eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.rec.foto.cyfrowaJest nowy król niskich szumów na Hi-ISO!Re: Jest nowy król niskich szumów na Hi-ISO!
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!usenet.blueworldhosting.com!
    feeder01.blueworldhosting.com!peer02.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-med
    ia.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad01.newshosting.com!newshosting.com!n
    ewsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.p
    l!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Thu, 26 Jun 2014 00:31:28 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    MIME-Version: 1.0
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jest nowy król niskich szumów na Hi-ISO!
    References: <lnr564$efq$1@news.task.gda.pl> <lo1nin$dqn$1@news.task.gda.pl>
    <lo1r02$h4b$1@news.task.gda.pl>
    <53a5556f$0$2238$65785112@news.neostrada.pl>
    <lobmak$dop$1@news.task.gda.pl>
    <53a9e8d2$0$2165$65785112@news.neostrada.pl>
    <loe2co$pql$1@news.task.gda.pl>
    In-Reply-To: <loe2co$pql$1@news.task.gda.pl>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 80
    Message-ID: <53ab4db3$0$2231$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.9.1.95
    X-Trace: 1403735475 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2231 83.9.1.95:22732
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 5195
    X-Received-Body-CRC: 2454488635
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.rec.foto.cyfrowa:904012
    [ ukryj nagłówki ]

    On 2014-06-25 10:48, Mariusz [mr.] wrote:
    > najwięcej, gdy zoptymalizuje przecięcie krzywej wrażliwości popytu na
    > cenę z uzyskiwaną marżą przy danym poziomie ceny - a nie jak się wydaje

    No więc po pierwsze: te krzywe się nie przecinają, bo są w innych
    przestrzeniach, nie...?

    Po drugie: nadal nie wiem, gdzie tu niby wchodzi koszt produkcji.

    Koszt zrobienia parówki to dajmy na to 10 groszy. To oczywiste, że
    parówka za 100 zł się raczej nie sprzeda, a za 1 zł będzie hitem.
    Ale jaki to ma związek z tymi 10 groszami?

    Tymczasem metalowe torusy za 10 zł się nie sprzedają, a za 5000 zł się
    sprzedają. To może w tym wypadku wyjaśnisz wpływ kosztu produkcji? :D

    > Zastrzegę co do Sony - kompletnie nie wiem jak silną pozycję mają na
    > rynku samych matryc - czy ich produkcja wynika z siły, czy tylko ze
    > wspólnego ograniczania kosztów przez korzyści skali i praktycznie każdy
    > chętny z branży mógłby ich w krótkim czasie zastąpić (jak to kiedyś było
    > z produkcją RAM-u do PC-tów) - tego nie wiem, a może to mieć duży wpływ
    > na ich działania na rynku aparatów.

    Pewnie każdy duży producent chipów mógłby zastąpić Sony.

    Wystarczy zobaczyć, co osiągnęła Toshiba w APS-C, a wcześniej robili
    tylko mniejsze układy do kompaktów, kamer ochrony itp. Jak się teraz
    okaże, że w D810 jest świetna Toshiba FF, to może być dla Sony spory
    problem. Dziś sensory od Sony kupują prawie wszyscy i wiadomo, że od
    konkurenta z rynku nie dostaną topowej technologii. Toshiba jest dużo
    ciekawszym i pewniejszym partnerem. M.in. dlatego tak czekam na tę
    premierę (choć pewnie D810 nawet nigdy nie będę trzymał :)).

    > Ja myślę, że Sony a7(x) zbierają pochwały za POTENCJALNIE nową
    > jakość, którą teraz mogą dostarczać na rynek - to jest podejście,
    > którego oczekiwano mówiąc o przyszłym rynku bezlusterkowców, a nie o
    > kompaktach z odkręcanym obiektywem jakie się ukazały (Pentax Q, Nikon 1,
    > dziś także m4/3).

    Ja tam niczego nowego nie widzę, ale cóż poradzić. Naprawdę trudno mi
    zrozumieć euforię nad innowacyjnością A7. Ja już pisałem: dla mnie
    to jest pełnoklatkowy Olympus OM-D.

    > Cały komentarz trafny, ale trochę obok tematu - mam prawo ich
    > porównywać, skoro sami postanowili bawić się w fotografię cyfrową.
    > I właśnie działania Samsunga na tym polu wyglądają na jakąś zabawę,
    > jakiś zwiad bojem, optymalizację wykorzystania zbędnych mocy
    > produkcyjnych, a nie poważną próbę ekspansji i uzyskiwania wysokich
    > zwrotów.

    No dokładnie. Samsung po prostu nie jest zainteresowany rynkiem
    aparatów. To dla nich zbyt mało dochodowy interes.

    Flagowy smartphone kosztuje tyle, co średniej klasy MILC.
    W 2013 roku w sumie sprzedano 17 mln bezlusterkowców.
    Samsung po premierze każdego flagowego Galaxy sprzedaje około 10 mln
    w ciągu miesiąca i około 50 mln w ciągu roku (do premiery kolejnej
    wersji).

    Jak pisałem wcześniej: jeśli ten rynek ich zainteresuje, to kupią
    sobie Nikona, wtłoczą w niego kilka miliardów dolarów i będą mieli
    silną pozycję. Naprawdę żaden problem. Po prostu w tej chwili
    najwyraźniej są zajęci ciekawszymi branżami.

    >> AGFA istnieje i ma się doskonale.
    > Miałem na myśli sam rynek fotografii cyfrowej - tu się nie odnalazły
    > zbyt mało innowacyjne firmy z branży foto tradycyjnej.

    AGFA nawet nie próbowała się odnaleźć. Nie mieli zaplecza do produkcji
    takiej elektroniki, więc mogli albo się kimś związać i tylko dać logo,
    albo po prostu zmienić branżę. Wybrali bardzo słusznie i dzięki temu
    wciąż przyzwoicie prosperują.

    A panowie w Kodaku byli pewni, że sobie poradzą, bo Amerykanie na pewno
    będą woleli aparat amerykański, a nie japoński (choćby nawet gorszy).
    Zawiedli się, ale nie tak bardzo jak dekadę później, gdy okazało się,
    że amerykanie wolą też japoński samochód...

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: