  • 271. Data: 2020-07-02 23:07:48
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak zwykle JF pierdolisz.

  • 272. Data: 2020-07-03 00:15:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:7ea48716-2c97-4f40-ae7b-03ae6b4dae31o@g
    ooglegroups.com...
    >Jak zwykle JF pierdolisz.

    A ty znow w trzecim sensie ksiedza T.

    Masz, przeczytaj sobie
    https://books.google.pl/books?id=WApEDwAAQBAJ&pg=PT4
    09&lpg=PT409

    J.

  • 273. Data: 2020-07-03 08:05:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-07-2020 o 19:36, ToMasz pisze:

    > kaman. Pisz konkrety albo nie pisz nic. W każdym razie nie na grupach
    > technicznych.

    Przecież napisał.
    A to że Ty w to nie wierzysz, to już Twój problem.

    > (...)
    > tak, ale to bez znaczenia. Sam policz - zdziwisz się. Koszt przewozu

    Wiesz co znaczy "wyprodukowania"?

  • 274. Data: 2020-07-03 08:08:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 02-07-2020 o 21:41, J.F. pisze:
    > Użytkownik "ToMasz"  napisał w wiadomości grup

    > JAcka Maciejewskiego?

    > Po cenie patrzac - Tesla to jednak dobro luksusowe.

    Z konieczności (małej sprzedaży).
    Prawo wielkich liczb - jak się elektryki zaczną masowo sprzedawać, to
    spadną ich ceny i nie będą luksusowe.

    Zresztą - już dziś kompaktowy elektryk kosztuje podobnie co kompaktowy
    spaliniak (np. nowy Golf).
    Ja w każdym razie wniosek o dotację złożyłem.....

  • 275. Data: 2020-07-03 09:19:29
    Od: RadoslawF <r...@g...com>

    > Bo to co piszę inni też czytają, nie tylko pajace w twoim rodzaju. A
    > poza tym każdemu daję szansę. Na pożegnanie masz analizę opłacalności
    > elektrowni węglowych w stosunku do OZE:
    > https://kopalniawiedzy.pl/energia-wegiel-elektrownia
    -weglowa-energia-odnawialna-cena-oszczednosci-odnawi
    alne-zrodla-energii,32280

    To nie jest analiza tylko opowiadanie bajeczek w których
    opowiadający zapomniał doliczyć magazynowania energii.

    pozdrawiam

  • 276. Data: 2020-07-03 13:46:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    a.pl...
    -weglowa-energia-odnawialna-cena-oszczednosci-odnawi
    alne-zrodla-energii,32280

    >To nie jest analiza tylko opowiadanie bajeczek w których
    >opowiadający zapomniał doliczyć magazynowania energii.

    Tak jest.
    Ciekawe, czy analiza kosztowa jest tak samo rzetelna jak "gdyby caly
    swiat wylaczyl elektrownie weglowe" ...

    J.

  • 277. Data: 2020-07-03 13:50:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Z konieczności (małej sprzedaży).

    Koniecznosc wynika tez z ceny :-)

    >Prawo wielkich liczb - jak się elektryki zaczną masowo sprzedawać, to
    >spadną ich ceny i nie będą luksusowe.

    O ile konstrukcyjnie te samochody moze nawet prostsze, elektronika
    tanieje,
    to baterie jakos nie chca.
    Czy to tylko kwestia detal/hurt ?

    >Zresztą - już dziś kompaktowy elektryk kosztuje podobnie co
    >kompaktowy spaliniak (np. nowy Golf).

    W Polsce, nie w Norwegii ?
    No no ...

    >Ja w każdym razie wniosek o dotację złożyłem.....

    Skoro "podobnie", to kup bez dotacji :-P

    J.

  • 278. Data: 2020-07-03 14:49:13
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 03-07-2020 o 13:50, J.F. pisze:

    > Koniecznosc wynika tez z ceny :-)

    A cena z małyyh ilości.

    > O ile konstrukcyjnie te samochody moze nawet prostsze, elektronika tanieje,
    > to baterie jakos nie chca.

    Chcą.
    Nissan Leaf z baterią 40 kWh kosztuje o wiele mniej, niż pierwsza wersja
    z 24 kWh.
    Obstawiam że mniej niż baterie użyte w pierwszej wersji.

    A za cenę tego 24 kWh możesz teraz kupić Leafa+ z baterią 64 kWh...

    > Czy to tylko kwestia detal/hurt ?

    > W Polsce, nie w Norwegii ?
    > No no ...

    Policz cenę nowego Golfa, o mocy 150 KM, z automatyczną klimą,
    tempomatem adaptacyjnym, nawigacją i hamowaniem przed pieszym...

    > Skoro "podobnie", to kup bez dotacji :-P

    Spóźniłem się o miesiąc, bo bym tak kupił.

  • 279. Data: 2020-07-03 15:17:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >A cena z małyyh ilości.

    Ponoc juz nie takie male ..

    >Policz cenę nowego Golfa, o mocy 150 KM, z automatyczną klimą,
    >tempomatem adaptacyjnym, nawigacją i hamowaniem przed pieszym...

    A bez dodatkow z drugiej linijki to ile elektryk kosztuje ?

    >Spóźniłem się o miesiąc, bo bym tak kupił.

    I co sie stalo - elektryki podrozaly, czy spalinki potanialy ? :-)

    J.

  • 280. Data: 2020-07-03 16:02:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Fri, 3 Jul 2020 13:46:35 +0200, J.F. napisał(a):

> [...]
    alne-zrodla-energii,32280

    > Tak jest.
    > Ciekawe, czy analiza kosztowa jest tak samo rzetelna jak "gdyby caly

    Dwóch narzekaczy się zebrało. Co, nie stać was na własną analizę? Ale
    ponarzekać to zawsze zdołacie. No, dalej, zaproponujcie własny obraz
    docelowej energetyki.
    --
    Jacek
    I hate haters.