eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyJeszcze o elektrycznych › Re: Jeszcze o elektrycznych
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!3.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!eternal-september.org!feeder.eternal
    -september.org!reader01.eternal-september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Date: Mon, 29 Jun 2020 10:13:11 +0200
    Organization: Bambucco.Corp.Ltd
    Lines: 104
    Message-ID: <1vpckl7ashr2x$.ppfdxwwqewyg$.dlg@40tude.net>
    References: <rd261u$8qt$1$horizn@news.chmurka.net> <rd2se8$j5o$1@dont-email.me>
    <9656927402$20200626092554@squadack.com> <rd4beu$unl$1@dont-email.me>
    <1...@4...net> <rd5mup$nsp$1@dont-email.me>
    <fsfmqpxe7839.1oaky23c4rgv8$.dlg@40tude.net> <rdc3r7$2tk$1@dont-email.me>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="99d4465b2ea5eb9c1876cc9f5566bc51";
    logging-data="25869";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX18UOEnoF6Cm5A68AMtzkCH4"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    Cancel-Lock: sha1:v1kX9pdhovVJSPyJAEiR6F6f+7g=
    X-Face: 4hY-vJY/j3P@Ah)-U9"n^5EAM]~m_]t{I$LOF/]iz~fNN(6D47ug[9>GO}/"c5.)C?Wc[Agpb\}/6
    t.<O
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2680747
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 29 Jun 2020 09:05:10 +0200, ToMasz napisał(a):

    >>>> No to tłumacz a ja ci pokażę gdzie błądzisz.
    >>>>
    >>> nasze elektrownie mają 40% sprawności. silnik diesla 30%
    >> A silniki benzynowe góra 25 a to połowa floty.
    > a LPG mniej trują. czy ten argument oznacza ze TY zgadzasz się ze
    > stwierdzeniem, ze sprawność systemu: elektrownia wytwarza prąd -
    > samochód elektryczny jedzie - jest niższa niż w dostępnych spaliniakach?
    > JEśli tak, to każdy kilometr przejechany elektrycznym autem naładowanym
    > z węgla - to szkoda dla środowiska!
    Pieprzysz. Przy 100% OZE+jądrówki pojecie sprawności cieplnej traci
    sens. Stan ten zostanie osiągnięty rzecz jasna stopniowo. Z roku na rok
    EV coraz mniej będzie wydzielał CO2 zarówno w fazie produkcji jak i
    eksploatacji, aż dojdzie do zera za 30-50 lat.
    >
    >> Zapominasz o cenie prądu
    > nie, pisałem o tym, szkoda ze nie zacytowałeś
    >> z fotowoltaiki i wiatru, już teraz jest niższa od tej z elektrowni
    >> cieplnych
    > nie. przecież jest dotowana!
    Nie odróżniasz dotowania procesu inwestycyjnego od dotowania energii. I
    owszem, obecnie proces inwestycyjny w sektorze OZE jest dotowany, ale po
    wybudowaniu i uruchomieniu potrzebnej infrastruktury ta potrzeba
    zniknie.

    >> a gdy uwzględnić koszt wydobycia węgla i jego transport a
    >> także rozliczne szkody przez to powodowane a także przez jego spalanie
    >> jest duuużo niższa.
    > Być może masz racje. ale jak jeszcze troszeczkę, ociupinkę naciągniemy
    > to co powiedziałeś to zostaną rowery. super. musielibyśmy najpierw
    > zrewolucjonizować nasze życie aby nie niszczyć planety, albo zredukować
    > populacje ludzi - ale to są jakieś fantastyczno (nie) naukowe odległe
    > plany, a my tu mówimy o ekologiczności samochodów elektrycznych w 2020
    > roku, przede wszystkim w ujęciu polski
    Spoko, jesteś czarnowidzem. Po opanowaniu kryzysu klimatycznego
    przyjdzie kolej (oby nie za późno) na opanowanie kryzysu
    demograficznego. Niezłym początkiem było by zamrożenie liczby ludności
    każdego kraju. I nie mówimy tu o ekologiczności EV w Polsce w 2020 tylko
    przyszłości EV w skali świata.
    >
    >> Zamknięcie elektrowni cieplnych będzie się wiązało z
    >> obniżką cen prądu.
    > nie. ale z wojną chyba tak.
    Chyba z wojną w twoim umyśle. O co niby ta wojna miała by być i kto by
    walczył? Wojny to będą jeśli nie przejdziemy na OZE, choćby o tereny
    zdatne do życia.
    >
    >>> dostawa paliwa na całe życie auta, to jedna ciężarówka. dostawa prądu na całe
    życie
    >>> auta to tysiące kilowatogodzin staracone w kablach, prawie 10% na
    >>> transformacje z wysokiego ac na niskie dc i straty na sprawności w
    >>> akumulatorach.
    >> Zapominasz o transporcie ropy ze złóż. Zapominasz o kosztach wydobycia
    >> i przeróbki ropy.
    > taaaaak? Zapytaj arabów jakie są koszta ich ropy. Jeszcze raz. Nie
    > opowiadaj o odległej mglistej przyszłości.
    Że co? Niby dlaczego mam pytać? Wystarczy zajrzeć na giełdę. I co ma
    cena ropy do konieczności przejścia na OZE? Niech by nawet była darmo i
    tak OZE jest koniecznością.

    >> Koszty przesyłu
    >> prądu się nie zwiększą, bo sieć zostanie przebudowana na model
    >> rozproszony.panie kochany! jaki horyzont czasowy? Nie umiemy magazynować energii.
    To jest gołosłowne twierdzenie. Przykłady wdrożeń już istnieją a w
    opracowaniach jest masa rozwiązań. Co wiesz np. o aku przepływowych? A
    są w eksploatacji takie na razie pilotażowe konstrukcje.

    > elektrownia szczytowo pompowa się opłaca bo cena prądu nocą jest dwa
    > razy niższa. teraz mamy możliwość spalania paliw kopalnych w silnikach
    > lub w elektrownach. podobna sprawność. cokolwiek jeszcze włożysz w ten
    > łańcuszek zasilania elektryków - wyjdzie katastrofa ekologiczna
    > przesunięta o 50-100 lat. jak ogarniemy produkcję wysokowydajnych ogniw,
    > ich utylizacje (1 warunek konieczny) a następnie pozyskamy większość
    > energii z niedotowanych baterii słonecznych i wiatraków ( drugi warunek
    > konieczny) to mamy zielone światło na komercyjne wprowadzanie elektryków
    > na drogi. Ale przecież one już jeżdżą!. tak. ale nie ma to fanaberia.
    > Chyba że masz najpierw dom, potem baterie słoneczne następnie taką
    > pracę, że w ciągu dnia pod domem auto elektryczne jest ładowane, zimą
    > nie pracujesz - wtedy tak. w 2020roku mamy rozwiązanie ekologiczne
    Bzdura na bzdurze. Cena energii nocą nie jest dwa razy niższa niż w
    dzień. Co do popytu na nią popatrz sobie tu:
    (https://www.pse.pl/obszary-dzialalnosci/krajowy-sys
    tem-elektroenergetyczny/zapotrzebowanie-kse)
    Wprowadzenie ładowania elektryków nocą wygładzi tylko krzywą. Docelowo
    (czyli na 100% OZE) sprawność w porównaniu do elektrowni cieplnych
    zniknie jako parametr porównawczy, bo cieplnych nie będzie ani też
    silników spalinowych. Jak chcesz liczyć sprawność cieplną wiatraka?
    Przecież on nic nie spala. Nie umiesz sobie wyobrazić kiku rzeczy na raz
    bo u ciebie musi być po kolei. Najpierw dom, potem baterie a dopiero
    potem auto EV, co za bzdura, Można to robić jednocześnie. Energia z OZE
    nie jest dotowana. Dotowany jest proces inwestycyjny. Za to energia z
    węgla jest dotowana, przynajmniej w Polsce. Policz sobie liczne
    dofinansowania, skreślenia długów górnictwa węgla, extra zarobki
    górników, obecne dopłaty do prądu dla odbiorców indywidualnych itd.
    >

    > PS. mimo narzekania uważam że elektryki to przyszłość. ale najpierw prąd
    > z atomu, potem akumulatory do szybkiej wymiany.
    Znowu jakaś kolejność. Z uwagi na brak czasu, długie okresy wdrożeń i
    zbierania doświadczeń, niezbędny dla wdrożenia masowej produkcji proces
    inwestycyjny trzeba to robić wszystko jednocześnie.

    --
    Jacek
    I hate haters.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: