-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news.samoylyk.n
et!aioe.org!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!n
ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.p
l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
From: Myjk <m...@n...op.pl>
Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
Newsgroups: pl.misc.samochody
User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
MIME-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Sender: Myjk <>
Reply-To: m...@n...op.pl
Organization: MAD
References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
<9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
<1...@4...net> <1...@m...org>
<rd5n6t$p8a$1@dont-email.me> <1in2jejfr6px8$.dlg@myjk.org>
<8...@g...com>
<oiht1nyr3p1m$.dlg@myjk.org> <rdc2hd$rbq$1@dont-email.me>
<6...@m...org> <5f01fb94$0$549$65785112@news.neostrada.pl>
<n...@m...org> <5f022f7e$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
<3097k240qxj3$.dlg@myjk.org> <5f02f9f5$0$522$65785112@news.neostrada.pl>
<w...@m...org> <5f040cca$0$554$65785112@news.neostrada.pl>
Date: Thu, 9 Jul 2020 13:04:37 +0200
Message-ID: <1...@m...org>
Lines: 87
NNTP-Posting-Host: 83.6.129.12
X-Trace: 1594292677 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17358 83.6.129.12:49951
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 5391
X-Received-Body-CRC: 1609596356
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2681214
[ ukryj nagłówki ]Tue, 7 Jul 2020 07:48:58 +0200, cef
> Ta wiedza akurat nie jest mi do niczego potrzebna.
> Ty kupujesz samochód kierując się potrzebami innych?
> Tym niech się martwi producent - to jemu jest potrzebna taka
> informacja, żeby jego produkt miał największe szanse na rynku.
Oczywiście że nie, ale też dyskusja nie jest o mnie czy o Tobie. Tylko o
ogólnym podejściu do posiadania elektryków. Większość, pomijając oczywiście
absurdalnie wysoką cenę (która nie ma podstaw do istnienia), twierdzi, jak
Ty akurat, że są nieużyteczne, bo brakuje im zasięgu i jest problem z
"tankowaniem". Więc większości, wbrew temu co twierdzą, te problemy by w
ogóle nie dotknęły.
> Ja rozumiem zalety elektryka, ale to nadal nie oznacza, że
> ma on ma jakieś zalety istotne np w mojej sytuacji użytkowo-logistycznej.
> Załóż sobie, że przeciętny użytkownik chciałby przejechać minimalnie
> codziennie
Czasem trzeba poświęcić trzydzieści minut żeby zyskać godzinę. Niestety
większość tego nie rozumie.
> 15km do pracy i 15km z pracy do domu, ale zarówno w domu jak i w pracy
> nie ma możliwości ładowania.
Przy posiadaniu EV z zasięgiem 300km (dla równego rachunku) wystarczyłoby
poświęcić raz w tygodniu 30 minut na jego pełne naładowanie (np. pod
sklepem). Czy to poważnie takie wymagające i czas marnujące? Oczywiście
gdyby sklep miał ładowarkę, co nie jest takie oczywiste w zapyziałej
Polsce. U mnie w lokalnym centrum handlowym była ładowarka i ją skasowali z
niewiadomych powodów.
> Taką potrzebę spełnia cała paleta spaliniaków
> od złoma za 1000zł do limuzyny za kilkaset tysięcy.
Tylko złom zazwyczaj kopci, drze klocki i leje olejem po drodze --
literalnie truje ludzi i skraca im życie. I za cholerę nie zrozumiem jak
można sobie marnować zdrowie za pieniądze, jedynej rzeczy której za
pieniądze się nie kupi. Podobnie z hajcowaniem w piecach w domach, żeby
zaoszczędzić parę grosików (albo i nie, bo jak policzyć to palenie stałymi
paliwami nijak się nie kalkuluje) trują siebie i swoją rodzinę.
> A elektryk byłby wtedy tylko upierdliwy.
I znowu to absurdalne twierdzenie, choć zupełnie nie ma podstaw by tak
mówić.
> Kiedy to się zmieni?
Jak ludzie w końcu pójdą po rozum do głowy.
> Cena to dość istotny argument, bo od niej zależy powszechność
> produktu i możliwość użytkowania.
Zgadzam się, dlatego tu mi się zawsze włącza teoria spiskowa, dlaczego
producenci nadal sprzedają droższe EV niż ICE.
> Spaliniaki są dość powszechne ale najwięcej jeździ
> jakich modeli? Tych najdroższych, najtańszych czy ze średniej półki?
> Jak branża motoryzacyjna zacznie oferować tańszą mobilność,
> to ludzie sami to wybiorą. (ale mobilność a nie tylko przebłyski mobilności)
Nie zawsze tak to działa, dlatego są dopłaty do niektórych rozwiązań.
>>> Chodziło mi dokładnie o taki kaliber strzału, żeby było widać
>>> jak bardzo to co jest, odbiega od tego średniego zapotrzebowania.
>> No właśnie. Od kiedy to margines jest najistotniejszy?
> Nie rozumiem pytania.
> Chcesz potwierdzić, że elektryk jest obecnie rozwiązaniem marginalnym?
Piłem do Twojego absurdalnego porónania które wyciągnąłeś z kapelusza jako
abstrakcyjny margines.
> Zerkam stale kilkanaście razy rocznie (może teraz nie, bo pandemia)
> i to nie tylko autostradowo. Jedyna różnica jaką dostrzegłem, to
> dwie ładowarki pod ratuszem w Hanowerze.
> W ruchu nie dostrzegłem żadnego - a pieszo poruszam się raczej
> w strefach centrum miast gdzie spaliniakiem trudniej wjechać.
> Znam tam ludzi, którzy mogli by jeździć elektrykiem-
> zapytam ich przy najbliższej okazji dlaczego tego nie robią.
To widać mamy inne oczy, bo ja elektryków na zachodzie widzę na pęczki --
zdecydowanie więcej niż u nas dymiących trupów (a tych jest u nas niemało).
--
Pozdor
Myjk
Następne wpisy z tego wątku
- 09.07.20 13:08 Cavallino
- 18.07.20 09:56 Jacek Maciejewski
- 18.07.20 12:29 J.F.
- 18.07.20 14:18 cef
- 21.07.20 09:53 ąćęłńóśźż
- 21.07.20 20:08 Poldek
- 21.07.20 20:39 Cavallino
- 22.07.20 07:54 J.F.
- 22.07.20 13:54 ąćęłńóśźż
Najnowsze wątki z tej grupy
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
- Zniknął list gończy za "Frogiem". Frog się nam odnalazł?
- zawsze parkuj tyłem do ulicy
- nie będzie naprawy pod blokiem?
- korytarz zycia
Najnowsze wątki
- 2025-02-01 Śmierć mózgu a narządy do pobrania
- 2025-01-31 A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- 2025-01-31 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-01-31 Łódź => Programista NodeJS <=
- 2025-01-31 Wrocław => Senior SAP Support Consultant (SD) <=
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack web developer (obszar .Net Core, Angular6+) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-01-31 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Data Engineer (Tech Leader) <=
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2025-01-31 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-01-31 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-01-31 Warszawa => Full Stack .Net Engineer <=
- 2025-01-31 Warszawa => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2025-01-31 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=