  • 51. Data: 2020-06-27 17:56:32
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Sat, 27 Jun 2020 15:59:44 +0200, cef

    > Bez sprawdzania wyglądało słabo,
    > ale entuzjaści elektromobilności
    > nie takie rzeczy potrafią realizować.
    > Równolegle widzę odpowiedź elektroentuzjasty,
    > że prowadzi się dużo prac badawczych i za kilka lat baterie będą z
    > powszechnie dostępnych materiałów. Postawiłbym na wodę właśnie :-)

    Ależ to nie jest wymóg entuzjastów elektromobilności -- magazynowanie
    energii dotyczy WSZYSTKICH. Ja wiem że dla niektórych to tak samo
    absurdalne pomysły jak 150 lat temu dla ówczesnych koniarzy były samochody
    spalinowe, ale to się dzieje już dzisiaj i tylko ignoranci się dziwią i
    niedowierzają. Muszą budować aby gromadzić energię z OZE -- popatrz na
    niemców chociażby, co nabudowali OZE a teraz za darmo energię oddają bo nie
    mają co z nią robić. I gonią temat. My już mądrzy po szkodzie, a i tak
    wniosków i należytego działania brak.

    Możnaby jeszcze produkować wodór, a potem go spalać -- ale to jest akurat
    mizerny pomysł w stosunku do przepompowni (czy betonowych kloców), bo
    sprawność elektrolizy (i przechowywania) jest bardzo niska.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 52. Data: 2020-06-27 17:57:56
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Wklepcie w gogle "grawitacyjne magazynowanie energii". A dla leniwych
    > link:
    > https://dobrewiadomosci.net.pl/33813-japonczycy-zbud
    uja-najwiekszy-na-swiecie-grawitacyjny-powerbank-wyk
    onany-z-betonu/

    A potem wklepcie elektrownie szczytowo pompowe i największy
    betonowy powerbank okaże się największym betonowym nieporozumieniem
    budowlanym.

    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2020-06-27 18:15:38
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 17:57:56 +0200, RadoslawF napisał(a):

> [...]
    >
    > A potem wklepcie elektrownie szczytowo pompowe i największy
    > betonowy powerbank okaże się największym betonowym nieporozumieniem

    Konia z rzędem temu co wie co właściwie chciałeś powiedzieć. Przyjmuję
    że po prostu chciałeś zaistnieć tylko nie miałeś pomysłu.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 54. Data: 2020-06-27 18:39:46
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-06-27 18:15, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
    >>
    > Konia z rzędem temu co wie co właściwie chciałeś powiedzieć. Przyjmuję
    > że po prostu chciałeś zaistnieć tylko nie miałeś pomysłu.

    Tak, tylko Ty masz pomysł na siebie :-)

  • 55. Data: 2020-06-27 19:08:02
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-06-27 o 17:56, Myjk pisze:
> [...]
    > spalinowe, ale to się dzieje już dzisiaj i tylko ignoranci się dziwią i

    I wszyscy nad tym myślą.
    Niektórzy zauważają, że ten rodzaj zasilania był w ostatnich latach
    zaniedbany w sensie rozwoju i faktycznie może się przytrafić jakiś przełom.
    Ja pamiętam, że jak pierwszy raz usłyszałem o czajniku czy żelazku
    bezprzewodowym,
    to w pierwszym ruchu pomyślałem, że ta bezprzewodowość to nie tylko stopka
    do odstawienia i zasilania ale stały transfer prądowy on air.
    Kto 40 lat temu myślał o uwolnieniu internetu od kabla?
    Wymyślą coś o czym dziś nie myślimy i problem się może rozwiąże,
    albo pójdzie w innym kierunku. Ale na dziś i najbliższe 10 lat jest tak jak
    pisze Shrek.

  • 56. Data: 2020-06-27 19:37:09
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    >>
    > Konia z rzędem temu co wie co właściwie chciałeś powiedzieć. Przyjmuję
    > że po prostu chciałeś zaistnieć tylko nie miałeś pomysłu.

    Kolega z kfa chciał powiedzieć, że próbujesz się podrapać w lewe ucho
    prawą ręką. Ten pomysł z betonem czy innymi ciężarkami ma sens jak masz
    problem z wodą w okolicy. W innych przypadkach elektrownia szczytowo
    pompowa to to czego potrzebujesz. Tylko to niespecjalnie się nadaje do
    klastrów lokalnych. Zresztą - lokalność klastrów tylko zwiększa problem
    zrównoważenia systemu (który tak nawiasem mówiąc jest jako tako
    rozwiązany).

    --
    Shrek

  • 57. Data: 2020-06-27 19:39:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 27.06.2020 o 19:08, cef pisze:

> [...]
    > Wymyślą coś o czym dziś nie myślimy i problem się może rozwiąże,
    > albo pójdzie w innym kierunku. Ale na dziś i najbliższe 10 lat jest tak jak

    Ja obstawiam, że za 100 lat z naszych dyskusji o elektrykach będą się
    smieli jak my z kryzysu gówniano-paszowego 150 lat temu;)

    --
    Shrek

  • 58. Data: 2020-06-27 20:26:35
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 19:37:09 +0200, Shrek napisał(a):

    > Zresztą - lokalność klastrów tylko zwiększa problem
    > zrównoważenia systemu

    Coś mi się zdaje że to ty usiłujesz użyć niewłaściwej ręki :) Niby jak
    klastry zwiększają problem zrównoważenia systemu? IMO względem tego
    problemu są zupełnie neutralne a rozwiązują problem przesyłu.
    Równoważenie systemu zapewniają jądrówki i ostatnie rezerwowe gazówki. A
    koniec końców, nic się nie stanie jeśli czasem zarządzi się ograniczenia
    poboru mocy. Będziesz miał niespodziewany urlop :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 59. Data: 2020-06-27 20:31:17
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 19:08:02 +0200, cef napisał(a):

    > Wymyślą coś o czym dziś nie myślimy i problem się może rozwiąże,
    > albo pójdzie w innym kierunku.

    Za jakieś dwadzieścia lat na skutek rozwoju aut automatycznie
    nawigujących oraz stopniowych ograniczeń w osobistym kierowaniu zniknie
    problem prywatnych aut. Nikt nie będzie chciał kupować bryki tylko
    dlatego by stała przez więszość doby na parkingu. Będziesz potrzebował
    bryki to zadzwonisz i sama podjedzie pod próg zanim zdążysz wyjść z
    domu. Zero problemów z ubezpieczeniem, serwisem, amortyzacją, zmęczeniem
    na długich trasach, wypadkami.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 60. Data: 2020-06-27 20:54:37
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Coś mi się zdaje że to ty usiłujesz użyć niewłaściwej ręki :) Niby jak
    > klastry zwiększają problem zrównoważenia systemu?

    Normalnie - ciężej zrównoważyć coś na niskim poziomie niż centralnie.
    Jak ci gdzieś słoneczko zajdzie i stracisz trzy kW mocy a akurat
    potrzebujesz dwa bo prasujesz to masz duży problem. W skali kraju (a tym
    bardziej systemu europejskiego) się to rozkłada statystycznie i jest
    łatwiej to zbilansować. Nie mówiąc już o tym, że w skali europy jest
    mniejsza szansa na kontynentalne zaciemnienie czy flautę.

    > IMO względem tego
    > problemu są zupełnie neutralne

    Nie są - powyżej masz czemu.

    > Równoważenie systemu zapewniają jądrówki i ostatnie rezerwowe gazówki.

    Akurat pomysł równoważenia systemu atomówkami jest... powiedzmy
    ekstrawagancki;) One nie do tego są:P Atomówka to droga w inwestycji i
    stosunkowo tania w eksploatacji (przy czym podobnie kosztuje czy działa
    czy nie) maszyna do robienia prądu. Bez sensu jest stawiać coś drogiego,
    żeby produkować prąd tanio a potem wykorzy7stywać to do regulacji (już
    pomijając, że one się ciężko regulują). One mają pracować non stop i
    robić tanio prąd. To tak jakbyś chciał do osiedlowego sklepu dowozić
    towar koleją.

    > koniec końców, nic się nie stanie jeśli czasem zarządzi się ograniczenia
    > poboru mocy. Będziesz miał niespodziewany urlop :)

    Spoko sprawa. kupmy sobie wykastrowane samochody (ale za to droższe),
    martwy się czy starczy nam prądu żeby dziś do domu po pracy wrócić, w
    zimę oszczędzajmy na grzaniu a w lato na klimie i w nagrodę miejmy od
    czasu backout - to się nazywa postęp;) BTW blackput obecnie to nie jest
    taki fajny dodatkowy urlop i ruchanie przy świacach co powoduje baby boom.

    --
    Shrek