  • 71. Data: 2018-04-27 12:51:45
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2018-04-26 o 23:14, HF5BS pisze:

    > Najwyżej na to, by nie pełniły roli dominującej. Idąc tą drogą, już
    > dawno powinniśmy czymś zastąpić koło, które od zegarów wskazówkowych
    > jest ZNAAACZNIE starsze.

    Każde rozwiązanie ma inny czas bycia przydatnym. O zastąpieniu nie
    decyduje czas tylko pojawienie się alternatywy. Jak odkryjemy
    antygrawitację to może koła znikną.
    P.G.

  • 72. Data: 2018-04-27 12:52:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "HF5BS" napisał w wiadomości grup

    >YYyy... dobrze "paczem", że nie umieją ZWYKŁEJ suwmiarki?
    >O tempora, o mores...

    Ale o co chodzi ? Nie po to sobie wymyslelismy elektroniczne, zeby
    musiec sie zwyklymi poslugiwac :-)

    >Naprawdę, społeczeństwo debilnieje.
    >Przykładem - zjeżdżam windą na dół, z ostatniego piętra, staje po
    >drodze i po otwarciu drzwi pytanie "jedzie pan na dół?", mimo, że
    >ewidentnie się z windy nie ruszam.
    >"Bo nie ma osobnych guziczków dla obu kierunków"...

    A drzwi byly z szyba ?
    Bo ty wiesz ze jedziesz z gory - a skad ma czekajacy wiedziec ?

    J.

  • 73. Data: 2018-04-27 17:12:44
    Od: SW3 <s...@p...fm.invalid>

    W dniu 26.04.2018 o 22:45 Kaczin <j...@p...interia.pl> pisze:

    > I ja w to wierzę. Jak się spojrzy na kokpit samolotu, to wszystkie ważne
    > wskaźniki są analogowe albo cyfrowe/graficzne udające analogowe.

    Nie trzeba tak daleko szukać. Choćby prędkościomierz w samochodach jakoś
    nie jest przerabiany na cyferkowy.
    Albo np.
    https://www.mazovia.pl/gfx/mazovia/_thumbs/pl/defaul
    taktualnosci/547/5076/1/r3d1nFqGiWmso2uDZA,s1010040.
    jpg
    - są cyfry ale jest i wskazówka.

    --
    SW3
    ----

  • 74. Data: 2018-04-27 17:50:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "SW3" napisał w wiadomości grup

    >Nie trzeba tak daleko szukać. Choćby prędkościomierz w samochodach
    >jakoś nie jest przerabiany na cyferkowy.

    Alez jest.
    http://magazynauto.interia.pl/zdjecia/samochody-uzyw
    ane/renault-twingo-i-1993-2007-zdjecie,iId,922358,iS
    ort,5,iTime,1,iAId,65499

    http://admoto.pl/pub/art.asp?g=GS&n=1284&f=jd%5F716%
    2Exml

    to przed kierowca - to obrotomierz.

    http://www.auto-swiat.pl/uzywane/trzech-malych-samur
    ajow/kgnr2

    >Albo np.
    >https://www.mazovia.pl/gfx/mazovia/_thumbs/pl/defau
    ltaktualnosci/547/5076/1/r3d1nFqGiWmso2uDZA,s1010040
    .jpg
    > - są cyfry ale jest i wskazówka.

    Widac uwazaja, ze klient tak przyzwyczajony i spodziewa sie zegarka.

    J.

  • 75. Data: 2018-04-27 18:16:10
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/26/2018 11:55 PM, HF5BS wrote:
    > Oh co? Nie znam tego słowa w naszym języku...

    Podobno "jebłem" też nie ma.

    > Wygodniejsze? To dobrze. Tylko ja widzę, że nie jarzysz tej subtelności
    > - niewygodne, to likwidujemy, zamiast po prostu korzystać z nowego.

    Ale niby kto zlikwidował suwaki? Same wygineły. Lepsze jest wrogiem
    kiepskiego.

    > To niech się nauczą.

    A możesz wskazać cel? Jestem pokoleniem bezsuwakowym. Ale sam się
    dokształcilem, kupiłem suwak, pobawilem się i tyle. Nie widze ani
    jednego sensownego zastosowania na chwile obecną, chyba że po zimie
    nuklearnej. miałem nadzieje że choć troche to uczy matematyki, ale nie.
    To tylko powtarzanie mechanicznychn czynności przy liczeniu i znajomośc
    kilku sztuczek bez specjalnego czajenia bazy.

    > Nie naciskam, aby umiał wyciągać tenżże z 319.46,
    > ale jak nie umie z 2, czy 4 z dokładnością choćby jednej cyfry po
    > przecinku, to już mi coś się na żółto świeci...

    Wystarczy wcisnąc ze 3 klawisze i wynik jest. Dlaczego jest gorszy niż z
    suwaka? Dlaczego czas z analogowego jest lepszy niż z cyfrowego?

    > Ja obruszam się tylko na likwidowanie wiedzy z powodu jej niewygodności.

    Nikt wiedzy nie likwiduje. Znika, tak samo jak umiejśtność strzelania z
    łuku czy tynkowania krowim łajnem. Będzie potrzeba w nastepnej iteracji
    to się odkryje na nowo.

    > OK, skoro łatwiej czzytać cyfry (jak dla kogo), to niech korzysta z
    > nowego, ale stare, póki jeszcze żżyje, zostawić w spokoju.

    Nikt nie wyrzuca zegarkow analogowych, okazaly się byc mniej uzyteczne
    niż cyfrowe więc sa wypierane. Nic nowego, postęp sie to nazywa. W
    pewnym wieku kazdy postęp wydaje sie być wstecznictwem, mnie tez to czeka.

    > To tak, jakby moja ewentualna żona bez miksera nie umiała upiec ciasta,
    > bo są miksery i nie umie już makutry użyć. itd...

    A masz żarna do mąki? Bo chyba nie chcesz powiedziec ze tak, jak byle
    gimbusy, kupujecie gotową w sklepie?

  • 76. Data: 2018-04-27 18:24:29
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/27/2018 12:37 PM, Piotr Gałka wrote:
    > Chyba przesadzasz. Przecież górna skala jest kwadratem dolnej.

    Serio ;)? U mnie na dolnej jest 3 a na górnej 8. jak na dolnej 5 to na
    górnej ponad 30. Może suwak popsuty :D Albo jednak to jest 2^x ;)

    > Wyciągnięcie pierwiastka jest łatwiejsze niż mnożenie/dzielenie, bo nie
    > wymaga w ogóle wysuwania tej środkowej linijki.
    > Jeszcze wyżej chyba jest sześcian, ale tego nie jestem pewien. Od spodu
    > chyba sinusy, tangensy. Jeszcze nie jestem >60.

    Ależ ja tez nie jestem, w życiu nie miałem suwaka w ręce z powodów
    innych niż zwykła ciekawość. Zmierzam do tego że rozkmienie suwaka po 30
    latach przerwy jest kłopotliwe bez literatury. Przypuszczam że nie
    znajdę nikogo kto z pamięci poda wzór na dodawanie (ten z jedynka) z
    uzyciem mnożenia. Najzwyczajniej nikomu to nie potrzebne *już*. Postep
    wyparł kiepskie rozwiązania a suwak jest absurdalnie kiepski w
    porównaniu z techniką cyfrową.

  • 77. Data: 2018-04-27 18:28:01
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/27/2018 11:49 AM, Adam wrote:
    > Tam suwak - już kilku mechaników i inżynierów spotkałem, którzy
    > "zapomnieli", jak się odczytuje zwykłą suwmiarkę. Bez elektronicznej to
    > se neda :(

    Nie dziwie sie, suwmiarka "za dwie dychy" miewa tak krzywy noniusz że
    mozna odczytać dwie różne wartości na raz.

    Bardziej mnie martwi inzynier ktory niedawno cośtam w okolicy mierzył
    sruba mikrometryczną i kręcąc nakrętką (a nie sprzeglem) upewniał się że
    jest solidnie dokręcone. Itd itp.

    Ciezko mi znaleźc sensowne zastosowanie suwmiarki z noniuszem w sytuacji
    typu jestes pod maszyną i mierzysz jakąs śrubkę. Nie ma funkcji hold, a
    ten żalosny hamulec na kciuk jest nic nie wart kiedy mówimy o setnych.
    Innymi slowy znowu lepsze wyparło gorsze. Trudno.

  • 78. Data: 2018-04-27 19:24:35
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Sebastian Biały" napisał w wiadomości grup

    >Serio ;)? U mnie na dolnej jest 3 a na górnej 8. jak na dolnej 5 to
    >na górnej ponad 30. Może suwak popsuty :D Albo jednak to jest 2^x ;)

    Moze to suwak informatyczny ? :-)

    sqrt(8) = 2.82, sqrt(30)=5.48 ... dobrze sie przyjrzales ?

    Ale te mnie przerosly
    http://www.sliderulemuseum.com/SRM_Intro.htm

> [...]
    >uzyciem mnożenia. Najzwyczajniej nikomu to nie potrzebne *już*.
    >Postep wyparł kiepskie rozwiązania a suwak jest absurdalnie kiepski w

    Zalezy .. pi*d^2 oblicza bardzo szybko :-)

    J.

  • 79. Data: 2018-04-27 19:51:31
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 4/27/2018 7:24 PM, J.F. wrote:
    > Moze to suwak informatyczny ? :-)

    E tam ... PI bita się średnio przydaje, predzej by zrobili tabelkę od tyłu.

    > sqrt(8) = 2.82, sqrt(30)=5.48 ... dobrze sie przyjrzales ?

    Oczywicie. Kiedy na dole jest 6 to na górze ponad 60. Jak na dole jest 7
    to na górze prawie 130. Itd. Tred dość jasny ... Moje cudo to maluteńki
    System Rietz. Miałem tez "zegarkowy" radziecki, ale szlag go trafił i
    nie pamiętam już jak tam było z podziałkami.

    > Zalezy .. pi*d^2 oblicza bardzo szybko :-)

    Jak sie ma suwak do liczenia kółek i dzielacy jeszcze przez 4 :D. Mój
    chyba nie potrafi. Ale też kieski jestem z tego, to taka umiejętnośc jak
    obliczenia sekstansu. Niby tego uczą na nawigacji, ale jeszcze nie
    widziałem na stanie w żadnej łajbie a jak oglądałem oficerów na Darze
    Młodziezy to wszyscy mieli komóry a nie jakieś rupiecie.

    Szkoda że LORAN wyłączyli... Ale jest szansa na to że włacza znowu :D

  • 80. Data: 2018-04-27 20:32:03
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Piotr Gałka" <p...@c...pl> napisał w
    wiadomości news:pbuuta$rfh$1$PiotrGalka@news.chmurka.net...

    > Zaokrąglenie g do dziesiątek też wyjdzie 10, ale już do setek wyjdzie 0.
    > Ciekawe kiedy edukacja do tego dojdzie. Jak zaokrąglać to po całości :)

    Ty weź nie strasz, bo jeszcze jakiś buc z edukacji to podchwyci i jeszcze
    bardziej położy nacisk na zapamiętanie, zamiast na zrozumienie... :)
    A tam, ch*j, idę na całość i walę do miliarda, właśnie się dowiedziałem, że
    przed chwilą słońce mnie spaliło, bo zaokrągliłem odległość 150.000.000 km i
    wyszło mi zero :)
    Dobra, bo naprawdę jakiś kutas to podejmie...

    --
    Pies może złamać serce tylko raz,
    kiedy jego własne przestaje bić...