  • 61. Data: 2020-06-27 21:00:10
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 20:54:37 +0200, Shrek napisał(a):

    > Normalnie - ciężej zrównoważyć coś na niskim poziomie niż centralnie.
    > Jak ci gdzieś słoneczko zajdzie i stracisz trzy kW mocy a akurat
    > potrzebujesz dwa bo prasujesz to masz duży problem.

    Ty chyba zupełnie nie rozumiesz jak działają klastry. Weź poczytaj, OK?
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 62. Data: 2020-06-27 21:16:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ty chyba zupełnie nie rozumiesz jak działają klastry. Weź poczytaj, OK?

    Wiem co to są klastry i wiem że przykład z solarem i żelazkiem był
    przerysowany. Ale dobrze oddaje to dlaczego system łatwiej równoważyć
    globalnie a nie na niskim poziomie.

    Natomiast póki co klastry to pojęcie czysto administracyjne i klastry co
    do zasady nie mają żadnych mechanizmów równoważących system (zwłaszcza
    OZE na poziomie jednego powiatu!). Jak to sobie wyobrażasz - elektrownia
    szczytowo-pompowa w każdym powiecie?

    --
    Shrek

  • 63. Data: 2020-06-27 22:09:46
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 21:16:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > Natomiast póki co klastry to pojęcie czysto administracyjne
    Że co?

    > i klastry co do zasady nie mają żadnych mechanizmów równoważących system (zwłaszcza

    > OZE na poziomie jednego powiatu!).
    Bo co do zasady nie mają ich mieć. Mają się równoważyć w własnych
    granicach.

    >Jak to sobie wyobrażasz - elektrownia
    > szczytowo-pompowa w każdym powiecie?
    Powerpaki. Plus aku samochodowe. Plus aku centralne przepływowe i tak
    można by długo wymieniać. Wariant zależy od lokalnych warunków. Są
    zrealizowane i działające przykłady, wystarczy poczytać.

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 64. Data: 2020-06-27 22:14:04
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Bo co do zasady nie mają ich mieć. Mają się równoważyć w własnych
    > granicach.

    Poczekaj - mają się równoważyć we własnych granicach nie dysponując
    żadnymi środkami mającymi to zrównoważenie zapewnić, ponad życzenie
    Baczność! ministra aktywów państwowych (obecnie znanego z sukcesów jacka
    sasina)? Siłą woli to równoważą?

    > Powerpaki.

    Aha - zapewne podasz działający przykład - bo oficjalnie klastrów mamy
    kilkadziesiąt.

    > Są
    > zrealizowane i działające przykłady, wystarczy poczytać.

    Dajesz linka.

    --
    Shrek

  • 65. Data: 2020-06-27 23:43:28
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 27 Jun 2020 22:14:04 +0200, Shrek napisał(a):

> [...]
    > żadnymi środkami mającymi to zrównoważenie zapewnić, ponad życzenie
    > Baczność! ministra aktywów państwowych (obecnie znanego z sukcesów jacka
    Co ty do cholery rozumiesz przez "równoważenie"? Bo zaczynam sądzić że
    gadamy o różnych rzeczach.

    > Aha - zapewne podasz działający przykład - bo oficjalnie klastrów mamy
    > kilkadziesiąt.
    W Polsce? Żadnych jak na razie.

    > Dajesz linka.
    Już dawałem, kto wie czy nie tobie. Użyj googli, Luke.
    https://www.rp.pl/artykul/1123568-El-Hierro---samowy
    starczalna-wyspa.html

    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 66. Data: 2020-06-28 00:42:35
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello ToMasz,

    Friday, June 26, 2020, 10:48:25 PM, you wrote:

    > nasze elektrownie mają 40% sprawności.

    Dodaj 20%

    > silnik diesla 30%.

    Tylko i wyłącznie w optymalnym zakresie obciążeń. Bardzo trudne do
    osiągnięcia w rzeczywistych warunkach - odejmij co najmniej 10%

    > dostawa paliwa na całe życie auta, to jedna ciężarówka. dostawa prądu na całe życie
    > auta to tysiące kilowatogodzin staracone w kablach, prawie 10% na
    > transformacje z wysokiego ac na niskie dc

    Z wysokiego AC na niskie DC? Raczej na odwrót - z 230V AC na 450V DC.
    A już się mówi o instalacjach 900 V DC w samochodach.

    Prawie 10% strat na przetwarzaniu? Klienci by mnie zamordowali za coś
    takiego. To by było 4.3 kW do wydmuchania z przetwornicy o mocy 43 kW
    (3x230/400V AC 3x63A) - horror.

    > i straty na sprawności w akumulatorach. kiedy się opłacają
    > elektryki? jak masz solary i jeździsz max 20km dziennie. to po co
    > akumulator na 200km

    No popatrz, a durni klienci kupują te Tesle jak najęci...

    > Wytworzenie samochodu elektrycznego jest droższe niż produkcja zwykłego.

    Ale eksploatacja tańsza.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 67. Data: 2020-06-28 06:55:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Co ty do cholery rozumiesz przez "równoważenie"? Bo zaczynam sądzić że
    > gadamy o różnych rzeczach.

    System jest zrównoważony wtedy kiedy ilość energii wytwarzanej równa się
    zużywaniej.

    > W Polsce? Żadnych jak na razie.

    Widać ministerstwo aktywów państwowych kłamie. W polse jest
    kilkadziesiąt klastrów.

    > Już dawałem, kto wie czy nie tobie. Użyj googli, Luke.
    > https://www.rp.pl/artykul/1123568-El-Hierro---samowy
    starczalna-wyspa.html

    Super - mamy jeden. eksperymentalny de facto u wybrzeży afryki. Sorry,
    ale to jakbyś ogłosił plan emerytalny dla polski, żeby każdy został
    sobie mistrzem olimpijskim;)

    --
    Shrek

  • 68. Data: 2020-06-28 06:59:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dodaj 20%

    Chyba żartujesz. Tyle to miejwają elektrociepłownie. Możesz dodać 6%.

    > Ale eksploatacja tańsza.

    Też raczysz żartrować.

    --
    Shrek

  • 69. Data: 2020-06-28 07:25:31
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Za jakieś dwadzieścia lat na skutek rozwoju aut automatycznie
    > nawigujących oraz stopniowych ograniczeń w osobistym kierowaniu zniknie
    > problem prywatnych aut. Nikt nie będzie chciał kupować bryki tylko
    > dlatego by stała przez więszość doby na parkingu. Będziesz potrzebował
    > bryki to zadzwonisz i sama podjedzie pod próg zanim zdążysz wyjść z
    > domu. Zero problemów z ubezpieczeniem, serwisem, amortyzacją, zmęczeniem
    > na długich trasach, wypadkami.

    Futurystycznych koncepcji są tysiące, a tylko niektóre zaledwie
    ocierają się o realizację. Akurat ten pomysł nie ma wg mnie racji bytu.

    Co to są stopniowe ograniczenia w osobistym kierowaniu?

  • 70. Data: 2020-06-28 07:53:06
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 28 Jun 2020 06:55:35 +0200, Shrek napisał(a):

    > System jest zrównoważony wtedy kiedy ilość energii wytwarzanej równa się
    > zużywaniej.
    Weź to lepiej przemyśl sobie jeszcze raz :)

    > Widać ministerstwo aktywów państwowych kłamie. W polse jest
    > kilkadziesiąt klastrów.
    W Polsce. Być może klaster wg. mnie i ministerstwa to dwie różne rzeczy.
    A poza tym, rządy zawsze kłamią :)

    > Super - mamy jeden. eksperymentalny de facto u wybrzeży afryki. Sorry,
    > ale to jakbyś ogłosił plan emerytalny dla polski, żeby każdy został
    > sobie mistrzem olimpijskim;)
    Chciałeś przykładu to dostałeś. Nie grymaś, poszukaj sobie innych sam.

    --
    Jacek
    I hate haters.