  • Data: 2012-12-21 21:08:38
    Temat: Re: Jebany system
    Od: PK <P...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    ["Followup-To:" header set to pl.misc.samochody.]
    > A to teraz na kursach na "pierwszej lekcji" rusza się "w miasto"? U nas na

    Ja wyjechałem na pierwszej. Było 30 minut zapoznania z samochodem
    (przyznam szczerze: wychowałem się właściwie bez samochodu i jeździłem
    mało jako pasażer - nie umiałem nawet wyregulować fotela). Potem 30
    minut na płycie (odpalanie, zmiana biegów, skręty itp). I ja myślałem,
    że będzie placyk, a instruktor: "to co - przejedziemy się?". I godzina
    "miasta", czyli w tym wypadku: uliczek między osiedlami na warszawskim
    Bemowie (do 30km/h). W sumie mogłem się tego spodziewać, bo nalegał,
    żebyśmy pierwszą jazdę zrobili w sobotę.

    Placyk (łuk i górka) był na 2 zajęciach. Z łukiem nie miałem problemu,
    z górką bardzo dużo (tendencja do ruszania bez gazu).

    Po 8h praktyki jechałem 80km/h na Trasie Toruńskiej. Po 10h ruszałem
    z dwójki i hamowałem silnikiem. Dopiero w połowie kursu zaczęliśmy
    parkowanie równoległe.

    Wtedy nie bardzo rozumiałem ideę kursu, ale z perspektywy czasu
    doceniam fakt, że mój instruktor był dobrym, doświadczonym kierowcą,
    a nie 25-latkiem z marnego OSK (ale kurs był też zauważalnie droższy:)).
    Szybko przerobił większość istotnych manewrów, a potem skupił się
    na tym, z czym miałem problem, czyli parkowaniem i ruszaniem pod
    górę (tendencja do ruszania bez gazu - wciąż obecna :)).

    Nie mniej mogę uwierzyć, że nie jestem reprezentatywny. Tzn. naprawdę
    z samochodami miałem do czynienia bardzo mało, ale po 8 latach jazdy
    po ulicach znałem większość przepisów i nie miałem problemu ani
    z ruchem wokół ani z prędkością. Tzn. z prędkością trochę miałem, bo
    trudno mi było zmieścić się w limicie i o wiele za szybko wchodziłem
    w zakręty (to niestety też przez rower :/).

    > kursie zanim ktoś pojechał na miasto, jeździł z instruktorem po placu i to
    > instruktor ocenia kiedy kursant opuszcza plac. Te moje 2-3 godz. jazdy
    > samodzielnej miały dać mi tyle, że na pytanie instruktora kto nigdy nie
    > jeździł samochodem nie musiał bym się wygłupić. I tak spędziłem na mieście
    > mniej niż połowe kursu, reszte na placu jak i cała reszta bo egzamin
    > sprowadzał się do tego żeby się samemu nie ujebać na placu. Tyle , że jak

    To - nie owijając w bawełnę - miałeś "gównokurs". Imola? :)
    Ja spędziłem na placu może z 6h. Wliczam w to przepytywanie na początku
    każdej jazdy (komora silnika, którą widziałem na kursie chyba pierwszy
    raz w życiu).

    > Ale co zdać jak większość oblewa plac, w dużym mieście są inne place
    > egzaminacyjne? Dwa, gdzie bym nie pytał wszyscy mówią, że jazda to pikuś,

    W dużych miastach IMO plac opuszcza zdecydowana większość (ktoś ma
    statystyki może). Nie znam osobiście ani jednej osoby, która uwaliła
    plac (choć większość potrzebowała drugiego podejścia na pochylni).

    Teorię wykładał mi instruktor raczej popularny i oblegany. Czy przez
    młodych kierowców? Nie. Jak sam stwierdził: większość jego kursantów to
    ludzie, którzy mają PJ od dawna i we własnym samochodzie przeprowadzili
    się do Warszawy. I po 2 tygodniach zamówili jazdy, (cytuję)
    *"bo w Warszawie są tramwaje"*.

    Być może w Rybniku większość oblewa plac. Śmiem twierdzić (ktoś ma
    statystyki?), że w dużych miastach wyjeżdża z placu naprawdę duża część
    egzaminowanych

    > najgorzej zdać plac i dlatego 3/4 godzin kręcą po placu. To jak oni mają się

    Plac jest łatwy. Plac można zawalić będąc tylko:
    a) idiotą,
    b) osobą nie radzącą sobie z przestrzenią,
    c) osobą bardzo zestresowaną,
    d) osobą nie radzącą sobie z obsługą samochodu.

    c => melisa i kolejne podejście
    d => 4h jazdy i kolejne podejście
    a,b => naprawdę można żyć bez PJ

    pozdrawiam,