  • Data: 2020-06-27 20:54:37
    Temat: Re: Jeszcze o elektrycznych
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Coś mi się zdaje że to ty usiłujesz użyć niewłaściwej ręki :) Niby jak
    > klastry zwiększają problem zrównoważenia systemu?

    Normalnie - ciężej zrównoważyć coś na niskim poziomie niż centralnie.
    Jak ci gdzieś słoneczko zajdzie i stracisz trzy kW mocy a akurat
    potrzebujesz dwa bo prasujesz to masz duży problem. W skali kraju (a tym
    bardziej systemu europejskiego) się to rozkłada statystycznie i jest
    łatwiej to zbilansować. Nie mówiąc już o tym, że w skali europy jest
    mniejsza szansa na kontynentalne zaciemnienie czy flautę.

    > IMO względem tego
    > problemu są zupełnie neutralne

    Nie są - powyżej masz czemu.

    > Równoważenie systemu zapewniają jądrówki i ostatnie rezerwowe gazówki.

    Akurat pomysł równoważenia systemu atomówkami jest... powiedzmy
    ekstrawagancki;) One nie do tego są:P Atomówka to droga w inwestycji i
    stosunkowo tania w eksploatacji (przy czym podobnie kosztuje czy działa
    czy nie) maszyna do robienia prądu. Bez sensu jest stawiać coś drogiego,
    żeby produkować prąd tanio a potem wykorzy7stywać to do regulacji (już
    pomijając, że one się ciężko regulują). One mają pracować non stop i
    robić tanio prąd. To tak jakbyś chciał do osiedlowego sklepu dowozić
    towar koleją.

    > koniec końców, nic się nie stanie jeśli czasem zarządzi się ograniczenia
    > poboru mocy. Będziesz miał niespodziewany urlop :)

    Spoko sprawa. kupmy sobie wykastrowane samochody (ale za to droższe),
    martwy się czy starczy nam prądu żeby dziś do domu po pracy wrócić, w
    zimę oszczędzajmy na grzaniu a w lato na klimie i w nagrodę miejmy od
    czasu backout - to się nazywa postęp;) BTW blackput obecnie to nie jest
    taki fajny dodatkowy urlop i ruchanie przy świacach co powoduje baby boom.

    --
    Shrek