    Date: Wed, 25 Jun 2014 22:05:31 +0200
    From: Piotr Kosewski <p...@m...nowhere>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Jest nowy król niskich szumów na Hi-ISO!

    On 2014-06-25 07:05, XX YY wrote:
    > ja bym z pozycji kraju w ktorym bezrobocie dochodzi miejscami do ponad 15% ,
    emigracja zarobkowa stala sie zjawiskiem masowym , rodzimy przemysl wyprzedany ,
    rodzinne firmy schodza do podziemia nie dawal rad sonemu jak sie biznes prowadzi.

    Emigracja zarobkowa w Polsce jest zupełnie normalna ilościowo dla kraju
    takiego jak nasz (dużego, trochę zacofanego i z bogatymi sąsiadami).
    To, co jest na słabym poziomie (ale powinno się poprawiać) to jakość tej
    emigracji. Z krajów z dłuższą tradycją otwartych granic wyjeżdża bardzo
    dużo wybitnych specjalistów. Od nas wciąż głównie tania siła robocza.

    Bezrobocie w Polsce pewnie zawsze będzie się wahało w okolicy 10-15%,
    więc do tego też się musisz przyzwyczaić. Niektórzy spece przewidują
    katastrofę demograficzną i wtedy rzeczywiście bezrobocie może zniknąć
    (tzn. spadnie do ~5%), ale to nie będzie nic fajnego.

    > linia a7 to wspaniale aparaty , bardzo innowytwne z calym szeregiem do tej pory
    niepostykanych cech i zalet. Skok do przodu w zakresie konstrukcji aparatu.

    Skok do przodu w zakresie konstrukcji aparatu?
    Przecież to jest Olympus M1 z większym sensorem (ale gorszą resztą
    specyfikacji). Czym Ty się tak podniecasz? Trochę Ci marketing nie
    przysłonił rzeczywistości?

    > Jakosciowo obraz na najwyzszym poziomie - scisla czolowka.

    Przecież przyznałem, że sensory są super. Ale sensor to tylko kawałek
    aparatu, a im wyższa półka, tym więcej się oczekuje od całej "reszty".
    I ta reszta w serii A7 naprawdę nie błyszczy.

    Właśnie czytam wstępne informacje o Nikon D810. Jest nowy sensor.
    Jeśli to Toshiba, to jeszcze nie wiadomo, kto będzie miał najlepsze
    36 MPx pod koniec tego tygodnia. :)

    pozdrawiam,
    Piotr Kosewski