-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!.POSTED.87-205-205-139.dynamic.inetia.p
l!not-for-mail
From: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
Date: Sun, 5 Jan 2025 13:08:45 +0100
Organization: A.P.Z.
Message-ID: <vldspv$h0va$1@news.icm.edu.pl>
References: <vl9h00$krl$1@news.chmurka.net> <vl9k6s$2u18$1@dont-email.me>
<63ia7p4w52rf.1b7ido1j9nrh4$.dlg@40tude.net>
<vlb1gr$dlm0$1@dont-email.me> <vlbb8f$ff7j$1@dont-email.me>
<vlbicn$gkag$1@dont-email.me> <vlbpfb$gkdu$1@dont-email.me>
<vlbq5t$e3fp$1@news.icm.edu.pl> <vlbqlr$gnig$1@dont-email.me>
<vlbsd6$e7d3$1@news.icm.edu.pl> <vlc005$gkdu$3@dont-email.me>
<vlc1cj$ef59$1@news.icm.edu.pl> <vlc52d$25a$1@news.chmurka.net>
<vlc8bq$eqbk$1@news.icm.edu.pl> <vldftm$p1$5@news.chmurka.net>
<vldp1t$gv3u$1@news.icm.edu.pl> <vldpf0$8k4$2@news.chmurka.net>
<vldq1q$gvmg$1@news.icm.edu.pl> <vldr4t$8k4$4@news.chmurka.net>
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sun, 5 Jan 2025 12:09:35 -0000 (UTC)
Injection-Info: news.icm.edu.pl;
posting-host="87-205-205-139.dynamic.inetia.pl:87.205.205.139";
logging-data="558058"; mail-complaints-to="u...@n...icm.edu.pl"
User-Agent: Mozilla Thunderbird
Content-Language: pl
In-Reply-To: <vldr4t$8k4$4@news.chmurka.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2727588
[ ukryj nagłówki ]W dniu 05.01.2025 o 12:41, Cavallino pisze:
>>>>>> Taaa, i Tesla se wylicza ten opór z wiatrem/pod wiatr i podaje
>>>>>> zasięg.
>>>>>
>>>>> Dokładnie tak.
>>>>> Pod górkę/z górki też.
>>>>>
>>>>> I znowu hejterzy zdziwieni....
>>>>
>>>> Nie zdziwieni ale umiom wef fizykę.
>>>>
>>>> Weź sobie kiedyś silnik elektryczny BLDC i zasil małym prądem,
>>>
>>> Na co odpowiadasz?
>>> Bo nie widzę związku odpowiedzi z cytatem.
>>>
>> Odpowiadam na to zdanie, w/w:
>> cyt:
>> "Jak zapierdala 140 to już 50% trasy idzie w ciepło i chuj szczela
>> całą sprawność :)
>
> Nie - z cytatu wynika, że odpowiedziałeś mi, na informację że Tesla
> uwzględnia inne czynniki niż tylko odległość.
> A jak nie umiesz odpowiadać i cytować, to już nie mój problem.
Mylisz się bardzo. To grupowy osiołek IO, próbował zwalić to na
współczynnik oporu, zamiast odnieść się do głównego problemu. Ty też to
robisz.
Obliczenia Tesli są GŁÓWNIE za zwiększonym drenażem akumulatora wynikłym
ze stratami ciepła na całym układzie zasilania a nie ukształtowania
terenu czy współczynnika Cx. Całe stado testów jest na ten temat,
wystarczy poczytać. Każdy głupek wie, że większy drenaż baterii powoduje
wzrost temperatury tej baterii (chemia). Podobnie z silnikami, tyle że w
silniku wzrost temperatury to wynik przepływu większego prądu. Ciepło
wydzielone w w/w obwodach może powodować straty nawet do 20%.
Dodając dopiero teraz opory powietrza, zwiększa się straty. Co ciekawe,
to Tesla nie radzi sobie z wyliczeniem różnicy jazdy z wiatrem czy pod
wiatr ale oblicza to ze współczynnika Cx, bez względu na kierunek
wiatru. Polecam wyniki testów.
--
Pixel(R)??
Następne wpisy z tego wątku
- 05.01.25 13:13 Shrek
- 05.01.25 13:12 Pixel(R)??
- 05.01.25 13:20 io
- 05.01.25 13:31 io
- 05.01.25 13:34 io
- 05.01.25 13:36 io
- 05.01.25 13:39 Pixel(R)??
- 05.01.25 13:39 io
- 05.01.25 13:41 io
- 05.01.25 13:43 Pixel(R)??
- 05.01.25 13:48 Pixel(R)??
- 05.01.25 13:52 heby
- 05.01.25 15:10 io
- 05.01.25 15:21 Pixel(R)??
- 05.01.25 15:27 io
Najnowsze wątki z tej grupy
- Zapierdalać
- Oszczędzanie nie jest łatwe
- Jeździ, skręca, hamuje
- Do IO i innych elektrooszolomow, tu macie prawdziwe smrody
- śnieg
- Jazda z Warszawy do Krakowa teslą
- Beztłumikowcy
- promile wspierają Ukrainę
- Chińczyki są LEPSZE ;-)
- Już nie płoną
- 8%
- Nowy Outlander PHEV w PL
- Śmiechu KOOOOOOPA ;-)
- Antyradar
- zasniecie
Najnowsze wątki
- 2025-01-09 Zapierdalać
- 2025-01-09 Wróblewo => Specjalista ds. Analiz Finansowych <=
- 2025-01-09 Kraków => iOS Developer (Swift) <=
- 2025-01-09 Dell ubija / przemianowuje swoje flagowe linie laptopów
- 2025-01-08 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-01-08 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-01-08 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-01-08 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2025-01-08 Podłączenie DMA 8257 do 8085
- 2025-01-08 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-01-08 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-01-08 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2025-01-08 Warszawa => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-08 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=