  • Data: 2011-03-29 19:30:41
    Temat: Re: Jest jakis sposob na limit pamieci do 3.2GB?
    Od: Mateusz <m...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik jeo stancey napisał:

    > Raczej nie wiem czy zjadą bo w wyniku katastrofy w Japonii zaczyna
    > brakować na rynkach komponentów czipowych które pochodziły dotąd w 48%
    > z Japonii właśnie...
    >
    > Co do tematu dodam, że ja też mam jeden taki desktop na intelu (w tej
    > chwili jestem gdzie indziej i go tu nie mam więc nie pomnę dokładnie
    > modelu płyty) który zachowuje się IDENTYCZNIE jak Ty opisałeś.
    > Mam tam Linuksa z jądrem skompilowanym do obsługi >3GB RAM i ten
    > linuks cały czas raportuje dostępność pamięci fizycznej jako 3.2 GB (w
    > każdym razie 3 z ułamkiem a poniżej 4GB) co mnie dziwiło ale nigdy
> [...]
    offtopp poszedl po prpstu dyskusyjny :)

    jak masz asus to na intelach jest fakap :) znaczy tak jak pisalem, pluty
    asusa nie potrafia obsluzyc 2 x 2 dual channel. Mozna wiec miec konfig 3
    kosci pamieci i jest ok :) do tego memory remap w biosie i mozna
    zobaczyc 3 albo 6GB poprawnie pokazanych :) Wiec Linux powinien to
    obsluzyc, XP od SP2 juz nie bo wylaczyli PAE (dzieki ci MS ze wiesz, co
    jest dobre dla uzytkownikow XP pro 32-bitowego a co nie).

    A co do wakacji - to jak nie w te to w kolejne, majac c2d 8400 i XP do
    moich zadan nie narzekam, choc filmiki full hd sporadycznie renderowane
    moglyby sie robic szybciej. ;)