  • 271. Data: 2012-12-23 16:16:16
    Temat: Re: Jebany system
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    PK wrote:

    > PJ robiłem mniej więcej równolegle z zaawansowaną Mechaniką Kwantową
    > na studiach, ale to porównanie pewnie nie dla wszystkich będzie
    > zrozumiałe, więc użyję innego. Jazda prawdziwym samochodem jest
    > łatwiejsza, niż latanie samolotem w Flight Simulator (a jak ktoś ma
    > skrzynię automatyczną, to już w ogóle...).

    Przesadzasz. IMHO latanie samolotem jest prostsze od prowadzenia samochodu.
    Przynajmniej jeśli chodzi o samą stronę praktyczną, bo oczywiście w
    samolocie potrzeba o wiele więcej wiedzy teoretycznej i planowania, no i
    można znacznie dalej się rozwijać.

    Natomiast nie sądzę, aby kompletnego świeżaka za kierownicą puścił po 10h
    samego na miasto.

  • 272. Data: 2012-12-23 18:18:26
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    Użytkownik "HeniekMogiłko" <h...@h...he> napisał w wiadomości

    > Może dlatego trzymam poczciwą mx-6. A automaty, proszę bardzo, ale nie
    > tam gdzie przeszkadzają, tak jak ten gadget wyłączający silnik. Ty masz
    > gdzieś te kilka sekund, a ja mam gdzies te kilka ml paliwa.

    Zieeew, znow robisz z siebie idiote kilkoma sekundami.

    plonk warning

    > Pytanie jak to sobie producent policzył. Wiadomo nie od dziś, że
    > prawdziwe zyski przynosi serwisowanie samochodu, a nie jego sprzedaż.

    > To raczej dotyczy samego silnika niż rozrusznika.

    I tego i tego, musiu... oraz np. akumulatora.

  • 273. Data: 2012-12-23 19:37:13
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl>

    W dniu 2012-12-23 16:16, Delfino Delphis pisze:
> [...]
    > Przynajmniej jeśli chodzi o samą stronę praktyczną, bo oczywiście w
    > samolocie potrzeba o wiele więcej wiedzy teoretycznej i planowania, no i

    Masz licencję, czy tylko tak Ci się wydaje?

  • 274. Data: 2012-12-23 20:18:20
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 19 Dec 2012 10:32:20 +0100, Jakub Witkowski napisał(a):

    > Ach ci Brytole z tym ich humorem ;)

    Sprawdz najpierw czy u nas nie jest tak samo :-)

    J.

  • 275. Data: 2012-12-23 20:49:36
    Od: HeniekMogiłko <h...@h...he>

    Dnia Sun, 23 Dec 2012 18:18:26 +0100, Ghost napisał(a):

    > Użytkownik "HeniekMogiłko" <h...@h...he> napisał w wiadomości

    > Zieeew, znow robisz z siebie idiote kilkoma sekundami.
    >
    > plonk warning

    Straszne.

    Co do idioty to sam zerknij w lustro. Dążysz do konfrontacji od samego
    początku i ciągle masz z czymś problem. Podniecaj się dalej swoim
    start/stop w swoim s60 i mitycznym "hint: powietrze i paliwo", ale
    zanudzaj tym kogoś innego, mi już sie znudzilo.

    > I tego i tego, musiu... oraz np. akumulatora.

    Tak, tak, ale oszczędzasz paliwo i dbasz o powietrze dla przyszłych
    pokoleń.

    EOT

    --
    Heniek

  • 276. Data: 2012-12-23 21:08:20
    Od: "Ghost" <g...@e...pl>

    > Straszne.
    > Co do idioty to sam zerknij w lustro.

    Zatem PLONK mililitrowy wielosekundowy miszczu

    > Tak, tak, ale oszczędzasz paliwo i dbasz o powietrze dla przyszłych
    > pokoleń.

    Dbam m.in. o to co wdycham gluptasku

  • 277. Data: 2012-12-23 21:16:00
    Od: PK <P...@n...com>

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2012-12-23, Delfino Delphis <D...@w...op.pl> wrote:
> [...]
    > Przynajmniej jeśli chodzi o samą stronę praktyczną, bo oczywiście w
    > samolocie potrzeba o wiele więcej wiedzy teoretycznej i planowania, no i

    Nie wiem co nazywasz "wiedzą teoretyczną", a co "stroną praktyczną".
    Siadasz na fotelu i masz przed sobą kilkaset dźwigienek, suwaków,
    przycisków i wyświetlaczy. Jeśli wiesz, co one robią i jak je ustawić,
    żeby ruszyć, to jest teoria czy praktyka?

    Obsługa samochodu (w wariancie popularnym, europejskim), to:
    kierownica,
    stacyjka (coraz częściej przycisk START),
    3 pedały,
    dźwignia zmiany biegów,
    ew. ręczny (choć wiele osób żyje bez niego).

    Całą resztą (światłami, wycieraczkami itp) część kierowców się nie
    przejmuje, więc najwyraźniej nie są niezbędne do jazdy :D.

    Czyli masz mało kombinacji. Czyli jakbyś wsadził średnio rozgarnięte
    małpy, to pewnie w dosyć krótkim czasie ogarnęłyby jak ruszyć i skręcać.

    Przepisy itp. to już zupełnie inna kwestia (oderwana od tematu samego
    prowadzenia). Poza tym zapewniam Cię, że piloci mają ich nie mniej niż
    kierowcy, a ich "kodeksy" są pisane pod dobrze wykształconych ludzi,
    a nie wieśniaków, więc trochę trudniej jest wszystko ogarnąć.

    pozdrawiam,
    PK

  • 278. Data: 2012-12-24 09:06:07
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "PK" napisał w wiadomości grup
    ..

    > No to brawo. A sposób innych osób, to spokojne rozpędzanie się do tych
    > 50-60km/h i utrzymywanie prędkości. Dzięki temu w mieście oszczędzają
    > pewnie z 10% na paliwie.

    Bzdura!

    Już wielokrotnie było udowadniane, że powolne rozpędzanie się do 50 km/h nie
    przynosi żadnych oszczędności, a wręcz przeciwnie. Lepiej szybko osiągnąć 50
    km/h i utrzymywać tę prędkość na jak najwyższym biegu.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 279. Data: 2012-12-24 13:15:40
    Od: Delfino Delphis <D...@w...op.pl>

    PK wrote:

    > Czyli masz mało kombinacji. Czyli jakbyś wsadził średnio rozgarnięte
    > małpy, to pewnie w dosyć krótkim czasie ogarnęłyby jak ruszyć i skręcać.

    Chodzi o to, że sytuacja na drodze jest o wiele bardziej skomplikowana. Na
    typowym szkoleniu lotniczym do licencji turystycznej pierwsze loty
    samodzielne po kręgu wykonuje się już po ok. 10h praktyki. I nie ma zlituj,
    lecisz sam, bez instruktora. Albo wylądujesz, albo się zabijesz :)

    Nie sądzę, aby po 10h przeciętny adept kierownicy poradził sobie sam na
    mieście. Dlatego wątpliwa wydaje mi się teza, że jeżdżenie jest prostsze,
    niż latanie.

    Oczywiście do pełnej licencji trzeba wylatać znacznie więcej, ale tam już
    nie uczymy się za bardzo tej strony technicznej pilotowania, bo to trzeba
    już umieć przed pierwszym samodzielnym.

  • 280. Data: 2012-12-24 13:34:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 24 Dec 2012 13:15:40 +0100, Delfino Delphis napisał(a):
> [...]
    > lecisz sam, bez instruktora. Albo wylądujesz, albo się zabijesz :)
    >
    > Nie sądzę, aby po 10h przeciętny adept kierownicy poradził sobie sam na

    Jest to w miare mozliwe. Tylko ze tez na zasadzie - wroci, albo sie
    rozbije.

    Tylko ze w lotnictwie raczej nie slychac aby sie zabijali masowo, a tu
    podejrzewam ze wypadkowosc mogla by byc wysoka ..

    > Oczywiście do pełnej licencji trzeba wylatać znacznie więcej, ale tam już
    > nie uczymy się za bardzo tej strony technicznej pilotowania, bo to trzeba
    > już umieć przed pierwszym samodzielnym.

    ruch maly, pas dlugi, zagrozen niewiele, przez tych 10h cwiczy sie ...
    ladowanie ?

    J.