  • 11. Data: 2012-05-04 16:49:17
    Temat: Re: Jeżeli komuś się wydaje, że w chmurze istnieje prywatność..
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Fri, 04 May 2012 16:10:08 +0200, Krystek napisał(a):

    > A programy antywirusowe to niby jak działają? Od tego jaki program ma
    > wsad do analizy danych zależy co znajdzie :)

    A program ma taki wsad, za jaki kto zapłaci.
    Nie darmo od dosyć dawna wiele dużych programów daje false positives na
    różnych crackach.
    Najśmieszniejsze było to, jak McAfee znajdowało wirusa w programie do
    zmiany klucza aktywacyjnego windows. Przestało znajdować (w dokładnie tym
    samym pliku .exe) dokładnie w tym samym czasie jak Microsoft zdecydował, że
    zmiana klucza jest czasem niezbędna i sam wypuścił oficjalne narzędzie do
    tego.

    A wracając do sedna sprawy - oprogramowanie potrafi już wiele wyszukać. Od
    dawna oprogramowanie google analizuje zawartość tego czy owego.
    Oprogramowanie aparatów potrafi wyszukać twarze, Picasa potrafi je już
    rozpoznawać.
    A później już tylko to:
    http://i.imgur.com/9R2vZ.jpg
    i już można oskarżać userów o naruszenie warunków używania serwisu. ;-)

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    "Udzial Androida sie kurczy kosztem iOSa na rynku smartphonów" - Paweł

  • 12. Data: 2012-05-05 13:37:22
    Od: G Nowak <g...@g...com>

    > automat wysyła list gończy do interpolu, jak coś o terroryzmie to do
    > Pentagonu, automat wysyła drona z pociskami kierowanymi naprowadzjaymi
    > się na komórkę :) W końcu kongres ostatnio zatwierdził że można zabijać
    > osoby podejrzane o terroryzm bez potwierdzenia ich konkretnej
    > tożsamości. :)

    Jak to wszystkim tlumacze. Jesli ide kogos zamordowac, nie place w B'n'Q
    karta za siekiere a na miejsce zbrodni nie zabieram telefonu z google
    latitude. Przeciez to proste. Nie ma co popadac w panike ;)

    --
    Pozdr

  • 13. Data: 2012-05-05 19:16:18
    Od: atm <...@v...pl>

    On 2012-05-02 21:32, Waldek Godel wrote:

    > ... to jest BARDZO naiwny.
    > Google zastrzega sobie prawo dysponowania wszystkim, co tam zostanie
    > wrzucone, a Microsoft starannie przegląda zawartość SkyDrive:
    > http://wmpoweruser.com/microsoft-monitoring-censorin
    g-skydrive-uploads/

    Temat jest rozwojowy:
    http://gizmodo.pl/fbi-firmy-internetowe-maja-nam-pom
    oc-podsluchiwac-uzytkownikow/
    Jeszcze troche i stary sprzet wroci do lask:
    http://allegro.pl/palm-tx-3-7-bt-wifi-palm-i23110402
    44.html
    Swoja droga, 69zl i brak chetnych.... pamietam gdy kosztowaly w sklepach
    1200zl.

  • 14. Data: 2012-05-06 12:57:43
    Od: atm <...@v...pl>

    apropos, fajna chmure dzisiaj znalazlem, z tego co sie pobieznie
    zorientowalem daja 5GB bez limitu wielkosci plikow no i jest klient na
    zakurzonego Symbiana:
    https://www.sugarsync.com/sync_comparison.html

  • 15. Data: 2012-05-06 15:20:22
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    G Nowak wrote:

    > Jak to wszystkim tlumacze. Jesli ide kogos zamordowac, nie place w
    > B'n'Q karta za siekiere a na miejsce zbrodni nie zabieram telefonu z
    > google latitude. Przeciez to proste. Nie ma co popadac w panike ;)

    zdziwiłbyś sie jakie głupie błędy popełniają niby to profesjonalni bandyci.

  • 16. Data: 2012-05-06 22:45:42
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Waldek Godel napisał(a) w wiadomości: <1e5cvhiw9mu20$.dlg@lepper.institute.com>...

    >A program ma taki wsad, za jaki kto zapłaci.
    >Nie darmo od dosyć dawna wiele dużych programów daje false positives na
    >różnych crackach.

    Niekoniecznie. Autorzy cracków mają skłonności do utrudniania analizy
    swoich dzieł np. wielokrotne szyfrowanie kodu, pakowanie pakerem do
    wykonywalnych ale ze zmodyfikowaną procedurą rozpakowania, infantylne
    dopiski w tablicach .exe-ka (czego normalny kompilator nie robi) itp.
    Co w przełożeniu na kod wykonywalny daje zachowanie mocno podejrzane
    i heurystyka to sygnalizuje.
    Poza tym programy AV są w stanie przeanalizować początek kodu i gdy
    zauważą szukanie plików .exe (nie tylko po rozszereniu ale i wg
    rzeczywistej zawartości) lub innych "wrażliwych" a potem zapis do nich...
    Nie wspominając już o tym, że mogą go złapać na "gorącym uczynku".

> [...]
    >zmiana klucza jest czasem niezbędna i sam wypuścił oficjalne narzędzie do

    Najprościej: wpisali na "białą listę" konkretny program albo podobne
    zachowanie się.

    Arek

  • 17. Data: 2012-05-06 22:51:17
    Od: Waldek Godel <n...@y...org>

    Dnia Sun, 6 May 2012 22:45:42 +0200, Arek napisał(a):

    > Najprościej: wpisali na "białą listę" konkretny program albo podobne
    > zachowanie się.

    Nie, raczej usunęli z czarnej.
    Co do tego jednego pliku mam absolutną pewność, bo znajduje się na moim
    pendraku od wielu lat, niezmieniony. I doskonale wiem jakie programy
    wykrywały w nim wirusa, kiedy przestały a jakie programy nigdy nie widziały
    w nim niczego złego.

  • 18. Data: 2012-05-08 01:43:27
    Od: Skrypëk <škrypëk@pűbliçenëmy.pl>

    Waldek Godel <n...@y...org> wrote:
> [...]
    > Google zastrzega sobie prawo dysponowania wszystkim, co tam zostanie
    > wrzucone, a Microsoft starannie przegląda zawartość SkyDrive:

    Ojeju, to już nie tylko konkretne firmy są be, tylko w ogóle jakakolwiek
    koncepcja usług w sieci?
    Czy wszyscy pogrobowcy Palma trzymają piniądze w materacu, bo przecież
    strach je trzymać w banku?