  • Data: 2012-12-21 21:54:55
    Temat: Re: Jebany system
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    On 2012-12-21, Dariusz Laskowski <d...@p...pl> wrote:
    > Zawsze mnie to zastanawia dlaczego mądrzy, inteligentni, często
    > wykształceni ludzie rozmawiają o prowadzeniu samochodu jakby
    > to była... Nie wiem, neurochirurgia czy coś równie trudnego?

    Nie wiem, ale też mnie to dziwi. Tzn. autentycznie wiele osób
    traktuje egzamin PJ jak jakiś nadludzki wysiłek. Niektórzy chwalą
    się zdaniem za pierwszy razem, jakby to było największe osiągnięcie
    w ich życiu (oczywiście istnieje taka możliwość).

    Powiedzmy to wprost: samochód jest zrobiony tak, żeby jego obsługa
    była łatwa. Wymyślono go jako urządzenie "dla każdego", a nie dla
    wybrańców. Z każdym rokiem dochodzą nowe udoskonalenia i nowe
    elektroniczne systemy sprawiające, że kierowca musi umieć coraz
    mniej i naprawiające coraz więcej jego błędów.

    PJ robiłem mniej więcej równolegle z zaawansowaną Mechaniką Kwantową
    na studiach, ale to porównanie pewnie nie dla wszystkich będzie
    zrozumiałe, więc użyję innego. Jazda prawdziwym samochodem jest
    łatwiejsza, niż latanie samolotem w Flight Simulator (a jak ktoś ma
    skrzynię automatyczną, to już w ogóle...).

    A jazda ostrożna i pewność w ruchu ulicznym to zupełnie inne kwestie
    (wymagające odrobiny doświadczenia - niekoniecznie w samochodzie), ale
    żal mi się robi jak czytam, że jacyś ludzie (podobno) połowę kursu
    spędzają na placu manewrowym.

    pozdrawiam,
    PK