  • Data: 2013-01-06 22:00:09
    Temat: Re: Jestem pelen podziwu
    Od: "Grzegorz" <n...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:50e97384$0$26690$65785112@news.neostrada.pl...

    > Naprawdę jesteś taki naiwny, żeby wierzyć, że abonament nie jest
    > skonstruowany w ten sposób, aby co najmniej zwrócił koszt telefonu?
    > Zwykle znacznie taniej kupić dany model biorąc kredyt konsumencki - i
    > też można sobie zastrzec pierwszą ratę w wysokości złotówki, jeśli to
    > bawi i cieszy :)

    > Za to Ty zauważasz pisząc bzdury o złotówce :)

    Nie, nie piszę bzdur.
    Skoro dostałem tel. za 1 zł. i mam fakturę na 1 zł. to w przypadku sporu z
    operatorem
    moje roszczenia nie mogą wykroczyć poza 1 zł.
    Na nic moje udowadnianie, że tel. był/jest wart więcej.

    Ad meritum.
    Kiedyś było inaczej. Kupowałeś coś i byłeś właścicielem tego czegoś w sposób
    naturalnie zrozumiały dla każdego.
    Dbałeś o to coś dokonując przeróbek i ulepszeń wg własnego uznania.

    Teraz kupując coś kupujesz pewne prawo. i możesz dysponować tym prawem
    w ramach tego co zostało dla Ciebie zdefiniowane w umowie i/lub licencji.
    Dekoder droższy bez blokady na czas reklam i tańszy z taką blokadą pilota.
    Ten tańszy zapewne będzie można jakoś ulepszyć wgrywając mu wsad pamięci
    bez blokady. Ale to już będzie naruszenie praw licencjodawcy, czyli
    nielegalne - kradzież.

    Napisałem wcześniej, że nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprzedać rzecz
    bez
    prawa do jej naprawy i wykorzystać system prawny do ścigania tych co to
    prawo łamią.
    A są już tego przykłady:
    Licencje na windowsy dla studentów (przestajesz być studentem stajesz się
    złodziejem),

    Ten dziwny sposób zaczyna być teraz stosowany dla sprzedaży dóbr
    materialnych.
    Kupujesz coś i nie możesz tym dysponować swobodnie bo musisz się stosować do
    licencji.
    Jeśli się nie zastosujesz do licencji (przerobisz, naprawisz) to naruszasz
    interes producenta
    i jesteś winien utraty jego zysków.
    Kupujesz auto i musisz się regularnie meldować w ASO gdzie przegląd kosztuje
    dużo więcej
    niż w nieASO.

    Boleję nad tym tak samo jak i moi adwersarze chociaż czynimy to na odmienny
    sposób.

    Poniżej przykład jak nowe wkracza do naszego współczesnego świata.
    Oto jak się ubezpieczyciel sprytnie wykręcił:
    http://wyborcza.biz/biznes/1,101562,9580607,300_tys_
    _zl___kara_za_nieoryginalne_czesci_samochodowe.html

    w/k