  • 21. Data: 2011-03-29 11:16:40
    Temat: Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    Dnia Mon, 28 Mar 2011 11:05:22 +0200, Mark napisał(a):

    > Nie, to nie jest ograniczneie systemu operacyjnego. To ograniczenie MB
    > Przeciez chyba nietrudno sie bylo zreszta tego domyslic skoro pislalem ze
    > system ktory chce zainstalowac wymaga *minimum* 4GB, wiec z definicji NIE
    > jest 32 bitowy?
    > Dla jasnosci - jest to MS Small Business Server 2011 ktory jest tylko w
    > wersji x64.
    > Chcialem sobie potestowac wersje trialowa, a tu taki zonk na plycie

    Spróbuj go zainstalować na maszynie wirtualnej.
    Przy takim zastosowaniu - edukacyjno-rozrywkowym - powinno wystarczyć.

  • 22. Data: 2011-03-29 12:32:10
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > co jest o tyle do d..., ze 3 x 1GB pracuje w trybie Assymetrc PC-5300 :/
    > Jak rozumiem wolniej niz Dual-Channel 2x1GB :/

    czasami wolniej, czasami szybciej (!),
    ale sa to _porownywalne_ predkosci a nie "dual = 2 x szybciej";

    stary artykul (2007), ale warto wiedziec:

    "As expected, the performance difference between single channel and dual
    channel DDR2-800 memory using an up-to-date Core 2 Duo system Compare Prices
    on Core 2 Duo Processors is little to nil, depending on the benchmark - most
    tests show differences, but they are really small. For games and enthusiast
    PCs, we recommend sticking to high-performance dual channel RAM, because the
    memory is one of those components that you want to perform best for a smooth
    experience. For regular applications, though, it doesn't really matter much
    whether you run single or dual channel. Two 1 GB DIMMs typically are cheaper
    than a single 2 GB module, but a single DIMM will reduce your power
    consumption by several watts (which might just be more interesting than it
    is important)."

    http://www.tomshardware.com/reviews/PARALLEL-PROCESS
    ING,1705.html

  • 23. Data: 2011-03-29 14:58:06
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik Q napisał:

    > czasami wolniej, czasami szybciej (!),
    > ale sa to _porownywalne_ predkosci a nie "dual = 2 x szybciej";

    Olewam to ;) Zeby jeszcze WinXP zobaczyl te 3GB lub wiecej to bym
    myslal. Tak mysle nad zmiana kompa ;) W wakacje sobie kupie jak ceny
    zjada ;)

  • 24. Data: 2011-03-29 15:45:48
    Od: jeo stancey <j...@g...com>

    On 29 Mar, 15:58, Mateusz <m...@v...pl> wrote:
    > Olewam to ;) Zeby jeszcze WinXP zobaczyl te 3GB lub wiecej to bym
    > myslal. Tak mysle nad zmiana kompa ;) W wakacje sobie kupie jak ceny
    > zjada ;)

    Raczej nie wiem czy zjadą bo w wyniku katastrofy w Japonii zaczyna
    brakować na rynkach komponentów czipowych które pochodziły dotąd w 48%
    z Japonii właśnie...

    Co do tematu dodam, że ja też mam jeden taki desktop na intelu (w tej
    chwili jestem gdzie indziej i go tu nie mam więc nie pomnę dokładnie
    modelu płyty) który zachowuje się IDENTYCZNIE jak Ty opisałeś.
    Mam tam Linuksa z jądrem skompilowanym do obsługi >3GB RAM i ten
    linuks cały czas raportuje dostępność pamięci fizycznej jako 3.2 GB (w
    każdym razie 3 z ułamkiem a poniżej 4GB) co mnie dziwiło ale nigdy
    jakoś dotąd nie napotkałem problemów z niedostatkiem RAM, a nawet
    nigdy nie była użyta swap partition (mam cały czas na desktopie
    widoczne te dane w pogramiku gkrellm).

    Natomiast śmieszne wydały mi się tutaj te odpowiedzi, pomimo, że autor
    wyraźnie wyraził się, że nie chodzi o ograniczenia os lecz już o samo
    raportowanie RAM przez BIOS - to połowa postów dyskutuje o
    ograniczeniach 32-bitowego łindołsa. Ja nie wiem, dlaczego wszycy tu
    są jacyś tacy oszołomieni? Niewyspani, przepracowani, czy co? ;)

  • 25. Data: 2011-03-29 18:15:37
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 28/03/2011 08:54, Mark wrote:
    > I oczywiscie nie mam na mysli ograniczenia systemu 32bit.
    > Mam plyte MSI 945PL-Neo.
    > Na płycie 4GB Ram - w BIOS jestt w dziale informacja o systemie - 4GB
    > (3200MB dostepne)
    > Problem w tym, ze chce tam testowo zainstalowac system ktory wymaga minimum
    > 4GB RAM, wiec na starcie dostaje komunikat o braku minimalnej ilosci pamieci
    > Wgralem bios 5.2 ale bez efektu. W specyfikacji plyty pisze ze obsluguje
    > 4GB.

    Z innej beczki, no ale jak próbujesz instalacji:
    - SBS 2011 potrzebuje 8GB do instalacji, 10GB to zalecana ilość,
    najlepiej mieć 12GB ;-)
    - przy instalacji krzyczy o ... 120GB partycji systemowej, chociaż
    można to obejść (ale te 40-50GB trzeba zapewnić, nawet dla środowiska
    testowego.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel

  • 26. Data: 2011-03-29 19:30:41
    Od: Mateusz <m...@v...pl>

    Użytkownik jeo stancey napisał:

> [...]
    > ograniczeniach 32-bitowego łindołsa. Ja nie wiem, dlaczego wszycy tu
    > są jacyś tacy oszołomieni? Niewyspani, przepracowani, czy co? ;)

    offtopp poszedl po prpstu dyskusyjny :)

    jak masz asus to na intelach jest fakap :) znaczy tak jak pisalem, pluty
    asusa nie potrafia obsluzyc 2 x 2 dual channel. Mozna wiec miec konfig 3
    kosci pamieci i jest ok :) do tego memory remap w biosie i mozna
    zobaczyc 3 albo 6GB poprawnie pokazanych :) Wiec Linux powinien to
    obsluzyc, XP od SP2 juz nie bo wylaczyli PAE (dzieki ci MS ze wiesz, co
    jest dobre dla uzytkownikow XP pro 32-bitowego a co nie).

    A co do wakacji - to jak nie w te to w kolejne, majac c2d 8400 i XP do
    moich zadan nie narzekam, choc filmiki full hd sporadycznie renderowane
    moglyby sie robic szybciej. ;)

  • 27. Data: 2011-03-30 10:22:39
    Od: Lagod <niespamowaclagoda@listkropkapl>

    W dniu 2011-03-28 09:54, Mark pisze:
> [...]
    > Wgralem bios 5.2 ale bez efektu. W specyfikacji plyty pisze ze obsluguje

    Możesz wyciągnąć kartę graficzną i zainstalować jakąś biedną z jak
    najmniejszą ilością pamięci (albo wbudowaną w płytę)
    Wtedy więcej pamięci obsługiwanej zostanie dla obsługi ramu.

    ________MAT_______

  • 28. Data: 2011-03-30 12:42:46
    Od: "Q" <n...@s...pl>

    > A co do wakacji - to jak nie w te to w kolejne, majac c2d 8400 i XP do
    > moich zadan nie narzekam, choc filmiki full hd sporadycznie renderowane
    > moglyby sie robic szybciej. ;)

    niestety ja narzekam i mam ostre parcie na jakas nowa maszyne
    na uATX z 8gb ramu i jakas zacna zintegrowana grafika;

    celowalem w amd, ale niby lada moment maja wyjsc buldozery,
    ale nawet jak pojawia sie w sklepach juz jutro, to kiedy spadna ceny
    "starych" procesorow? :)

    czytam o tych procach, czipsetach, stosunkach wydajnosc/cena
    i dalej sie nie zdecydowalem...

    aha - i znalezc plyte uATX na nowszym chipsecie amd
    z przyzwoitym rozstawem PCIe-PCI jest awykonalne;
    tzn.: widzialem cos tam u asrocka, ale wlasnie - asrock...

    poprawily sie ostatnio asrocki?

    warto wziac wszystko-majaca plyte od tego producenta, np.:
    - 890GM Pro3 R2.0
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GM%20
    Pro3%20R2.0
    - 890GM Pro3
    http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=890GM%20
    Pro3

    pewnie na dniach zaloze nowy watek :)

  • 29. Data: 2011-03-31 08:06:55
    Od: Mark <t...@a...w.pl>

    Dnia Tue, 29 Mar 2011 19:15:37 +0100, DooMiniK napisał(a):

    > Z innej beczki, no ale jak próbujesz instalacji:
    > - SBS 2011 potrzebuje 8GB do instalacji,

    4, i będe się przy tym upierał:)
    A przynajmniej wersja Preview na tylu ruszala

    --
    Mark

  • 30. Data: 2011-03-31 20:13:25
    Od: DooMiniK <f...@m...com>

    On 31/03/2011 09:06, Mark wrote:

    > 4, i będe się przy tym upierał:)
    > A przynajmniej wersja Preview na tylu ruszala

    Powodzenia, szczególnie jak będziesz miał wszystko uruchomione.
    Sam Sharepoint potrzebuje 2-3GB na początek.

    --
    Dominik Siedlak (bachus)
    bachus(at)post(dot)peel