eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronika"Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata... › Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
  • Data: 2018-04-27 21:55:49
    Temat: Re: "Jebłem"... (uwaga, słownictwo) Prawie OT, ale techniki tyczy, więc przyszłość świata...
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 4/27/2018 9:45 PM, Adam wrote:
    > Setka w śrubie nie ma żadnego zastosowania, dziesiątka prędzej. Poza tym
    > chyba nie widziałem suwmiarki z 1/100 - to już rozdzielczość śrub
    > mikrometrycznych.

    Albo suwmiarek elektronicznych za 30zł z Lidla. Chcesz coś zmierzyć pod
    maszyną i mają wybór pieprzenia się z uwalonym smarem noniuszem w
    kiepskim oświetleniu albo odczytując wynik (widziałem taką z bluetooth)
    z podświetlonego wyświetlacza 10x dokładniej, to wybór wydaje sie prosty.

    > Tenże praktykant usilnie próbował nakręcić nakrętkę na śrubę. Ja z
    > blisko dwóch metrów patrzę i mu mówię, że się nie da, bo jedno calowe a
    > drugie metryczne. Ten mówi, że niemożliwe, bo są przecież takie same :(
    > Na szczęście praktykant tak się "sprawdzał", że kolega zrezygnował z
    > niego po kilku dniach.

    To raczej brak doświadczenia które można najzwyczajniej nabyć. Kiedy
    budowalem dom mialem hydraulika który z kilku metrów wiedział jaka
    średnice ma rura. Zgrzewał tez rury z prędkością światła i rowno. I co z
    tego kiedy okazał sie kretynem bo instalacja spieprzona w każdym
    możliwym aspekcie *fizyki*. Pompy odwrotnie, zle przekroje, bezsensowne
    zawory, źle umieszczone zabezpieczenia itd itp. Doceniam doswiadczenie,
    ale to nie wszystko, trzeba jeszcze coś wiedziec o superpozycji,
    ciśnieniach, spadkach czy innych "hujowiznach" jak to poetycko określił
    kiedy naiwnie napomknąłem.