eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznych
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 374

  • 341. Data: 2020-07-07 18:02:10
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Cavallino" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:re21ap$kjc$2$C...@n...chmurka.net...
    W dniu 07-07-2020 o 14:38, J.F. pisze:
    >>> Motoryzacja daje spore wplywy do budzetu (VAT za pojazdy, paliwa,
    >>> oplaty paliwowe, akcyza). W aktualnej sytuacji (nie produkujemy
    >>> niczego do pojazdow elektrycznych) cala ta kasa wyjdzie z Polski..
    >
    >> Gdzies pod wroclawiem LG mialo budowac fabryke baterii.

    >Nie miało tylko wybudowało i produkuje.

    I znowu "nur fur Deutsche" ? :-)

    J.


  • 342. Data: 2020-07-07 18:08:21
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jacek Maciejewski" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:1af98pwbj5myj.1fecpog7q82ul.dlg@40tude.
    net...
    Dnia Thu, 2 Jul 2020 09:02:10 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):
    >> W tym celu należy rozbudować sieć przesyłową o
    >> długodystansowe wysokonapięciowe linie międzykrajowe, by wietrzna
    >> północ
    >> mogła zasilać południe gdy tam chmurno a słoneczne południe północ
    >> gdy
    >> tam flauta.

    >Jakby ktoś wątpił w mój obraz sytuacji to news z dziś:
    >https://energetyka24.com/polska-firma-polaczyla-sys
    temy-elektroenergetyczne-danii-i-niemiec
    >Zaprawdę mówię wam, śledźcie trendy:)

    Na razie to mowa o 30 km linii.
    Zakladajac, ze Dunczycy nastawiaja wiatrakow ... ciekawe na jaka
    odleglosc ten prad bedzie przesylany.

    No i jak wieje w Danii, to polnocnych Niemczech nie wieje ?


    J.



  • 343. Data: 2020-07-07 18:13:32
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kk" napisał w wiadomości grup
    dyskusyjnych:rdvn4b$536$...@n...icm.edu.pl...
    On 2020-07-06 17:40, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Mateusz Viste" napisał w wiadomości grup
    >>>> >> Pomyłka. W taxi siedzi człowiek który nią kieruje.
    >>>> >Człowiek, cylon czy inny robot - co za różnica dla użytkownika?
    >>>> Niby nic, a jednak roznica w kosztach jest spora :-)
    >
    >>> Się okaże dopiero, kiedy dowiemy się ile kosztuje takie w 100%
    >>> autonomiczne auto - bo póki co to jest dalej domena
    >>> science-fiction. Czy
    >>> aby na pewno kilometr KITTem będzie tańszy od dzisiejszego Ubera?
    >>> Być
    >>> może, ale ja nie mam co do tego pełnego przekonania. Tzn. nie w
    >>> perspektywie 20-30 lat.
    >
    >> Raczej bedzie - komputery sa tanie, a software sie kopiuje za darmo
    >> :-)
    >
    >No i czemu nie kopiuje się np ECU?

    Sie kopiuje - tzn dany producent kopiuje sobie na całą produkcje,
    czesto na nowe modele samochodow i silnikow.
    Dzieki czemu koszty projektu sa podzielone na duzą ilosc pojazdow i
    przestaja byc istotne.

    J.


  • 344. Data: 2020-07-07 18:37:03
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-07-2020 o 18:02, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    > dyskusyjnych:re21ap$kjc$2$C...@n...chmurka.net...
    > W dniu 07-07-2020 o 14:38, J.F. pisze:
    >>>> Motoryzacja daje spore wplywy do budzetu (VAT za pojazdy, paliwa,
    >>>> oplaty paliwowe, akcyza). W aktualnej sytuacji (nie produkujemy
    >>>> niczego do pojazdow elektrycznych) cala ta kasa wyjdzie z Polski..
    >>
    >>> Gdzies pod wroclawiem LG mialo budowac fabryke baterii.
    >
    >> Nie miało tylko wybudowało i produkuje.
    >
    > I znowu "nur fur Deutsche" ? :-)

    No nie, również do elektryków Pinokia....


  • 345. Data: 2020-07-07 20:04:19
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-07-07 o 16:34, Cavallino pisze:
    > W dniu 07-07-2020 o 07:48, cef pisze:
    >
    >> Załóż sobie, że przeciętny użytkownik chciałby przejechać minimalnie
    >> codziennie
    >> 15km do pracy i 15km z pracy do domu, ale zarówno w domu jak i w pracy
    >> nie ma możliwości ładowania. Taką potrzebę spełnia cała paleta
    >> spaliniaków
    >> od złoma za 1000zł do limuzyny za kilkaset tysięcy.
    >> A elektryk byłby wtedy tylko upierdliwy.
    >
    > Jakim cudem?
    > Chodzi o podłączenie przewodu w garażu?
    > Tankowanie wężem z dystrybutora jest mniej problemowe?

    Nie ma garażu.


  • 346. Data: 2020-07-07 20:22:51
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2020 o 16:02, Jacek Maciejewski pisze:

    > Jakby ktoś wątpił w mój obraz sytuacji to news z dziś:
    > https://energetyka24.com/polska-firma-polaczyla-syst
    emy-elektroenergetyczne-danii-i-niemiec
    > Zaprawdę mówię wam, śledźcie trendy:)

    Ty się zdecyduj czy samoregulować mają się lokalne klastry czy robić to
    za pomocą połączeń międzynarodowych, bo to się nie spina;)

    --
    Shrek


  • 347. Data: 2020-07-07 20:34:27
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Tue, 7 Jul 2020 20:22:51 +0200, Shrek napisał(a):

    > Ty się zdecyduj czy samoregulować mają się lokalne klastry czy robić to
    > za pomocą połączeń międzynarodowych, bo to się nie spina;)

    Jak ktoś nie myśli to i mu się nie spina. Lokalne klastry to głównie
    odbiorcy indywidualni. Tu się spina :) Reszta to odbiorcy przemysłowi i
    tu się nie spina, trzeba linii :)
    --
    Jacek
    I hate haters.


  • 348. Data: 2020-07-07 21:12:51
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 07-07-2020 o 20:04, cef pisze:
    > W dniu 2020-07-07 o 16:34, Cavallino pisze:
    >> W dniu 07-07-2020 o 07:48, cef pisze:
    >>
    >>> Załóż sobie, że przeciętny użytkownik chciałby przejechać minimalnie
    >>> codziennie
    >>> 15km do pracy i 15km z pracy do domu, ale zarówno w domu jak i w
    >>> pracy nie ma możliwości ładowania. Taką potrzebę spełnia cała paleta
    >>> spaliniaków
    >>> od złoma za 1000zł do limuzyny za kilkaset tysięcy.
    >>> A elektryk byłby wtedy tylko upierdliwy.
    >>
    >> Jakim cudem?
    >> Chodzi o podłączenie przewodu w garażu?
    >> Tankowanie wężem z dystrybutora jest mniej problemowe?
    >
    > Nie ma garażu.

    No to nie jest przeciętny, bo przeciętny polski użytkownik mieszka w
    domu, więc ma dostęp do gniazdka.


  • 349. Data: 2020-07-07 21:13:30
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.07.2020 o 20:34, Jacek Maciejewski pisze:
    > Dnia Tue, 7 Jul 2020 20:22:51 +0200, Shrek napisał(a):
    >
    >> Ty się zdecyduj czy samoregulować mają się lokalne klastry czy robić to
    >> za pomocą połączeń międzynarodowych, bo to się nie spina;)
    >
    > Jak ktoś nie myśli to i mu się nie spina. Lokalne klastry to głównie
    > odbiorcy indywidualni. Tu się spina :)

    Pokaż gdzie. Tylko już nie wyjeżdzaj z wyspą dla turystów na atlantyku.



    --
    Shrek


  • 350. Data: 2020-07-07 22:10:07
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Tuesday, July 7, 2020 at 9:12:53 PM UTC+2, Cavallino wrote:

    > No to nie jest przeciętny, bo przeciętny polski użytkownik mieszka w
    > domu, więc ma dostęp do gniazdka.

    W skali kraju tak, ale elektryki reklamuje sie jako samochody miejskie, a tu juz
    raczej blokowiska, brak garazy, parkingow podziemnych itp.
    Na wsi to to nie ma raczej aktualnie szans i sensu, otwarty teren, wiec spaliny
    zbytnio nie szkodza, a glownym kryterium zakupu jest jednak cena pojzadu - im taniej
    tym lepiej, dlatego kroluja uzywki...

strony : 1 ... 20 ... 30 ... 34 . [ 35 ] . 36 ... 38


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: