eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-30 11:39:30
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 30 Apr 2018 11:28:41 +0200, HF5BS wrote:
    > Tak z ciekawości - czy koniecznie sesję danego rodzaju trzeba robić na
    > porcie o takim dokładnie numerze?
    > Kiedyś miałem tak, jeszcze za SDI :), że jak mi w firmie nie chodził
    > port 119, to sobie w domciu postawiłem dwa proxy, na dwa newsserwery,
    > puściłem je po portach 25 pierwszy i 110 drugi - i chodziły bez
    > problemów... Więc w czym ból?

    Ale w korpo takie problemy nie są wcale techniczne, po prostu nie ma
    pozwolenia na dostęp bezpośredni do urządzenia xyz bo są procedury które
    nakazują jak ma wyglądać dostęp i koniec. Czy to port 22, 2222 czy 1234
    nie ma żadnego znaczenia.

    Problem jest ludzki ("tak było, więc tak ma być, i nie będzie nam jeden z
    miliona naszych podwykonawców uczył życia") oraz administracyjny ("head
    od security tak kiedyś wymyślił więc na pewno tak ma być" albo "no dobra,
    ale my chyba przez to możemy stracić certyfikację ISO-DUPA-555 więc
    najpierw trzeba by roczny audyt wykonać a nie ma komu się tym zająć").

    Inny świat.

    Mateusz