ja dorzuce swoje trzy grosze:

    w 2006 roku mielismy swiatlo od netii (12Mbit), ktoregos dnia
    zapragnelismy miec 20Mbit. przez ok 1,5 miesiaca nie moglismy sie
    doprosic ani oferty, ani zwiekszenia lacza. rozwiazalismy umowe i
    wzielismy gts (ktory dzis jest padaczka jakich malo) po tym jak juz
    mielismy dzialajace lacze z gtsu odezwala sie netia z lepsza oferta niz
    gts, ale bylo juz po ptakach. dzis likwidujemy gts i wracamy do netii
    (usluga metro ethernet), tym razem chcemy 50-60Mbit, podpisalismy umowe
    i ... czekamy juz miesiac, az ktos przyjedzie z konwerterem za 200 pln i
    poda nam adresacje.

    i teraz najlepsze: konwerter ktory zdalismy rok temu podwykonawcy netii
    (mamy protokol), zaginal. trudno, zdarza sie dadza inny. nic podobnego,
    najpierw tydzien spychologii ze to my caly czas mamy ten konwerter i go
    nie oddalismy, teraz sie okazuje ze taka firma jak netia, nie wyda
    nowego urzadzenia dopoki nie znajdzie sie stare. my czekamy bo
    potrzebujemy megabitow, a klienci zaczynaja powoli straszyc rezygnacja.
    gdyby gts dzialal jak rok temu (zagranica) to bysmy wzieli gts, a netie
    kopneli w dupe.

    proponowalismy ze kupimy sami ten konwerter, ale otrzymalismy kolejne
    zapewnienie ze lepsza perspektywa, sama przyjedzie (juz jutro, juz zaraz)

    ja rozumiem ze bsa i ze lepiej jest wcisnac komus internet za darmo, a
    'potem i tak cie dorwiemy' jak to ktos wczesniej ladnie okreslil.

    nic, czekamy do swiat, a potem poszukamy jeszcze lepszej perspektywy.

  • 14. Data: 2007-12-30 23:21:57
    Od: przemoN <p...@p...fm>

    Łukasz Grim pisze:
> [...]
    > uruchomienie usługi. Widać dla netii klient to tylko zbędny balast i
    > lepiej niech się wynosi do konkurencji bo im tylko przeszkadza.

    To ja dorzucę moją historię z firmą Netia S.A. W 2003 roku podpisałem
    umowę na świadczenie BDI. Całość zestawiona na miedzi i sprzęcie Lucent.
    Wraz z rozwojem firmy, zwiększałem wolumen. W styczniu 2005 roku
    zmienialiśmy lokalizację i dostałem ofertę na 2200zł netto za 4Mbit BDI
    VIP z czasem reakcji 24h na wypadek awarii. Sprzęt wymienili na Cisco
    1841, modemy Watson. Zmiana lokalizacji tragicznie wpłynęła na
    stabilność usługi. Zaczęło się od zwisów routera brzegowego (pierwszy
    zwis czerwiec, potem sierpień). Renegocjacja umowy i upust do 1360zł
    netto. W 2006 roku zwisy były niemal co miesiąc. Pisałem pisma z prośbą
    o zmianę routera brzegowego - nic. Goście przyjeżdżali i resetowali
    router. Wcześniej w 2003 i 2004 było miodzio. Obsługa techniczna (wtedy
    dział Netii) dzwoniła nawet, jak na 5 minut router wyłączyli z powodu
    braku zasilania. W momencie, gdy obsługę przejął Ericsson (wraz z
    pracownikami), to obsługa jest po prostu tragiczna. Router mogę
    spokojnie wyłączyć na tydzień, a i tak się nikt nawet nie zorientuje.
    W 2007 roku w lutym robiłem cesję umowy. Fakturę ostatnią przysłali w
    marcu. Potem nic nie wysyłali, a ja cały czas dzwoniłem do nich prosząc
    o faktury (chciałem uniknąć płacenia jednej dużej faktury za kilka
    miesięcy). Od czerwca zwisy były niemal co tydzień,
    czasem nawet 2-3 dniowe. W listopadzie 2 dni przed końcem okresu
    rozliczeniowego wysłałem im rozwiązanie umowy (faksem i poleconym).
    Nagle olśnienie i przysłanie faktur za usługi telekomunikacyjne na kwotę
    22zł. Potem korekta na 1350zł i kolejna korekta na 11732zł (bez opisu
    okresu rozliczeniowego ani rodzaju usługi). Na dodatek nie wiadomo
    dlaczego przesunęli sobie okres rozliczeniowy o 6 dni do tyłu (dzięki
    temu naciągnęli mnie na dodatkowy miesiąc rozliczeniowy pomimo, że
    miałem już podpisaną umowę z innym operatorem i łącze nie było mi
    potrzebne). Ogólnie to faktur nie zaksięgowałem, reklamację napisałem
    dwukrotnie no i czekam na rozpatrzenie reklamacji początkiem stycznia.
    Reasumując nie polecam Netii bo mają burdel wszędzie i to konkretny.
    Podejrzewam, że teraz szukają winnej osoby, która źle przeprowadziła
    proces cesji umowy (pewnie dokumenty zaginęły). Ericsson, który jest
    odpowiedzialny za obsługę techniczną zlewa wszystko. Dla porównania - w
    salonie sieci PlusGSM robiłem cesję w lutym i po dwóch tygodniach sprawa
    była załatwiona. Żadnych korekt, nic. Sorki za odgrzewany post, ale
    sprawa jest dość irytująca no i jest długi weekend ;)

    pozdrawiam
    przemon