  • 351. Data: 2020-07-07 22:40:23
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-07 o 21:12, Cavallino pisze:

    > No to nie jest przeciętny, bo przeciętny polski użytkownik mieszka w
    > domu, więc ma dostęp do gniazdka.

    Zakładam, że około połowy obywateli w Polsce
    mieszka w jakiejś zabudowie typu dom/szeregówka
    więc tę statystyczną przeciętność -powiedzmy 40-60% wypełnia ten
    mieszkający
    w bloku. Te kilka procent do 50 wypełnią jakieś niestandardowe potrzeby
    przejazdów.
    Nie jesteście w stanie zaproponować modelu samochodu EV, który
    spełnił by moje w zasadzie przeciętne wymagania,
    bo jeszcze takiego nie oferują, więc jak będzie taki rynek,
    że będzie mozna wybierać to ta dyskusja będzie miąła więcej sensu.
    Na razie to produkt dla wybranych i oni są zadowoleni, korzystają
    i jak widzę sobie chwalą. I tak będzie długie lata zanim jakis Gates
    elektryczności czegoś nie wymyśli.

  • 352. Data: 2020-07-07 23:46:29
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2020-07-07 18:13, J.F. wrote:
    > Użytkownik "kk"  napisał w wiadomości grup

    > Sie kopiuje - tzn dany producent kopiuje sobie na całą produkcje, czesto
    > na nowe modele samochodow i silnikow.
    > Dzieki czemu koszty projektu sa podzielone na duzą ilosc pojazdow i
    > przestaja byc istotne.

    To przecież o koszt systemu dla klienta chodzi. Producent może nie
    rozdawać systemu za grosze jeśli konkurencja nie wymusi.

  • 353. Data: 2020-07-08 07:32:31
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-07-2020 o 22:40, cef pisze:

> [...]
    > mieszka w jakiejś zabudowie typu dom/szeregówka
    > więc tę statystyczną przeciętność -powiedzmy 40-60% wypełnia ten

    Czyli ta mniejszość?
    To raczej nie tak działa.

    Te kilka procent do 50 wypełnią jakieś niestandardowe potrzeby
    > przejazdów.
    > Nie jesteście w stanie zaproponować modelu samochodu EV, który
    > spełnił by moje

    Ale czyj to problem?
    Wydaje mi się że jednak Twój i niczyj więcej.

    > Na razie to produkt dla wybranych

    To raczej kwestia przekonań, bo trzeba sobie trochę sposób myślenia
    przeorganizować, a niektórzy są na to zbyt zacofani.
    Faktycznie tylko część naprawdę nie da rady, reszta to tylko opory
    psychiczne.

    Plus mała podaż używek i brak (w Polsce) brak propozycji wśród kultowych
    producentów (czyt. z Niemiec) - bo oni tego nie produkują praktycznie.

  • 354. Data: 2020-07-08 09:26:02
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, July 8, 2020 at 7:32:33 AM UTC+2, Cavallino wrote:

> [...]
    >
    > Plus mała podaż używek i brak (w Polsce) brak propozycji wśród kultowych
    > producentów (czyt. z Niemiec) - bo oni tego nie produkują praktycznie.

    E tam, dla wiekszosci ludzi samochod to tylko takie jezdzidlo ;) , ma byc nie za
    drogie, bezawaryjne. Wiec wiekszosc to uzywki, a jak zauwazyles, to elektrycznych
    praktycznie brak (a jak sa, to ze wzgledu na mala podaz zbyt drogie). Np. znajomy,
    ktory wrocil do PL (zkladal, ze z pol roku min. posiedzi) pierwsze co zrobil, to
    kupil jakiegos forda z dieslem za niecale 4kPLN, mieszka pod Krakowem, dojazd do Krk
    glownie. Na nowego elektryka go stac, ladowac ma gdzie, tylko po co mialby
    kilkanascie razy wiecej placic?

    BTW Niemieckie nie sa juz kultowe ;)
    https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/spr
    zedaz-nowych-samochodow-w-polsce-w-maju-2020-roku/6q
    dx7w9

    W sumie ja tez doszedlem do wniosku, ze kupowanie nowych (dla mnie) nie ma sensu...
    Kupilem 1 szt i wystarczy ;) Teraz mam uzywany, w miedzyczasie 4 motocykle z drugiej
    reki... Jak dla mnie gwarancja za drugie tyle (albo i wiecej) sie nie kalkuluje,
    zwlaszcza, ze zmusza do korzystania z ASO, ktore maja b. kiepski poziom, nawet strach
    zostawiac tam samochod na wymiane oleju lub zarowek ;)

  • 355. Data: 2020-07-08 09:30:05
    Od: Mateusz Viste <m...@x...invalid>

    2020-07-07 o 23:46 +0200, kk napisał:
    > To przecież o koszt systemu dla klienta chodzi. Producent może nie
    > rozdawać systemu za grosze jeśli konkurencja nie wymusi.

    Konkurencja to jedno, ale tak czy inaczej producent musi zamortyzować
    badania, testy, atesty, certyfikacje, itd w rozsądnym czasie, coby
    akcjonariusze mogli sobie z satysfakcją odcinać kupony. Póki co R&D nad
    autonomicznością trwa już kilka lat, i trwać będzie jeszcze kilkanaście
    jak nie więcej. Ten kredyt trzeba będzie spłacić.

    Mateusz

  • 356. Data: 2020-07-08 09:42:02
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-07-2020 o 09:26, WS pisze:

> [...]
    dojazd do Krk glownie. Na nowego elektryka go stac, ladowac ma gdzie, tylko po co

    Nie każdy lubi tłuc się złomem.
    Ale to co piszesz, to w ogóle zupełnie inny temat, nie ma wielkiego
    związku z elektrykami.

  • 357. Data: 2020-07-08 12:44:22
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 07:32, Cavallino pisze:

    > Czyli ta mniejszość?
    > To raczej nie tak działa.

    Nawet jeśli liczyć, że mniejszością będą Ci chętni do elektryczności
    i będą rzędu 30% to i tak powinna być dla nich jakaś oferta.
    A nie ma.

    >  Te kilka procent do 50 wypełnią jakieś niestandardowe potrzeby
    >
    > Ale czyj to problem?
    > Wydaje mi się że jednak Twój i niczyj więcej.

    No niezupełnie.
    Ja się bardzo chętnie przesiądę na elektryka,
    ale już ktoś Ci napisał, że nie ma na co i jest drogo.

> [...]
    >
    > Plus mała podaż używek i brak (w Polsce) brak propozycji wśród kultowych
    > producentów (czyt. z Niemiec) - bo oni tego nie produkują praktycznie.

    Czyli nie ma oferty a nie jakieś przekonania.
    Jak by była oferta, to i przekonania można zmienić (vide 500+)

  • 358. Data: 2020-07-08 12:57:10
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 08-07-2020 o 12:44, cef pisze:

    > No niezupełnie.
    > Ja się bardzo chętnie przesiądę na elektryka,
    > ale już ktoś Ci napisał, że nie ma na co i jest drogo.

    Eee tam.
    Zależy do czego się porównuje i czego potrzebuje.
    Sprawa bardzo indywidualna.

    Oferty są, tyle że nie z Niemiec.

  • 359. Data: 2020-07-08 14:59:57
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "cef" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    >Zakładam, że około połowy obywateli w Polsce
    >mieszka w jakiejś zabudowie typu dom/szeregówka

    ponoc jakos tak wychodzi, ale w tym beda mieszkancy wsi, wiec i
    potrzeby inne.

    >więc tę statystyczną przeciętność -powiedzmy 40-60% wypełnia ten
    >mieszkający w bloku.

    z drugiej strony - te nowe bloki czesto maja podziemny garaz i
    wydzielone miejsce ...

> [...]
    >Na razie to produkt dla wybranych i oni są zadowoleni, korzystają
    >i jak widzę sobie chwalą. I tak będzie długie lata zanim jakis Gates

    Ropa sie skonczy, albo podatek/zakaz ekologiczny wprowadza, i sie
    przeprosisz :-)

    J.

  • 360. Data: 2020-07-08 15:47:25
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-08 o 14:59, J.F. pisze:

    > Ropa sie skonczy, albo podatek/zakaz  ekologiczny wprowadza, i sie
    > przeprosisz :-)

    Prawdziwy wolny wybór :-)