-
101. Data: 2025-01-06 21:34:55
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 06.01.2025 o 12:02, io pisze:
> Ja widzę puste to piszę, że puste. Jakby były zajęte to bym tak napisał
> bo co mi tam. Ale Ty oglądasz filmiki to musi wiesz lepiej niż tacy jak ja.
Niech ci będzie ładowarek ci u nas dostatek, jest ich tak dużo i są tak
powszechnie dostępne jak dystrybutory na paliwa płynne.
> W trasie?
No w ruchu, to w trasie. W Polsce jest prawie 30mln zarejestrowanych
samochodów, jak tylko co dziesiąty wyjedzie w trasę, to masz ich 3mln.
>>> że fiksujesz na punkcie 'miliona szybkich ładowarek'?
>>
>> I znowu wyszedł z ciebie manipulancik.
>
> Z Ciebie wyszedł.
>
>> Kto pisał o kilku milionach szybkich ładowarek? Bo na pewno nie ja.
>
> "A według twojej głowy ile potrzeba ładowarek, na dodatek szybkich, żeby
> już teraz bez problemu zamienić kilka milionów spalinówek na elektryki? "
> Kto to napisał?
I gdzie tu jest MILION SZYBKICH ŁADOWAREK manipulancie?
>> bez apek, abonamentów i
>
> Bo Ty tak chcesz?
Nie tylko ja, tak jest wygodniej. Jak jadę gdziekolwiek w trasę to nie
planuję i nie zastanawiam się gdzie akurat przyjdzie mi tankować paliwo.
> No toć 150kW była pusta.
Stacje benzynowe gdzie paliwo jest 10-20 droższe też bywają puste.
> Dla kogo? Ceny reguluje rynek.
Gówno prawda, regulują dotacje.
> Widać są tacy, co tyle zapłacą.
No jakoś nie chcą.
"Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce znacząco zmalała. W
październiku liczba rejestracji aut w pełni elektrycznych (BEV) spadła o
14% rok do roku, mimo że ogólna sprzedaż samochodów wzrosła o 18%."
https://www.oszomega.pl/spadki-sprzedazy-elektrykow-
w-ue-nawet-w-polsce/
> Bo starego złoma nie da się sprzedać by kupić nowego elektryka?
I kupiłeś nowego elektryka? No nie, to możesz sobie pierdolić dalej te
głodne kawałki.
-
102. Data: 2025-01-06 21:52:07
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: nadir <n...@h...org>
W dniu 06.01.2025 o 12:02, io pisze:
> Ja widzę puste to piszę, że puste. Jakby były zajęte to bym tak napisał
> bo co mi tam. Ale Ty oglądasz filmiki to musi wiesz lepiej niż tacy jak ja.
Co prawda to nie w Polsce, ale jak u nas będzie tyle samo elektryków co
w Skandynawie, to w Szczyrku czy Zakopanem takie widoki też będą.
https://www.facebook.com/reel/1257116762072836
-
103. Data: 2025-01-06 23:11:20
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 6.01.2025 o 21:34, nadir pisze:
> W dniu 06.01.2025 o 12:02, io pisze:
>
>> Ja widzę puste to piszę, że puste. Jakby były zajęte to bym tak
>> napisał bo co mi tam. Ale Ty oglądasz filmiki to musi wiesz lepiej niż
>> tacy jak ja.
>
> Niech ci będzie ładowarek ci u nas dostatek, jest ich tak dużo i są tak
> powszechnie dostępne jak dystrybutory na paliwa płynne.
>
>> W trasie?
>
> No w ruchu, to w trasie. W Polsce jest prawie 30mln zarejestrowanych
> samochodów, jak tylko co dziesiąty wyjedzie w trasę, to masz ich 3mln.
'W trasie' znaczy 'na długim dystansie' kontra 'jazda wokół komina'.
Różne potrzeby. Na długim dystansie potrzeba umiarkowanie dużej ilości
szybkich ładowarek. Wokół komina potrzeba mnóstwa wolnych, np zwykłych
gniazdek.
>
>>>> że fiksujesz na punkcie 'miliona szybkich ładowarek'?
>>>
>>> I znowu wyszedł z ciebie manipulancik.
>>
>> Z Ciebie wyszedł.
>>
>>> Kto pisał o kilku milionach szybkich ładowarek? Bo na pewno nie ja.
>>
>> "A według twojej głowy ile potrzeba ładowarek, na dodatek szybkich,
>> żeby już teraz bez problemu zamienić kilka milionów spalinówek na
>> elektryki? "
>> Kto to napisał?
>
> I gdzie tu jest MILION SZYBKICH ŁADOWAREK manipulancie?
To jednak nie chodziło Ci o szybkie ładowarki?
>
>>> bez apek, abonamentów i
>>
>> Bo Ty tak chcesz?
>
> Nie tylko ja, tak jest wygodniej. Jak jadę gdziekolwiek w trasę to nie
> planuję i nie zastanawiam się gdzie akurat przyjdzie mi tankować paliwo.
>
>> No toć 150kW była pusta.
>
> Stacje benzynowe gdzie paliwo jest 10-20 droższe też bywają puste.
Ile według Ciebie drożej kosztuje prąd na tych 150kW ładowarkach?
>
>> Dla kogo? Ceny reguluje rynek.
>
> Gówno prawda, regulują dotacje.
>
>> Widać są tacy, co tyle zapłacą.
>
> No jakoś nie chcą.
> "Sprzedaż samochodów elektrycznych w Polsce znacząco zmalała. W
> październiku liczba rejestracji aut w pełni elektrycznych (BEV) spadła o
> 14% rok do roku, mimo że ogólna sprzedaż samochodów wzrosła o 18%."
> https://www.oszomega.pl/spadki-sprzedazy-elektrykow-
w-ue-nawet-w-polsce/
A chińskie elektryki ciągle zagrożeniem.
>
>> Bo starego złoma nie da się sprzedać by kupić nowego elektryka?
>
> I kupiłeś nowego elektryka? No nie, to możesz sobie pierdolić dalej te
> głodne kawałki.
Ja nie pierdolę głodnych kawałków o nowych tak, jak Ty by musiał je kupować.
-
104. Data: 2025-01-06 23:12:20
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: io <i...@o...pl.invalid>
W dniu 6.01.2025 o 21:52, nadir pisze:
> W dniu 06.01.2025 o 12:02, io pisze:
>
>> Ja widzę puste to piszę, że puste. Jakby były zajęte to bym tak
>> napisał bo co mi tam. Ale Ty oglądasz filmiki to musi wiesz lepiej niż
>> tacy jak ja.
>
> Co prawda to nie w Polsce, ale jak u nas będzie tyle samo elektryków co
> w Skandynawie, to w Szczyrku czy Zakopanem takie widoki też będą.
> https://www.facebook.com/reel/1257116762072836
A na razie puste stoją i dlatego się przejmujesz.
-
105. Data: 2025-01-07 07:07:06
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Mon, 6 Jan 2025 15:04:26 +0100, Myjk wrote:
> Mon, 6 Jan 2025 12:11:00 +0100, io
>
>>> Buehehe, i dlatego ja, mając PHEVa z 6-7x mniejszą baterią niż BEV,
>>> przejeżdżam 15-20 tys. km rocznie (ponad 2x więcej niż przeciętny
>>> Polak) i zdecydowaną większość ogarniam na samym prądzie, że czasem
>>> tydzień, a czasem nawet miesiąc, spaliniaka nie odpalam.
>>
>> Bo masz hybrydę :-)
>
> Weź przeczytaj ze zrozumieniem co napisałem. Jak nie wystarczy to powtórzę:
> mam PHEV, mam w niej 6-7x mniejszą baterię niż w BEV, a mimo tego potrafię
> jeździć tydzień-miesiąc bez uruchamiania śmierdziela spalinowego, co
> potwierdza tylko bzdurne stwierdzenie, że aktualnie BEVy mają baterię za
> małą i potrzebują 4x większych baterii aby zastąpić spaliniaki.
Ale jednak co tydzien-miesiac odpalasz smierdziela.
A nie odpalaj, badz ekologiczny, zjedz na ładowarke i doładuj :-P
Tylko żeby to był słoneczny dzien, bo inaczej to smrodzisz węlem :-P
> No więc
> nie, już teraz mają wystarczająco duże baterie dla zdecydowanej większości,
Jak jeszcze będą gęsto ładowarki, takie szybkie, po 200kW co najmniej,
a dookoła nich PV i wiatraki ...
> a dla części nawet zbyt duże. Dla mnie by były zbyt duże, skoro aktualnie
> wystarczy mi w większości 1/6 tego co mają BEVy. Niewystarczające to one są
> dla wszelakich troli spalinowych.
A co tydzien-miesiąc to sobie pożyczysz BEV z większą baterią ...
J.
-
106. Data: 2025-01-07 09:10:52
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Janusz <j...@o...pl>
W dniu 7.01.2025 o 07:07, J.F pisze:
> Jak jeszcze będą gęsto ładowarki, takie szybkie, po 200kW co najmniej,
> a dookoła nich PV i wiatraki ...
>
200 tesli w kolejce do darmowych ładowarek
https://autoblog.spidersweb.pl/200-tesli-w-kolejce-d
o-ladowarki-szwecja-zima
Jak zacznie brakować energii to takie kolejki będą na porządku dziennym.
--
Janusz
-
107. Data: 2025-01-07 16:48:59
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
W dniu 07.01.2025 o 12:23, Cavallino pisze:
>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
>
> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
ma-srednio-15-proc-
> zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesla-blyszczy-dzieki-p
ompom-ciepla/
>
> Cyt:
> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
> badań Recurrent Auto.
>
> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
> 25 stopniach Celsjusza.
https://elektrowoz.pl/wp-content/uploads/2022/12/Zas
iegi-samochodow-elektrycznych-zima-503x720.jpg
Czyli dokładnie to co napisałem, że bateria "siada" 20% przy mrozie.
Proszsz:
"Zużycie energii było jednak aż o 60% większe niż latem (wyniosło 27
kWh/100 km). W dodatku z baterii wyciągnęliśmy o 9% mniej energii
elektrycznej niż w wyższych temperaturach. Ostatecznie więc zasięg
testowanego wówczas BMW iX był o 40% mniejszy od maksymalnego."
https://motoryzacja.interia.pl/auta-elektryczne/news
-czy-bateria-w-aucie-elektrycznym-rozladuje-sie-na-m
rozie,nId,7258408
> Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
Ale jak jeździć długie dystanse zimą, kiedy 20% strat to spadek na
parkingu w nocy, potem jazda z grzaniem baterii (jeśli jest grzałka) +
PC czy inne ogrzewanie, to następne 20% ubytku energii i zasięg krótki.
Generalnie dzień w dzień masz straty w elektryku 40% w porównaniu do
+25C. Czegoś takiego nie zauważyłem w spalinowych, żeby mi grzanie czy
stanie na mrozie pobierało paliwo i to prawie 40% zbiornika! Ok, jazda
na ssaniu to 5 min a ogrzewanie to "odpad" w sensie, że ogrzewanie w
spalinowym NIE POBIERA więcej paliwa.
Na dodatek jeśli startujesz z parkingu rano do ładowarki a bateria ma
-7C to ładowanie musi być powolne, małym prądem, bo zajebiesz tą baterię.
>
> I w ten sposób kolejnych Wasz hejterski mit, skonstruowany na temat tego
> co się hejterowi wydaje, upadł i leży i kwiczy.....
A gdzie tam, sam to w/w potwierdziłeś, tyle że nie umiesz w matematykę.
Na dodatek brednia, że spalinowy traci 15% zasięgu, no chyba że odpalany
na 10km i startowany na zimnym ponownie ale 15% zasięgu to nie 40% jak w
elektryku z ogrzewaniem...a jak zimniej niż -7C, to w ogóle kaszana.
Filmik rozpoczynający wątek nie kłamie jednak jak to wygląda "w praniu".
--
Pixel(R)??
-
108. Data: 2025-01-07 17:03:27
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
> W dniu 04-01-2025 o 18:12, PixelÂŽí źíˇľí źíˇą pisze:
>
>> ChciaĹbyĹ. PrÄ tek ma ~70% sprawnoĹci + ogrzewanie/klima + spadek 20%
>> pojemnoĹci w mroĹşny dzieĹ. Spalina ma ogrzewanie za free
> Tyle Ĺźe tylko w marzeniach miĹoĹnikĂłw smrodowozĂłw:
>
> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
>
> Cyt:
> "Elektryki wcale nie tracÄ duĹźo wiÄcej zasiÄgu zimÄ niĹź samochody
> spalinowe, o ile tylko producent zadba o wĹaĹciwÄ pompÄ ciepĹa, wynika z
> badaĹ Recurrent Auto.
>
> WedĹug danych amerykaĹskiego Departamentu Energii, zasiÄgi samochodĂłw
> spalinowych przy okoĹo -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
> spadajÄ od dziesiÄciu do ponad 20 procent w porĂłwnaniu do pomiarĂłw przy
> 25 stopniach Celsjusza. DuĹźo zaleĹźy od tego, gdzie auto jest
> eksploatowane: Ĺrednia -15 procent zasiÄgu na tej samej iloĹci paliwa
> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieĹcie lub 15 do 33 procent spadku
> przy pokonywaniu krĂłtkich dystansĂłw (ĹşrĂłdĹo). W skrĂłcie: im krĂłtsza
> jazda i mniej moĹźliwoĹci skorzystania z odpadowego ciepĹa, tym gorzej."
Letko pierdolÄ .
Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepĹo, tylko o nagrzanie silnika.
I podwyzszone dawkowanie benzyny do zimnego silnika, bo z dieslem to
juz nie jestem taki pewien.
A to "10-20 procent mniej w mieĹcie" to co - testowali teĹź takich, co
duĹźo duĹźo jeĹźdzÄ po mieĹcie i nie wychĹadzajÄ silnika, czy moĹźe
wyjeĹźdĹźajÄ z ciepĹego garaĹźu ?
> I w ten sposĂłb kolejnych Wasz hejterski mit, skonstruowany na temat tego
> co siÄ hejterowi wydaje, upadĹ i leĹźy i kwiczy.....
Ej Ty mitomanie.
Przeciez od poczÄ tku ustaliliĹmy, Ĺźe zasiÄg w spalinowym nie jest
problemem. Pusto, 5 minut, peĹno :-P
No i toaletÄ moĹźna odwiedziÄ, kawÄ ciepĹÄ wypiÄ, a nawet obiad zjeĹÄ
:-)
Kwestia wyĹÄ cznie portfela, czy jak kto woli - konta w banku :-P
J.
-
109. Data: 2025-01-07 20:06:18
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: Cavallino <C...@k...pl>
W dniu 07-01-2025 o 17:03, J.F pisze:
> On Tue, 7 Jan 2025 12:23:55 +0100, Cavallino wrote:
>> W dniu 04-01-2025 o 18:12, Pixel(R)???????????? pisze:
>>
>>> Chciałbyś. Prątek ma ~70% sprawności + ogrzewanie/klima + spadek 20%
>>> pojemności w mroźny dzień. Spalina ma ogrzewanie za free
>> Tyle że tylko w marzeniach miłośników smrodowozów:
>>
>> https://elektrowoz.pl/porady/auta-spalinowe-traca-zi
ma-srednio-15-proc-zasiegu-elektryki-11-37-proc-tesl
a-blyszczy-dzieki-pompom-ciepla/
>>
>> Cyt:
>> "Elektryki wcale nie tracą dużo więcej zasięgu zimą niż samochody
>> spalinowe, o ile tylko producent zadba o właściwą pompę ciepła, wynika z
>> badań Recurrent Auto.
>>
>> Według danych amerykańskiego Departamentu Energii, zasięgi samochodów
>> spalinowych przy około -7 stopniach Celsjusza (20 stopni Fahnreheita)
>> spadają od dziesięciu do ponad 20 procent w porównaniu do pomiarów przy
>> 25 stopniach Celsjusza. Dużo zależy od tego, gdzie auto jest
>> eksploatowane: średnia -15 procent zasięgu na tej samej ilości paliwa
>> odpowiada o 10-20 procentom mniej w mieście lub 15 do 33 procent spadku
>> przy pokonywaniu krótkich dystansów (źródło). W skrócie: im krótsza
>> jazda i mniej możliwości skorzystania z odpadowego ciepła, tym gorzej."
>
> Letko pierdolą.
> Tu nie chodzi o jakies odpadowe ciepło, tylko o nagrzanie silnika.
Czym Twoim zdaniem?
> A to "10-20 procent mniej w mieście" to co - testowali też takich, co
> dużo dużo jeżdzą po mieście i nie wychładzają silnika, czy może
> wyjeżdżają z ciepłego garażu ?
Wiesz jaka jest średni przebieg dzienny, czy głupa udajesz?
> Przeciez od początku ustaliliśmy, że zasięg w spalinowym nie jest
> problemem.
W bev też nie.
O ile ktoś tego problemu nie próbuje na siłę znaleźć w ramach hejtu.
>
> No i toaletę można odwiedzić, kawę ciepłą wypić, a nawet obiad zjeść
> :-)
A dla odmiany w bev pewnie jest łańcuchem przykuty do kierownicy?
-
110. Data: 2025-01-07 20:10:54
Temat: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Od: heby <h...@p...onet.pl>
On 05/01/2025 21:14, io wrote:>>>>> F1?
>>>> Słaby komfort dla 4 osób.
>>> Bo kombinezon trzeba?
>> Tak, dokładnie. Jeden kombinezon na 4 osoby jest słaby komfortowo.
> Kto chce jechać w 4 osoby samochodem osobistym?
Ten sam, który w wątku o rodzinnym marznięciu w Tesli, wrzucił F1 z dupy.