eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    From: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc
    przyszłość świata...
    Date: Fri, 27 Apr 2018 21:46:59 +0200

    On 4/27/2018 9:04 PM, Piotr Gałka wrote:
    > Czyli wychodzi, że nie wiem.

    Albo mam nietypowy suwak:

    https://drive.google.com/open?id=1_9dpQWmTNvotrIt8-Q
    8S74fNq_jlQwbt

    > Tylko, że już niedługo nie będę mógł tak napisać :(

    No i co z tego. Ja przekroczyłem 40tkę, więc dla mnie suwaki powinny być
    kojarzone z drewnem na podpałkę a zamiast tego czytam jakieś ksiązki z
    lat 60tych. Więc duchowo jestem w tej okolicy a większośc mojej
    literatury technicznej na półce wydrukowano zanim się urodziłem ;)

    > Nawet nie wiem co masz na myśli, ale będąc aktualnie głęboko w PITologii
    > nie będę się odrywał i próbował wymyśleć.

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Suwak_logarytmiczny#Do
    dawanie_i_odejmowanie

    > Ale jak nie było kalkulatorów to do obliczeń inżynierskich był szybszy
    > niż kartka i ołówek.

    Tak, ale to było *zanim* zrobiono kalkulatory, albo przynajmniej zanim
    się upowszechniły. Podobnie jak tynkowanie krowim łajnem było lepsze niż
    szałas z liści palmy. Tylko że oba sa obecnie do dupy.

    > Skojarzyło mi się "Pan raczy żartować panie Feynman" i jego obliczenia w
    > pamięci.

    Jest wiele sztuczek szybkiego liczenia które można stosować. Nigdy się
    ich nie nauczyłem kiedy okazało się że matematyka to szersze pojęcie niż
    rozumiane przez księgowych. Sensu nie było.