    From: John Kołalsky <j...@k...invalid>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Jebany system
    Date: Thu, 20 Dec 2012 22:51:13 +0100

    Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl>

    > Ależ nie.
    > Sam się tu kiedyś sparzyłem na pomyleniu w literze przepisu
    > przyczyny ze skutkiem więc pamiętam ;> (chodziło o zakaz wyprzedzania
    > na pasach pojazdu który zatrzymał się w celu przepuszczenia pieszego,
    > a nie pojazdu który się zatrzymał przed pasami).
    > Chyba Cavallino miał satysfakcję :)
    > Jeśli przepis tak stanowi to cel jest ważny, a przypadkiem stanowi.

    > Ma, ma.
    > Bo to ono określa zamiar kierującego.
    >
    > O ile powstrzymanie się od ruchu nie ma na celu wypełnienia warunku
> [...]

    Przecież to zatrzymanie pojazdu z pierwszeństwem nigdy nie będzie
    ustąpieniem pierwszeństwa bo takiego wymogu nie ma ani (jak mniemam)
    przepisu (prawa które definicję ustępowania zawiera), który pozwala
    ustępować. Więc ta definicja jest tylko na potrzeby ustępowania z wymogu
    tegoż (tam gdzie jest w przepisie). Jeśli się zatrzyma to zrezygnuje tylko
    ze swojego prawa pierwszeństwa a nie ustąpi pierwszeństwa. A ten, który
    pierwszeństwa miał ustąpić, nie będzie musiał bo z braku poruszania się (i
    TYLKO z tego powodu) nie ma przesłanki by wymóg tego ustępowania miał
    zastosowanie. To co napisano wcześniej.