  • 21. Data: 2017-08-09 14:21:30
    Temat: Re: Jeśli nie nowy Avensis, to co?
    Od: "BUNIEK" <m...@i...pl>

    >Jakoś marka Skoda kojarzy mi się wciąż z RWPG. Do tego mają silniki VW
    >małej pojemności, wysilone, usterkowe

    Mimo wszystko jak nie miałeś "w ręku" Superba to proponuje jazdę próbną.
    w zasadzie w przypadku nowego to mamy to same ryzyko co w VW Pasacie.
    bliźniacza technologia, ale superb tańszy i większy.
    Oglądałem przy okazji, "zapoznawania sie z skodą kodiaq" i byłem pozytywnie
    zaskoczony tym jak to wygląda.
    Duża wada skody jest spora utrata wartości bo "skoda" i mniejszy bonus do
    zajebistosci niz w VW ale np w podobnej cenie będzie w skodzie np. 4x4 lub
    kilka innych fajnych bajerów.

    BUNIEK

  • 22. Data: 2017-08-09 15:07:37
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 13:20, Poldek pisze:

    > Dziś byłem u Kia, Hyundayi, Mitsubishi i Citroen.
    >
    > 1. Kia - kręciłem się po salonie 20 minut, wsiadałem, wysiadałem,
    > trzaskałem drzwiami i pies z kulawą nogą nie zapytał się, czy
    > przypadkiem nie chciałbym kupić samochodu. Wiązał krawat, pedałował po
    > smartfonie, ale się nie ruszył. Ponieważ samochody nie podobały mi się
    > zupełnie z wyglądu zarówno z zewnątrz, jak w środku, to nie napraszałem
    > się nawet o jazdę testową.

    Tak samo miałem w Mazda i Dacia, już więcej do nich nie poszedłem.
    Ale co do samej KIA trafiłem na super obsługę w 2 salonach, w jednym
    dali nawet auto bez obsługi żebym sobie z żoną pojeździł po mieście (ta
    max do godziny, umownie).

    > 3. Hyundai - i40 kombi sporo tańszy od Avensisa, Passata i Mazdy 6, ale
    > to "widać, słychać i czuć". Kompletnie nie odpowiada mi stylistyka,
    > szczególnie wnętrze daje wrażenie obcości.

    Te samo uczucie, i40 ładny z zew ale w środku wszystko jakieś takie po
    taniości.

    > Czyli wracam do rozważań między Passatem, Avenisem i Mazdą 6 kombi.
    >
    > Ponawiam pytanie - dlaczego nie Passat?

    Bo to Passerati i się żel kojarzy :)

    ps. nie wiem jaki budżet bo nie sprawdzałem ale może Mondeo? duże,
    wygodne, dobrze wyposażone.

    --
    Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć
    nie jestem pewien co do tej pierwszej - Albert Einstein

  • 23. Data: 2017-08-09 17:10:44
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .08.2017 o 13:20 Poldek <p...@i...eu> pisze:

> [...]
    > trzaskałem drzwiami i pies z kulawą nogą nie zapytał się, czy
    > przypadkiem nie chciałbym kupić samochodu. Wiązał krawat, pedałował po

    Ja mam znowu odwrotnie - nie cierpię jak mnie taki handlowiec pierwszy
    nagabuje.
    Jak jest natrętny i cały czas nawija - po prostu wychodzę. Lubię sobie sam
    wszystko pomacać - gdy chcę się czegoś zapytać/czegoś nie wiem - to go
    wołam i pytam.
    Może trafiłeś na bardziej doświadczonego handlowca :-)

    > Ponieważ samochody nie podobały mi się zupełnie z wyglądu zarówno z
    > zewnątrz, jak w środku, to nie napraszałem się nawet o jazdę testową.

    Mi się właśnie ta optima w środku podobała, jasna dwukolorowa skóra i duża
    nawigacja robiły dobre wrażenie. Z zewnątrz wszystkie auta w tym segmencie
    wyglądają tak samo słabo.

    > 2. Citroen - spytałem o C5 kombi. Odpowiedź krótka i konkretna: nie ma i
    > nie będzie. Sprzedawca nie zaproponował żadnego innego samochodu, więc
    > wyszedłem.

    Citroen strzelił sobie w stopę tym, że nie odświeżył C5. Sam na wiosnę
    rozważałem zakup Tourera (były wtedy w salonach auta, nie przyjmowali już
    zamówień na nowe).

    > Ponawiam pytanie - dlaczego nie Passat?

    Bo to Passat, awaryjne silniki, awaryjne skrzynie, problemy z paskiem
    rozrządu z gumy. Ponadto słabe wyposażenie (konkurencja za te same
    pieniądze daje więcej).
    Jak by miał siedem lat gwarancji bez limitu kilometrów i cenę o 20% niższą
    - można by to rozważać.
    Ostatnio jak czytam doszły jeszcze problemy z korozją - no i oczywiście
    robienie klientów ciula (ale pozostali pewnie na razie nie dali się
    złapać).

    Tyle ode mnie.

    TG

  • 24. Data: 2017-08-09 18:02:31
    Od: p...@g...com

    Na ile kupujesz te auto ? Mondeo straci sporo na wartości Mazda i VW mniej. Poważnie
    przyjrzyj się Superb ale w wysokiej wersji wyposażenia żeby nie raziło w porównaniu
    do B8 choć dla tych co jeździli Audi wersja Comfortline to kartofel :-) aha poczytaj
    forum Passata zanim podejmiesz decyzję

  • 25. Data: 2017-08-09 22:22:48
    Od: Marcin <n...@n...com>

    Witam

    W dniu 2017-08-09 o 13:31, p...@g...com pisze:

    > S-max ?
    S-max znacznie droższy niż avensis. Chyba, że w Fordzie dają bardzo
    duże rabaty...

    Pozdrawiam,
    Marcin

  • 26. Data: 2017-08-10 08:18:51
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2017-08-09 o 15:07, Chris pisze:

    > Bo to Passerati i się żel kojarzy :)

    Nowa Insignia

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 27. Data: 2017-08-10 08:49:51
    Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>

> [...]

    > 2. Citroen - spytałem o C5 kombi. Odpowiedź krótka i konkretna: nie ma i
    > nie będzie. Sprzedawca nie zaproponował żadnego innego samochodu, więc

    C5 już nie ma w produkcji i tak naprawdę nic odpowiedniego nie ma u nich
    i nie będzie, choć niby nowa C5 powstanie ale już jako SUV (C5 AirCross
    czy jakoś tak, taki większy C4 AirCross).

    A byłeś u Peugeota??

    508SW myślę, że spełnia Twoje wymagania, choć brać jedynie 2,0HDI.
    Silnik THP raczej sobie odpuścić...

  • 28. Data: 2017-08-10 09:20:49
    Od: Poldek <p...@i...eu>

    W dniu 2017-08-09 o 18:02, p...@g...com pisze:

> [...]
    porównaniu do B8 choć dla tych co jeździli Audi wersja Comfortline to kartofel :-)
    aha poczytaj forum Passata zanim podejmiesz decyzję

    Kupuję na 10 lat, a może i więcej. Mój obecny Avenis ma 14 i jeszcze bym
    pojeździł z rok, gdyby nie chwilowy przypływ pieniędzy i chęć zaszalenia
    z nowym wozem.
    Przy tak długiej eksploatacji cena przyszłej sprzedaży ma mniejsze
    znaczenie, bo czy sprzedam za 10 lat samochód za 20 tysięcy, czy za 25
    tysięcy, to niewielka różnica. Bardziej liczy się to, co się będzie
    działo przez te 10 lat - czy będzie się miło jeździło, czy raczej wrzód
    na dupie będzie z tego zakupu (niekomfortowa jazda, rdza, awarie,
    użeranie z się gwarancją, ew. kradzież).

  • 29. Data: 2017-08-10 09:23:16
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 08:18, Mirek Ptak pisze:

    > Nowa Insignia

    Nie wiem jak nowa ale stara nadawała się tylko dla 2 osób, z tyłu spadek
    dachu był taki że nie dało się siedzieć, a wysiadanie z auta to była
    tragedia. Dla kierowcy i pasażera auto super.

  • 30. Data: 2017-08-10 09:27:57
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2017-08-10 o 09:20, Poldek pisze:

    > Kupuję na 10 lat, a może i więcej. Mój obecny Avenis ma 14 i jeszcze bym
    > pojeździł z rok, gdyby nie chwilowy przypływ pieniędzy i chęć zaszalenia
    > z nowym wozem.

    Czyli Mondeo może być bo faktycznie traci na wartości ale daje komfort,
    bardzo bogate wyposażenie i w sumie jest niezawodne.

> [...]
    > na dupie będzie z tego zakupu (niekomfortowa jazda, rdza, awarie,
    > użeranie z się gwarancją, ew. kradzież).

    Ford Mondeo:
    http://m.ford.pl/Gwarancja12

    Oddaj swój samochód w nasze fachowe ręce i skorzystaj z wyjątkowej opcji
    przedłużenia gwarancji nawet do 10 lat!

    Gwarancja 12 obejmuje:

    silnik
    układ przeniesienia napędu
    skrzynię biegów
    wybrane elementy sterowania i osprzętu silnika

    Z oferty może skorzystać właściciel zarejestrowanego w Polsce samochodu
    marki Ford, któremu kończy się gwarancja podstawowa lub posiadacz Forda,
    którego wiek przekracza 2 lata i nie przekracza 10 lat, o przebiegu
    nieprzekraczającym 200 000 km.

    O ile nie jeździsz bardzo długich tras na co dzień.