-
51. Data: 2012-12-18 23:03:31
Temat: Re: Jebany system
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello PK,
Tuesday, December 18, 2012, 10:51:27 PM, you wrote:
>> Poczytaj definicję włączania się do ruchu. Dowiesz się, jak traci się
>> pierwszeństwo.
> Ale przy włączaniu się do ruchu nie traci się pierwszeństwa. Po prostu
> się go nie ma.
> Słowo "ustąpić" jest tam użyte nie w tym sensie, że komuś "oddajesz"
> pierwszeństwo. Po prostu masz przepuścić i już.
Jeśli jedziesz po drodze z pierwszeństwem i zatrzymasz się a
zatrzymanie nie będzie wynikało z przepisów lub warunków ruchu, to w
tym momencie tracisz pierwszeństwo i musisz ustapić.
> Pytający w wątku traktuje pierwszeństwo jak coś, co można sobie
> przekazywać. Że niby samochód stanął, czyli puścił. Może i puścił, ale
> pierwszeństwo miał tak czy siak - nawet jeśli pojechał jako drugi.
Nie miał pierwszeństwa, jeśli zatrzymanie nie wynikało z przepisów lub
warunków ruchu. Po zatrzymaniu się musi ustąpić pierwszeństwa, bo
włacza się do ruchu.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
52. Data: 2012-12-18 23:04:31
Temat: Re: Jebany system
Od: PK <P...@n...com>
On 2012-12-18, RedLite <y...@b...von.pl> wrote:
> Rozwiń
Rozwijałem już kilkukrotnie w tym wątku :/.
Jeśli dochodzisz do drzwi i po lewej stronie masz kobietę, to - zgodnie
ze zwyczajem panującym w Polsce - przepuszczasz ją. Ale nie przekazujesz
jej pierwszeństwa.
Jest tylko kilka sytuacji drogowych, w których pierwszeństwo jest
nieokreślone. We wszystkich pozostałych (niczym na tych obrazkach
z testu) jest jednoznacznie określone kto jedzie pierwszy, kto drugi,
a kto n'ty.
Na egzaminie należy się stosować do tych reguł. Wtedy się na pewno
zda (a raczej: na pewno nie się uwali przez niezastosowanie do zasad
określających pierwszeństwo).
Oczywiście istnieją sytuacje, gdy odstępstwo od tych reguł jest
wskazane. Typowym przykładem jest np. wpuszczanie samochodów
w korku, które jest mile widzianym celowym zaniechaniem.
Na polskim egzaminie na PJ się za to nie uwala (choć dobrze jest
głośno to powiedzieć, żeby egzaminator miał pewność, że panujemy
nad sytuacją).
pozdrawiam,
PK
-
53. Data: 2012-12-18 23:06:20
Temat: Re: Jebany system
Od: RedLite <y...@b...von.pl>
W dniu 2012-12-18 22:46, (Tom N) pisze:
>> Musiałby zmienić pas. Sytuacja patowa.
> Wyjaśnij proszę przymus zmiany pasa, najlepiej narysuj -- autor pokazał
> miejsce na g-maps, więc masz uproszczone zadanie ;P
Tamten skręca z prawego na prawy, nasz hero wyjeżdża na lewym, wiec żeby
go stuknąć musi zmienić pas. :D
--
RedLite
-
54. Data: 2012-12-18 23:18:36
Temat: Re: Jebany system
Od: <9...@...231836.invalid> (Tom N)
trolling tone w
<news:kaqp0o$271$1@news.task.gda.pl>:
> W dniu 2012-12-18 22:46, PK pisze:
>>> Ja też zdałem 25 lat temu za pierwszym razem i wszyscy wtedy zdawali.
>> No i teraz mamy najwięcej wypadków w Europie. Naprawdę nie ma się czym
>> chwalić.
> Ci, co zdawali 25 lat temu powodują najmniej wypadków.
Hmm, 25 i więcej, przy założeniu, że zdawali w wieku 18-20 lat mają obecnie
co najmniej 43-45
> W statystykach przodują kierowcy 20-letni.
Nie ma dostępnych statystyk o dwudziestoletnich kierujących, a tym bardziej
o kierowcach, jest za to dostępna taka:
<http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Se
gregator1.pdf>:
2010 2011
18-24 7168 7261
40-59 7542 7891
> Twój wniosek jest z dupy wzięty.
A twój wyjęty skąd został?
--
'Tom N'
-
55. Data: 2012-12-18 23:21:31
Temat: Re: Jebany system
Od: PK <P...@n...com>
On 2012-12-18, RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> wrote:
> Jeśli jedziesz po drodze z pierwszeństwem i zatrzymasz się a
> zatrzymanie nie będzie wynikało z przepisów lub warunków ruchu, to w
> tym momencie tracisz pierwszeństwo i musisz ustapić.
Tak. I co z tego? Czy mówimy o takiej sytuacji?
> Nie miał pierwszeństwa, jeśli zatrzymanie nie wynikało z przepisów lub
> warunków ruchu. Po zatrzymaniu się musi ustąpić pierwszeństwa, bo
> włacza się do ruchu.
Ależ wynikało z warunków ruchu. Wyjeżdżał ze bocznej uliczki ze słabą
widocznością i zatrzymał się, żeby sprawdzić czy coś jedzie. Tak właśnie
należy zrobić (a nie pier...ć się, bo "mam pierwszeństwo").
W tekście "nie wynika z przepisów lub warunków ruchu" chodzi (czego uczy
się na dobrych kursach...) o sytuacje taki jak np. awaria lub zgaśnięcie
samochodu. Żeby nie było tak, że komuś się skończy paliwo na
środku skrzyżowania i cała okolica będzie czekać, aż wróci ze stacji
z kanistrem.
Zatrzymanie się po to, żeby "zapuścić żurawia" jak najbardziej wynika
z przepisów i warunków ruchu. To się nazywa: zachowanie szczególnej
ostrożności. Bardzo wskazane i przedłużające oczekiwaną długość życia.
pozdrawiam,
PK
-
56. Data: 2012-12-18 23:22:05
Temat: Re: Jebany system
Od: <3...@4...232205.invalid> (Tom N)
RoMan Mandziejewicz w
<news:5992775215$20121218230332@squadack.com>:
> Nie miał pierwszeństwa, jeśli zatrzymanie nie wynikało z przepisów lub
> warunków ruchu.
Ależ zatrzymał sie bo zauważył niepewnie jadący pojazd z L na dachu...
--
'Tom N'
-
57. Data: 2012-12-18 23:26:06
Temat: Re: Jebany system
Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>
Hello Tom,
Tuesday, December 18, 2012, 11:18:36 PM, you wrote:
[...]
>> W statystykach przodują kierowcy 20-letni.
> Nie ma dostępnych statystyk o dwudziestoletnich kierujących, a tym bardziej
> o kierowcach, jest za to dostępna taka:
> <http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Se
gregator1.pdf>:
> 2010 2011
> 18-24 7168 7261
Przedział 6 lat
> 40-59 7542 7891
Przedział 20 lat
>> Twój wniosek jest z dupy wzięty.
> A twój wyjęty skąd został?
Khem... Jak nie podasz ilości kierowców w przedziałach, to cała ta
statystyka z dupy wzięta.
--
Best regards,
RoMan
PMS++ PJ+ S+ p+ M- W+ P++:+ X++ L++ B++ M+ Z+++ T- W+ CB++
Nowa strona: http://www.elektronika.squadack.com (w budowie!)
-
58. Data: 2012-12-18 23:26:47
Temat: Re: Jebany system
Od: PK <P...@n...com>
["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
> Tamten skręca z prawego na prawy, nasz hero wyjeżdża na lewym, wiec żeby
> go stuknąć musi zmienić pas. :D
Tyle że obaj kierowcy skręcali z pojedynczych pasów i na skrzyżowaniu
nie ma żadnych znaków poziomych wyznaczających tor jazdy. Czyli obaj
mogli po skręcie zająć dowolny pas ruchu.
pozdrawiam,
PK
-
59. Data: 2012-12-18 23:28:58
Temat: Re: Jebany system
Od: <2...@4...232858.invalid> (Tom N)
RedLite w
<news:50d0e8de$0$1214$65785112@news.neostrada.pl>:
> W dniu 2012-12-18 22:46, (Tom N) pisze:
>>> Musiałby zmienić pas. Sytuacja patowa.
>> Wyjaśnij proszę przymus zmiany pasa, najlepiej narysuj -- autor pokazał
>> miejsce na g-maps, więc masz uproszczone zadanie ;P
> Tamten skręca z prawego na prawy
i ma taki przymus?
> nasz hero wyjeżdża na lewym
tu się wymskło drebinowi trochu, poczytaj...
Więc raczej to juniorek "zmienił" pas, został oblany.
> wiec żeby go stuknąć musi zmienić pas. :D
Ależ nikt nikogo nie stuknął ;P
CROSS: pl.pregierz,pl.misc.samochody
--
'Tom N'
-
60. Data: 2012-12-18 23:36:40
Temat: Re: Jebany system
Od: trolling tone <a...@a...org>
W dniu 2012-12-18 23:26, RoMan Mandziejewicz pisze:
> Hello Tom,
>
> Tuesday, December 18, 2012, 11:18:36 PM, you wrote:
>
> [...]
>
>>> W statystykach przodują kierowcy 20-letni.
>> Nie ma dostępnych statystyk o dwudziestoletnich kierujących, a tym bardziej
>> o kierowcach, jest za to dostępna taka:
>> <http://dlakierowcow.policja.pl/download/15/90806/Se
gregator1.pdf>:
>
>> 2010 2011
>> 18-24 7168 7261
>
> Przedział 6 lat
>
>> 40-59 7542 7891
>
> Przedział 20 lat
>
>>> Twój wniosek jest z dupy wzięty.
>> A twój wyjęty skąd został?
>
> Khem... Jak nie podasz ilości kierowców w przedziałach, to cała ta
> statystyka z dupy wzięta.
Jest, pod tym samym linkiem i to już przeliczone:
Wskaźnik liczby wypadków na 10000 populacji,
grupy wiekowe:
18-24: 18.7
40-59: 7.5
No i już wiesz, kto podaje dane z dupy.