  • 1. Data: 2010-02-09 19:19:24
    Temat: Jest dowód, że nie chodzi o bezpieczeństwo na drogach
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-
    dopiero-od-21-roku-zycia

    Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
    dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.

    Trzy prawa jazdy dla młodych - czyli biurokracja zarobi trzykrotnie.

    Do tego inne durnoty typu ustawowy nakaz jazdy na światłach i robi się
    polskie piekiełko na drogach.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 2. Data: 2010-02-09 19:32:50
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

> [...]
    > Trzy prawa jazdy dla młodych - czyli biurokracja zarobi trzykrotnie.
    > Do tego inne durnoty typu ustawowy nakaz jazdy na światłach i robi się

    Dopuszczając PO do władzy należało liczyć się z debilnym sposobem rządzenia
    i skutkami. Widocznie szukają elektoratu na wybory. Oszukani młodzi zaczęli
    przeglądać na oczy to teraz PO ma ich gdzieś i chce wleźć po palcu drogowym
    piratom i debilom. Najłatwiej zmanipulować opinię tłumaczeniem, że tak każe
    UE. Jak wprowadzą te kolejne debilizmy to ktoś poda, że UE nie ma z tym nic
    wspólnego. A mieli rozważyć wycofanie nakazu świecenia w dzień.

    neelix

  • 3. Data: 2010-02-09 19:44:09
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:1qen2a2y2u3vt$.dlg@lepper.institute.com>:

> [...]

    > Czyli ci co leją na prawo - będą bezkarni, nowe limity itp... Prawdziwy raj
    > dla marketoidów i innych z cegłami przyrośniętymi do prawej stopy.

    Waldkowi się włączyła szklana kula...

    > Trzy prawa jazdy dla młodych - czyli biurokracja zarobi trzykrotnie.

    Szklana kula zdobyła kolejne umiejętności -- szkoda, że nie autor wątku.

    Więcej (nie znaczy, że komplet tego co jedna baba drugiej babie w maglu...)
    masz tutaj:
    <http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/396768,trzy_w
    ykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2010-02-09 19:53:07
    Od: LEPEK <gdzies@wsi>

    'Tom N' pisze:

    dopiero-od-21-roku-zycia

    > Waldkowi się włączyła szklana kula...

    Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają
    dokumentu - myślisz, że część skierowanych przejmie się takim skierowaniem?

    > Więcej (nie znaczy, że komplet tego co jedna baba drugiej babie w maglu...)
    > masz tutaj:
    > <http://prawo.gazetaprawna.pl/artykuly/396768,trzy_w
    ykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>

    TVP napisało, że PJ od 21 lat - tu tego nie widzę. Ma ktoś linkę do
    samego projektu, albo jakiejś bardziej oficjalnej wersji textu?

    IMO z tym 21 lat to byłaby bzdura. Moim zdaniem 18-to latek jest jak
    najbardziej dojrzały do prowadzenia samochodów, a jeśli nie, to i w
    wieku 21 nie dojrzeje. "Za moich czasów" robiło sie prawko w wieku lat
    17 i jakoś chyba dramatycznie gorzej nie było (i żeby nie było -
    samochody były tak samo dostępne - za oszczędności licealisty byłem w
    stanie kupić sobie pełnoletniego Taunusa 2.0 V6 :) ).

    Pozdr,
    --
    L E P E K Pruszcz Gdański
    no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

  • 5. Data: 2010-02-09 20:10:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    LEPEK w <news:4b71af14$1@news.home.net.pl>:

    > Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają
    > dokumentu

    Obecnie po przekroczeniu 24pkt kierują na egzamin -- szklana kula nie
    napisała co tańsze, ale cenniki pokazują, że obecnie egzamin jest tańszy niż
    "kurs" odejmujący 6 punktów

    > myślisz, że część skierowanych przejmie się takim skierowaniem?

    Myślisz, że obecnie skierowani na egzamin przejmują się? Znam kilku takich,
    którym policja nie zabrała PJ, w prasie też często o zatrzymanych
    kierujących bez PJ piszą...

    ykroczenia_i_mlody_kierowca_straci_prawo_jazdy.html>

    > TVP napisało, że PJ od 21 lat - tu tego nie widzę. Ma ktoś linkę do
    > samego projektu, albo jakiejś bardziej oficjalnej wersji textu?

    To właśnie miałem na myśli, wspominając o *maglu*

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 6. Data: 2010-02-09 20:48:55
    Od: "=Marcos=" <m...@w...NOSPAMNOSPAM.info>

    > Nie do końca. Po uzyskaniu 24 pktów skierują na kurs, ale nie zatrzymają
    > dokumentu - myślisz, że część skierowanych przejmie się takim
    > skierowaniem?

    Myślę, że ci co się nie przejmą skierowaniem, teraz nie przejmują się
    zatrzymaniem dokumentu. Bo w sumie jaka to różnica? Szczególnie jeśli ktoś
    jeździ trasami, gdzie policja rzadko stoi. Niektórzy latami jeżdżą bez prawa
    jazdy. Musieliby chyba konfiskować samochód albo wszczepiać implant
    uruchamiający immobilizer.

    --
    Marcos
    [Marek Ślusarczyk]

    http://galeria.wyprawa.info <- zdjęcia z moich podróży

  • 7. Data: 2010-02-09 21:05:13
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 20:10:46 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Obecnie po przekroczeniu 24pkt kierują na egzamin -- szklana kula nie
    > napisała co tańsze, ale cenniki pokazują, że obecnie egzamin jest tańszy niż
    > "kurs" odejmujący 6 punktów

    Egzamin trzeba zdać, kurs wystarczy odbębnić, żadna szykana poza stratą
    czasu. Mało kto się tym przejmie, mało było pytań "gdzie można sobie
    zmniejszyć punkty"?

    > Myślisz, że obecnie skierowani na egzamin przejmują się? Znam kilku takich,
    > którym policja nie zabrała PJ, w prasie też często o zatrzymanych
    > kierujących bez PJ piszą...

    Tak, bo egzaminu można nie zdać i będzie problem - trzeba będzie jeździć
    bez prawka.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 8. Data: 2010-02-09 21:17:34
    Od: "Przemek V" <m...@p...onet.naszaojczyzna>

    > http://www.tvp.info/informacje/polska/za-kierownica-
    dopiero-od-21-roku-zycia

    Łapacze punktów karnych za prędkość to już ważne źródło dochodów więc
    łapaczy trzeba chronić. Recydywista tracący prawko przestaje przynosić
    dochody - bez sensu.

    Proponuję aby za 60 punktów była złota karta chipowa pozwalająca na szybką,
    zbliżeniową zapłatę mandatu bez tego całego, stania, pisania, sprawdzania

    72 punkty - rabat 20% (dla kluczowego klienta) i zwolnienie z obowiązku
    badań technicznych

    120 punktów - dotacja unijna na szybszy samochód, najlepiej z barkiem na
    wyposażeniu a w przypadku skasowania go, gwarantowany samochód zastępczy

  • 9. Data: 2010-02-09 21:21:58
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Waldek Godel w <news:7ct7ybqwmdzu.dlg@lepper.institute.com>:

    > Egzamin trzeba zdać, kurs wystarczy odbębnić,

    Manipulujesz, kurs też *trzeba*

    > żadna szykana poza stratą czasu.

    Czyli dokładnie tak jak w przypadku zdawania egzaminu, tylko, że taniej i
    krócej (teoretyczny 30 minut, praktyczny 45 minut)

    > Mało kto się tym przejmie, mało było pytań "gdzie można sobie
    > zmniejszyć punkty"?

    Nie komplikuj -- mało to ogłoszeń było/jest -- "wezmę punkty"

    > Tak, bo egzaminu można nie zdać i będzie problem - trzeba będzie jeździć
    > bez prawka.

    Waldek, bez uprawnień nie da się jeździć dzisiaj?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2010-02-09 21:40:32
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 9 Feb 2010 21:21:58 +0100, 'Tom N' napisał(a):

    > Manipulujesz, kurs też *trzeba*

    Nie, na egzamin trzeba coś umieć

    > Waldek, bez uprawnień nie da się jeździć dzisiaj?

    serio?

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel